Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Tarjoan tästä tuotteesta puolet pyytämästäsi hinnasta, olisi tulossa opiskelijalle! :)"

Vierailija
24.05.2021 |

Ei, en myy avaamattomia Finlaysonin lakanoita opiskelijalle hintaan, opiskelija ei tarvitse Finskin lakanoita. En myy kerran käytettyjä merkkikenkiä kympillä, opiskelija voi ostaa ihan tavan saapikkaat. Ja en myy Arabian astioita opiskelijalle pilkkahintaan vain siksi että hän nyt saattuu olemaan köyhä opiskelija, pirhanan pirhana.

Nyt kiehahti, en jaksa tuota perustelua enää. Joo, olen itsekin ollut opiskelija ja silloin kengät ostettiin kirpparilta, lakanat prismasta ja makaronimössöä syötiin Ikean lautasilta. Onko nämä merkkiromppeet instaa varten kun ei silloin joskus vuonna nolla minun nuoruudessani ollut tarvetta?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ostajan sanojen mukaan mm. särkenyt lapsen sydämen kun en suostunut myymään hintaan x.. 😂

Näille kannattaa vastata, että ”ikävää kun menit hölmöyttäsi aiheuttamaan lapsellesi pahan mielen lupaamalla jotain, mihin sinulla ei ole varaa.”

Totanoin.

Miksi ilkkua?

Antaa olla.

Ei tuo ole mitään ilkkumista vaan faktan toteamista.

Vierailija
22/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin palkata köyhän opiskelijan pesemään talon ikkunat. 3-kerrosikkunat 10 kpl, kolme ovea lasituksilla, pari pienempää wc-ikkunaa. Maksan 5€/ikkuna, kaikki pinnat pestynä. WC-ikkunat 2€/kpl, lasiovet 5€/kpl. Tienaat parissa tunnissa 74€ tax free alv0 hintaan. Hyvä diili. Älä kerro verottajalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ostajan sanojen mukaan mm. särkenyt lapsen sydämen kun en suostunut myymään hintaan x.. 😂

Näille kannattaa vastata, että ”ikävää kun menit hölmöyttäsi aiheuttamaan lapsellesi pahan mielen lupaamalla jotain, mihin sinulla ei ole varaa.”

Totanoin.

Miksi ilkkua?

Antaa olla.

Nii-in, sitä kannattaa kysyä siltä vanhemmalta, joka syyttää aiheetta myyjää lapsensa sydämen särkemisestä. Miksi tämä vanhempi tosiaan käyttäytyy niin huonosti?

Vierailija
24/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jättää vaan vastaamatta. Tai laittaa kuvaukseen "en tingi hinnasta enkä vastaa hinnanalennuskyselyihin".

Vierailija
25/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totanoin.

Miksi ilkkua?

Antaa olla.

Nii-in, sitä kannattaa kysyä siltä vanhemmalta, joka syyttää aiheetta myyjää lapsensa sydämen särkemisestä. Miksi tämä vanhempi tosiaan käyttäytyy niin huonosti?

Eiköhän ne ole niitä jotka muutenkin saavat kaiken yhteiskunnan rahoilla. Luulevat, että sama ilmaisjakelu toimii yksityisiltäkin päin. Onhan se nyt ihan kamalan epäreilua, kun ei jokainen heille luovuta ilomielin ilmaiseski kaikkea. Valitettavasti näitä on.

Vierailija
26/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä aina yritän tinkiä, mutta en tarvitse siihen mitään nyyhkytarinaa. Kysyn lähteekö tuote yhtään halvemmalla ja jos ei onnistu niin joko otan tai jätän, riippuu siitä, kuinka paljon haluan kyseisen tavaran. En lähde alun perinkään soittelemaan, jos minulla ei oikeasti ole varaa ostaa pyyntihinnalla, mutta silti pidän tinkimistä osana kaupankäyntiä.

Myyjän kannalta rasittavaa vastailla monen viestin ajan ja sopia tapaamista, sitten kysytään alennusta ja jos sitä ei tipu, ei ostetakaan. Kysykää se alennus ekassa viestissä, niin ei mene kummankaan aikaa hukkaan.

Tästä olen samaa mieltä. Tavaran hinta neuvotellaan ennen hakemista. Jos on luvattu hakea pyyntihinnalla, sitten ei enää sovi tinkiä.

Vierailija
27/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista myös, että tavaran ostaja tinkaa alennusta, koska hän kerää tavaroita vähävaraiselle perheelle.

Vierailija
28/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävimpiä tinkaajia ovat keski-iän ylittäneet ostajat, joilla luultavasti on jo omaisuutta kertynyt. Ihan oikealle yh-opiskelijalle voin tinkiäkin. Viimeisin oli rouva, joka tinki valmiiksi halvasta matosta. Kun joutui ajamaankin niin kaukaa. Kun tuli oli varannut käteistä 5e liian vähän. En vieläkään tinkinyt ja teatraalisesti lompakkoaan kaivellen löytyi tarpeeksi rahaa.

