Teinillä tuli koulussa verta nenästä niin että paita oli kuulema rinnuksista ihan veressä. Opettaja ei antanut pitää takkia paidan sijasta.
Poika soitti että ei voi olla likaisella paidalla mutta ope ei antanut pitää takkia. Siirsin teinille rahaa että kävi sitten kaupasta hakemassa uuden kun kotia hakeminen ei ollut vaihtoehto. Kummastuttaa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei poika tullut koulusta kotiin? Siis vaikka taksilla jos kerran mitään kyytimahdollisuutta ei ole? Tai mikset lähettänyt jollain kyydillä vaatetta kouluun?
Jos 500 metrin päässä on vaatekauppa ja koti 10 km päässä, niin ajankäytöllisesti järkevämpäähän se on käydä ostamassa uusi paita. Vanhemmat ovat varmaan tehneet töitä, joten mistä ihmeestä he kesken työpäivän kyydin keksisivät lapselle? Ja taksiin menisi vähintään sama raha kuin uuteen paitaan eikä käteen jäisi mitään, miksi siis pitäisi mennä kotiin eikä kauppaan?
Ennemmin kyseenalaistaisin koulun päätöksiä. Vanhemman päätökset olivat tässä järkevimpiä.
Jos oisi töissä miksi on täällä?
Voi rakas oletko ikinä ollut töissä? Meillä töissä on tauot. Itsekin olen nyt töissä. Olet höpsö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei poika tullut koulusta kotiin? Siis vaikka taksilla jos kerran mitään kyytimahdollisuutta ei ole? Tai mikset lähettänyt jollain kyydillä vaatetta kouluun?
Jos 500 metrin päässä on vaatekauppa ja koti 10 km päässä, niin ajankäytöllisesti järkevämpäähän se on käydä ostamassa uusi paita. Vanhemmat ovat varmaan tehneet töitä, joten mistä ihmeestä he kesken työpäivän kyydin keksisivät lapselle? Ja taksiin menisi vähintään sama raha kuin uuteen paitaan eikä käteen jäisi mitään, miksi siis pitäisi mennä kotiin eikä kauppaan?
Ennemmin kyseenalaistaisin koulun päätöksiä. Vanhemman päätökset olivat tässä järkevimpiä.
Jos oisi töissä miksi on täällä?
Voi rakas oletko ikinä ollut töissä? Meillä töissä on tauot. Itsekin olen nyt töissä. Olet höpsö.
En ole siis ap. Ap:n puolesta en tietenkään osaa vastata onko hän töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei teini voi olla likaisella paidalla? Maailma kaatuu kenties? Ja mites hän kesken koulupäivän voi poistua kauppaan?
Kuka haluaa olla verisellä paidalla koulussa??
Mitä väliä? Takki päällä ei sisällä istuta, se nyt on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei teini voi olla likaisella paidalla? Maailma kaatuu kenties? Ja mites hän kesken koulupäivän voi poistua kauppaan?
Olisitko itse verisissä vaatteissa töissä? Kotiin ei päässyt kun ei ollut kyytiä niin ei ollut muuta vaihtoehtoa. Minun luvalla poistui koulusta. Ei ole koulupakkoa joten minun mielestä täysin ok hakea uus paita kaupasta jos ei takki päällä saa poikkeustapauksessa olla. Jos siitä nyt tulee ongelmia niin tulkoon. En anna lapseni olla likaisissa vaatteissa. Etenkin kun oli itsekin asiasta harmissaan. Ap
Hyvä ap. Itse olisin toiminut samalla tavalla. Ota kouluun yhteys, luulen että ei mennyt touhu nyt ihan pykälien mukaan. Luulisi että koulussakin mieluummin joustettaisiin yhdestä järjestyssäännöstä kun otettaisiin vastuu siitä että lapselle olisi sattunut jotakin kaupungilla käydessään.
Joustapas teini-ikäisen kanssa kerran, saat joustaa aina. Takki päällä ei olla sisällä ja sillä sipuli. Ja kouluhan ei ota vastuuta nyt, kun vanhemman luvalla poistui. Ainut oikea tapa koululta toimia. Jos ei halua likaisissa vaatteissa olla, äiti laittaa vaihtovaatteet mukaan. Hyvin yksinkertaista.
