Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työyhteisöni jäsenet eivät yleensä koskaan vastaa sähköposteihini tai viesteihini - mahdotonta yrittää hoitaa asioita.

Vierailija
25.05.2021 |

Tätä on jatkunut enemmän tai vähemmän koko ajan jo ennen koronaa, mutta silloin se ei ollut niin selkeää kun saattoi nykäistä hihasta. Mutta nykyisin en saa vastauksia enää juuri mihinkään. Yhteisiä asioita tässä kuitenkin hoidetaan ja yritetään edistää, mutta se on monesti mahdotonta kun takaisin ei saa mitään kuittausta, kommenttia, vastausta, jatkomietintää, mitään. Olen jossain ihmeellisessä kuplassa, näkymätön.

On vaan pakko luottaa siihen että homma on ok ja viestini sisältö ymmärretty ja asian hoitamista edistetty - paitsi että usein sitten ilmeneekin ettei ole, ja koko asian hoitaminen kaatuu minun niskaani. Jota en yksin voi kuitenkaan tehdä kun tarvitsen siihen niiden muiden panosta/vastauksia.

Koen tämän jo suorastaan kiusaamiseksi, vastaamattomuus on niin systemaattista.

Olen yrittänyt avata keskustelua, kutsua palaveria koolle jne. jotta info kulkisi, mutta alan olla kädetön ja keinoton kun mikään ei lopulta kuitenkaan muutu. Koko kiva työpaikka ja työnkuva on muuttunut tuon tiimin takia aivan horroriksi.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käynyt mielessä jos sinä oletkin se hankala tapaus työyhteisössä? Kannattasko muuttaa toimintatapoja? Joskus peiliin katsominen auttaa.

Vierailija
2/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamistahan tuo on, eristämistä.

Kissa pöydälle tai muualle töihin, ehkä jälkimmäistä. Miksi jäisit tuonne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä jos sinä oletkin se hankala tapaus työyhteisössä? Kannattasko muuttaa toimintatapoja? Joskus peiliin katsominen auttaa.

Buahah haa. Miksi kiusaat ap:tä netissä.

Vierailija
4/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki kaikenlaista tullut mieleen, selvä se kun tilanne on tämä. Olen yrittänyt peilata omaa käytöstäni ja syynätä viestejäni sillä silmällä. Olen joskus luetuttanutkin viestejäni, että jos en itse vaan hoksaa ärsyttävyyttäni. Asiallisia ja hyvin muotoiltuja ovat, kuulemma ei ole mitään mikä selittäisi tilannetta.

Ja yksikään muu työyhteisö ei ole koskaan ollut tuollainen ja kaikilta muilta yhteisöiltä ja ulkopuolisilta tiimeiltä saan usein hyvää palautetta, meillä on kivaa yhdessä ja myös kaikki työtodistukseni ovat loistavia.

Tämä hankaus liittyy nyt tähän tiettyyn ryhmään, johon en pääse sisään/kiinni.

AP

AP

Vierailija
5/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KIUSAAJA!! HÄIVY TÄÄLTÄ!!!

Vierailija
6/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe kannattaa ottaa puheeksi ensin esimiehen kanssa, jos ei esimies itse ole yksi näistä vastaamattomuuden kulttuurin harjoittajista. Jos on, tai jos esimies ei halua puuttua, kannattaa seuraavaksi jutella HR:n kanssa. Teillä selvästi tarvittaisiin nyt jonkinasteinen puuttuminen tilanteeseen sekä selkeä säännöstö siitä, miten työyhteisön sisäinen kommunikointi tulee hoitaa.

Vierailija
7/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä esimiehesi sanoo asiaan?

Mulla oli pitkään sama tilanne. Parantui sillä kun aloin vain ahdistelemaan ihmisiä omilla töilläni. Annoin aikarajan sille, koska haluan kommentin. Sanoin esimiehelleni toimintatavasta ja siitä jos joku alkaa narisemaan siitä. Kukaan ei narissut ainakaan minun korviin ja aloin samaan työni tehdyksi.

Vierailija
8/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys johtoon, esimieheen, hr-henkilöön. Ei ole tervettä. Yrityksen organisointi mättää?

Yhteistyöhön ja yrityksen toimintaan vaikuttavat seikat nostettava johdon tietoon, eivät näe juuritason ongelmia!

Vierailija
9/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vastausviestisi pohjalta siltä että ap sulla on kuitenkin sen kaltainen työhistoria, että saisit töitä jostakin muualtakin? Jos tuota tilannetta ei saa auki niin lähtisin muualle. Ei kannata jäädä takomaan päätä seinään, menee vielä mielenterveys.