Vierailija
29/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävimpiä tinkaajia ovat keski-iän ylittäneet ostajat, joilla luultavasti on jo omaisuutta kertynyt. Ihan oikealle yh-opiskelijalle voin tinkiäkin. Viimeisin oli rouva, joka tinki valmiiksi halvasta matosta. Kun joutui ajamaankin niin kaukaa. Kun tuli oli varannut käteistä 5e liian vähän. En vieläkään tinkinyt ja teatraalisesti lompakkoaan kaivellen löytyi tarpeeksi rahaa.

Samaan törmännyt. Myin polkuhintaan tuotetta XX hintaan, niin ostaja jo matkalla ollessaan tiedustelee, että olihan se hinta X, kun on vaan sen verran mukana. Eikun XX, joka sitten yllättäen kuitenkin löytyi. Sitten ihan hitokseen hävytön oli mummo, jolle myin uudenveroisia leluja pilkkahintaan lapsenlapsilleen. Äkkäs vielä hakuvaiheessa eteisestä erään jutun, jonka halus ostaa ja mä myin. Anto rahaa tahalleen väärin ja oli juoksujalkaa poistumassa paikalta, luuli etten huutas sitä takaisin tai huomais väärin annettua rahaa, kun mulla lapset pyöri ympärillä. Tällä kyseisellä mummolla ei ollu rahasta tiukkaa.

Vierailija
30/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerjää keltään mitään tai tingi. Tai ylipäätään käytettynä. Ärsyttävä asenne silti sulla "ei opiskelija tarvitse sitä tai tätä syököön makaronia". Mä en ainakaan ala mitään makaronia syömään vaikka opiskelija olenkin, älä sä määrittele mitä tarvitsen.

Vierailija
31/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti sanoi "köyhälle opiskelijalle", että tietenkin myyn halvemmalla, jos sinulla ei ole rahaa. Tule kahdeksi tunniksi pesemään ikkunoita, niin saat lipaston. Outo juttu, opiskelijalla ei ollut moiseen aikaa.

Oliko lipaston hinta 80 euroa?

Vai halusiko äitisi hyväksikäyttää köyhää opiskelijaa pitämällä häntä halpatyövoimana? Kenelläkään ei tarvitse olla aikaa orjuutukseen.

Vierailija
32/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin palkata köyhän opiskelijan pesemään talon ikkunat. 3-kerrosikkunat 10 kpl, kolme ovea lasituksilla, pari pienempää wc-ikkunaa. Maksan 5€/ikkuna, kaikki pinnat pestynä. WC-ikkunat 2€/kpl, lasiovet 5€/kpl. Tienaat parissa tunnissa 74€ tax free alv0 hintaan. Hyvä diili. Älä kerro verottajalle.

Sama tuntihintahan se on maksettava opiskelijalle kuin firmalle.

Vierailija
33/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
34/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.

Ostin torista paketissa olevan uuden Finlaysonin lakanan. Myyjän mukaan vaikka lahjaksi...

Jätti myyjä mainitsematta, että se oli säilötty jossain homeisessa paikassa.

Ja kyllä haisi lakana.

Ei sitä kenellekään lahjaksi voi antaa. Jos itselle, niin kymmenen pesua ja viikko auringon porotuksessa, että semmosta.

Minusta aapee rutisee turhasta.

Jos et myy sitä aarrettasi, niin älä. Jos myyt, niin myy.

Sinun valintasihan se on.

Eikö niihin tinkauluihin tarvitse reagoida, jos et halua. Kun et tinkaa, niin ei tarvi reagoida.

Kirjoita ilmoitukseen, ettet tingi hinnasta. Siinä se vastaus on.

Vierailija
35/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on niitä, jotka tinkii puolet pyydetystä hinnasta ja lisäksi tavara pitäisi viedä johonkin 200km päähän kotiovelle.

Just joo, ei se ihan niin mene.

Vierailija
36/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu ite lakanoittes päällä. Miksi täällä niistä?

Vierailija
37/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä on niitä, jotka tinkii puolet pyydetystä hinnasta ja lisäksi tavara pitäisi viedä johonkin 200km päähän kotiovelle.

Just joo, ei se ihan niin mene.

No, Noi nyt on niitä hölmöläisiä.

Vierailija
38/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tullut mieleenkään alkaa nyyhkyttää tori-myyjille omaa elämänkohtaloa :0 jos pyydän eri hintaa, kysyn sitä sen vuoksi että arvelen tai toivon hintapyynnissä olevan vähän ilmaa.

Vierailija
39/39 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin joskus turvaistuinta netissä. Ilmoituksessa luki, että uutena ostettu, vähällä käytöllä ollut, olemme autoton perhe.

Yksi ostaja yritti tingata puoleen hintaan sillä perusteella, että tulee heillekin vähäiseen käyttöön, heilläkään ei ole autoa.

Juu ei tullut kauppoja.