Pojalle vara t-paita tästä lähtien reppuun mukaan. Muutenkin hyvä olla sellainen teinipojalla. Voi helposti alkaa hiki haista.
Mä olisin nyt huolestuneempi sen teinin motorisista ja henkisistä kyvyistä.
Mulla on täystunari ADHD-poika alakoulussa, häneltä tulee jatkuvasti verta nenästä, mutta silti hänkään ei onnistu ikinä saamaan koko paidanrinnuksia ihan vereen.
Ei sieltä nenästä sitä verta kuin sprinkleristä tule, pari pisaraa voi ehtiä pudota paidalle, jos tosi nopeasti alkaa. sen jälkeen normaaliälyinen ihminen kumartuu eteenpäin niin, että veri tippuu maahan/lattialle. Siinä voi samalla pyytää lähellä olevia antamaan/hakemaan paperia. Jos ketään ei ole lähellä, kävelee sitten näin lähimpään vessaan.
Jos ei muu onnistu, niin ottaa sitten kädellä tiukan otteen sieraimista siksi aikaa, että pääsee kävelemään sinne vessaan.
NImim. itsekin rajuista nenäverenvuodoista kärsinyt, eikä koskaan ole ollut paita verestä märkänä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas näytetään kuinka koulussa ei yhtään käytetä maalaisjärkeä. Lapsi raukka. Onneksi äiti huolehti. Olisi voinut tulla muuten kuittia muilta vetisestä paidasta..
Verta siinä oli eikä vettä. Opettele kirjoittamaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Mulla on täystunari ADHD-poika alakoulussa, häneltä tulee jatkuvasti verta nenästä, mutta silti hänkään ei onnistu ikinä saamaan koko paidanrinnuksia ihan vereen.
Ei sieltä nenästä sitä verta kuin sprinkleristä tule, pari pisaraa voi ehtiä pudota paidalle, jos tosi nopeasti alkaa. sen jälkeen normaaliälyinen ihminen kumartuu eteenpäin niin, että veri tippuu maahan/lattialle. Siinä voi samalla pyytää lähellä olevia antamaan/hakemaan paperia. Jos ketään ei ole lähellä, kävelee sitten näin lähimpään vessaan.
Jos ei muu onnistu, niin ottaa sitten kädellä tiukan otteen sieraimista siksi aikaa, että pääsee kävelemään sinne vessaan.
NImim. itsekin rajuista nenäverenvuodoista kärsinyt, eikä koskaan ole ollut paita verestä märkänä.
Entä jos on saanut turpiin ja pidetty vaikka seinää vasten? Yritä siinä kumartua ettei vaatteet sotkennu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on saanut turpiin ja pidetty vaikka seinää vasten? Yritä siinä kumartua ettei vaatteet sotkennu.
Silloin on varmaan vähän isompia ongelmia joita ratkoa kuin märistä siitä, ettei turpaansa saanut saanut olla verisessä paidassa tunnilla. Ihan on rikosilmoituksen paikka samantien.
Onpa täällä taas empaattista porukkaa. Aivan sairasta.
Ehkä tykkäisitte, jos teidät ensin hakattaisiin ja sitten vielä julkisen vallan toimesta nöyryytettäisiin pakottamalla kulkemaan verisissä vaatteissa pilkattavana.
Vierailija kirjoitti:
Onpa täällä taas empaattista porukkaa. Aivan sairasta.
Ehkä tykkäisitte, jos teidät ensin hakattaisiin ja sitten vielä julkisen vallan toimesta nöyryytettäisiin pakottamalla kulkemaan verisissä vaatteissa pilkattavana.
Missä sä hakaamisen tähän keksit? Lapsella on tullut verta nenästä ja paidassa on ollut verta. Siinä kaikki. Paidan rintamus ei ole ollut verestä märkä, koska se nyt vaan on mahdotonta ellei ole paidallaan tyrehdyttänyt vuotoa. Kärpäsestä on tehty härkänen.
Ja taas tätä satuilua 👹
Voisit lopettaa AP