Vierailija
10/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kukaan ei viitsi vastata, koska pelkäävät olevansa ainoa, joka vastaa. Olisi hyvin suomalaista.

Tai sitten porukka ei ole niin sitoutunut hommaansa kuin luulisi ja/tai pitävät sun kysymyksiäsi jonain lässytyksenä.

Vaikea sanoa näkemättä tilannetta.

Vierailija
11/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti yhteys johtoon ja ellei tilanne muutu, työsuojeluvaltuutettu, johtajan ylemmälle johtajalle tieto, miten firman työkulttuuri sakkaa!

Rohkeasti vaan!!

Vierailija
12/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei myös oikein vastata. Ei se ole mitään henkilökohtaista vaan että töitä on jokaisella liikaa eikä ole aikaa/paukkuja paneutua toisten asioihin. Tuo oli erittäin turhauttavaa kun itse vielä opetteli tekemään työtä, mutta nyt tiedän itsekin että kun työemailissa on rästissä 300 emailia, ei kaikkeen voi revetä.

Tuntematta työnkuvaasi on vaikea sanoa mistä kiikastaa. Voisitko tarvita enemmän koulutusta joissain asioissa voidaksesi tehdä töitä itsenäisemmin? Oletko sanonut suoraan palavereissa että asiat x ja Y seisoo koska et ole saanut vastausta? Ehkä vika on firman prosesseissa työkavereiden sijaan? Saan esimerkiksi itse jatkuvasti viestejä sanotaan nyt vaikka laatuinsinööriltä joka kyselee minulta asioita jotka ei kuulu mitenkään omaan osaamisalaani. Se johtunee siitä että hänellä on käytössä eri järjestelmä ja meillä ei kummallakaan ole oikein näkyvyyttä toistemme prosesseihin. En siis osaa vastata tämän kyselyihin yhtään mitään.

Meillä kyse on siitä että muutosjohtaminen on huonoa. Prosessit muuttuu kokoajan ja jokaista eri vaihetta hoitaa eri osasto ja työntekijä. Ihmisillä menee pasmat sekaisin.

Ota tuo puheeksi esimiehellesi. En jaksa uskoa, että koko työpaikka olisi systemaattisesti ja kollektiivisesti sopinut ettei vastata Annan emaileihin. Ota myös huomioon että ihmisillä on erilaisia työtapoja ja tapoja organisoida työnsä. Laita lyhyitä ja ytimekkäitä emaileja ja vain jos tarvitset oikeasti toiselta jotain.

Vierailija
13/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso sinä peiliin! Miksi kiusaat??

Vierailija
14/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita viesteihin, että jos kommenttia/vastustusta ei kuulu, niin toimitaan, kuten viestissäsi on. Lähetä viestit kopiona esimiehellesi. Jos asiat jäävät hoitamatta, niin on niiden reagoimattomien vika.

Vierailija
15/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan ottaa asia johtoportaan kanssa esiin. Olen yrittänyt ratkoa asiaa yksin (siis tuon porukan kanssa) kun jotenkin ajattelen, että aikuisten ihmisten kesken saisimme tilannetta avattua ja löytäisimme tavan sille että info kulkee ja kaikki pysyvät kartalla. Luuloni on osoittautunut selvästikin turhaksi, mitäpä sitä tosiaan hakkaamaan päätä enempää seinään.

Lähtöäkin olen kyllä harkinnut, mutta sekin tuntuu luovuttamiselta.  En ole tottunut tällaiseen eristämiseen (kuten joku käytti hyvin kuvaavasti tuota sanaa) missään työyhteisössä koskaan, joten ehkä turhaan haaveilen, että yhteinen sävel löytyisi.

AP

Vierailija
16/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua ollut. Ratkaisin asian hoitamalla oman osuuteni ja ohjaamalla yhteydenotot suoraan asianosaisille henkilöille ja varmuuden vuoksi myös mainitsin, että jos ette tavoita heitä x määräaikaan mennessä niin voitte olla yhteydessä esimieheen (ja annoin esimiehen yhteystiedot).

Laita viestiesi kopio tiedoksi esimiehelle. Toki kannattaa myös ihan ääneen mainita asiasta, että tiedoksi vaan että hoidan kyllä oman osuuteni, mutta en saa kuittausta muilta enkä tiedä hoitavatko he.

Älä peittele. Älä ota omiin nimiin.

Vierailija
17/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse tilanteesta esimiehelle ja kerro, että tarvitset vastaukset kaikilta, jotta saat vahvistuksen siitä, että viestisi on ymmärretty.

Vierailija
18/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei myös oikein vastata. Ei se ole mitään henkilökohtaista vaan että töitä on jokaisella liikaa eikä ole aikaa/paukkuja paneutua toisten asioihin. Tuo oli erittäin turhauttavaa kun itse vielä opetteli tekemään työtä, mutta nyt tiedän itsekin että kun työemailissa on rästissä 300 emailia, ei kaikkeen voi revetä.

Tuntematta työnkuvaasi on vaikea sanoa mistä kiikastaa. Voisitko tarvita enemmän koulutusta joissain asioissa voidaksesi tehdä töitä itsenäisemmin? Oletko sanonut suoraan palavereissa että asiat x ja Y seisoo koska et ole saanut vastausta? Ehkä vika on firman prosesseissa työkavereiden sijaan? Saan esimerkiksi itse jatkuvasti viestejä sanotaan nyt vaikka laatuinsinööriltä joka kyselee minulta asioita jotka ei kuulu mitenkään omaan osaamisalaani. Se johtunee siitä että hänellä on käytössä eri järjestelmä ja meillä ei kummallakaan ole oikein näkyvyyttä toistemme prosesseihin. En siis osaa vastata tämän kyselyihin yhtään mitään.

Meillä kyse on siitä että muutosjohtaminen on huonoa. Prosessit muuttuu kokoajan ja jokaista eri vaihetta hoitaa eri osasto ja työntekijä. Ihmisillä menee pasmat sekaisin.

Ota tuo puheeksi esimiehellesi. En jaksa uskoa, että koko työpaikka olisi systemaattisesti ja kollektiivisesti sopinut ettei vastata Annan emaileihin. Ota myös huomioon että ihmisillä on erilaisia työtapoja ja tapoja organisoida työnsä. Laita lyhyitä ja ytimekkäitä emaileja ja vain jos tarvitset oikeasti toiselta jotain.

Ei ole ainakaan tuosta boldatusta kohdasta kiinni. Ja kyllä, olen sanonut että homma seisoo, koska vastauksia ei tule. Nämä ovat juuri niitä asioita joita olen yrittänyt nostaa esiin.

Kiitos kun vastailette, alan hahmottaa että olen ehkä tuota johtoporrasta lukuunottamatta tehnyt ja sanonut kaiken sen minkä voin. Juuri enempää en voi ehkä edes tehdä.

Ymmärrän kiireen, minullakin on. Mutta kokonaistilanteen huomioiden on hieman hävytöntä ohittaa jatkuvasti jonkun/joidenkin viestit, kun tosiaan yhteistä hommaa tässä tehdään.

Ehkä nostan kissan kunnolla pöydälle ja sen päälle vaihdan maisemaa.

AP

Vierailija
19/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt johdolle tiedoksi nämä tyypit, jotka eivät vastaa tai systemaattisesti dissaavat. Ongelma on siellä, ei sinussa!

Jos työt sakkaa, kenen etu se on?

Siispä, nyt heti yhteys johtoon/esihenkilöön ja tilanteen kartoittaminen.

Ellei homma etene, yhteys ylempään johtoon, henkilöstöjohtoon,luottamushenkilöön, ammattiliitoon, oikeusapuun… jatkuvaan dissaamiseen on tultava loppu!

Jos kyse huonosta työorganisaatiosta, johtamisen heikkoudesta tms. yhteys työsuojeluun/ammattiliittoon tai alat etsiä uutta työpaikkaa.

Sinun ei pidä alistua huonoon kohteluun.

En tiedä minkä ikäinen olet, mutta usein nuoria vedätetään näin, koska työmoraali organisaatiossa on heikko.

Ole rohkea, ota asia agendalle johdon kanssa heti!

Vierailija
20/42 |
25.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Sinulla on hyvä työmoraali, kun huolehdit noin hyvin firman menestymisestä! Ongelma on siis niiden dissaajien huonossa työmoraalissa, sitoutumattomuudessa etc. Tai ongelma on huonossa työnjaossa/roolissa, jolloin kukaan ei oikein tiedä mitä kenenkin vastuulle kuuluu, töitä on liikaa jne.

Keskustele aluksi lähijohdon kanssa, mihin tarvitaan muutos esim, joku takaraja, jolloin sinulle on toimitettava tarvittava tieto/ materiaali, että työt tulee hoidetuksi. Se on koko firman etu!!

Ellei vielä ylempikään johto hoida tilannetta mm. näiden dissaajien kanssa, etsi uutta työpaikkaa.

Olet hyvä ja vastuullinen työntekijä, ansaitset parempaa!😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä