Mikä on "en jaksa käydä kaupassa" -ruokasi?
Pitäisi tehdä ruokaa, mutta jääkaappi ammottaa tyhjyyttään. Et enää millään jaksaisi käydä kaupassa. Mitä ruokaa teet? Olettaen, että kaapissa on kuitenkin perustarvikkeita, esim. jauhoja ja leivänpäällisiä yms. mitä kaapissasi aina on.
Minä teen silloin pitsaa. Pohjan pyöräyttää nopeasti ja tonnikala ja herkkusienet säilyvät pitkään purkissa, joten niitä on aina varalla kaapissa. Juustoksi kelpaa kermajuusto. Ei mikään gourmet, mutta kyllä sitä syö. Nyt on pitsa uunissa, joten haluan kuulla muiden "kaupattomia" ruokia.
Kommentit (58)
Raikkaat voileivät ilman voita ja päällysteitä. Syödään suoraan pakkasesta raikkaana.
Jos en jaksa käydä kaupassa niin en jaksa kokatakaan eli tilaan ruokaa kotiin.
Puurotarpeet löytyvät aina. Onhan se puuro ilman maitoa aika karua, mutta kyllä sillä nälkä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistan munia. Niitä on yleensä jääkaapissa.
Mutta kun AP kertoi, että jääkaappikin on TYHJÄ!
Voitakin näyttää monelta löytyvän, sitähän ei säilytetä jääkaapissa, eihän?
Jos minulla on jääkaappi tyhjä, eikä pakastimestakaan löydy muuta kuin hiiriä 'madoille', kuivakaapista löytyy näkkäriä, riisiä ja kuivattuja suppiloita.
No jaa, tietysti suola, sokeri, tee ja mausteet.
Eilinen meni pelkillä näkkäreillä, tänään safkatäydennys taas 10-14 päivän tarpeisiin.
Kahvinkin vaihdoin teehen, kun kerran unohdin ostaa, enkä viitsinyt pelkkää kahvia käydä ostamassa.
Alapeukuttajalle tiedoksi: ihminen pärjää kyllä montakin päivää ilman ruokaa, kunhan hanasta tulee vettä.
Katsopa 'alaston selviytyjä'. 'Hengenvaarallisesti lihava':llekin tekisi hyvää ;-)
Menipä tunteisiin. Itse et lukenut aloitusta kokonaan.
Kyllä luin. "Jääkaappi ammottaa tyhjyyttään".
Aika moni muu ei, ehkä et sinäkään?
Missä esim. majoneesia ja kermaa säilytetään? Jääkaapissa.
Ja monia muita elintarvikkeita, joita näyttää monella olevan käytettävissä, vaikka se jääkaappi on tyhjä?
No, ehkä ne ( kuten ap:n leivänpäälliset = leikkeleet ) on edellisenä päivänä nostettu huoneenlämpöön... Minulla ne ovat jääkaapissa.
Munakas, spahettia tonnikalakastikkeella, tomaatti-linssikeitto.
Meillä on tosin pakastimessa aina ruokaa ja ruokatarpeita
Tonnikalapasta tuntuu olevan nro. 1. Niin mullakin, teen tonnikala-kerma-kastikkeen (tonnikalaa ja vähän sipulia kuullotetaan pannulla, lisätään kuohukermaa). Päälle paljon tuoretta basilikaa. Meillä kasvaa aina basilikaa ikkunalla ja jääkaapissa on kermaa kissalle. Kastike valmistuu nopeammin kuin pasta kiehuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen munakkaan ja siihen lisukkeeksi jotain kasviksia pakkasesta tai esim. säilykeherkkusieniä. Tai keitän spgettia ja kaadan päälle tomaattimurskaa. Näitä on yleensä aina kaapissa.
Pelkkää tomaattimurskaa :O? Huh...
Mitäs jos sillä välin kun spagetti kiehuu, kuullottaisi edes vaikka vähän valkosipulia, sipulia ja chiliä pannulla ja tekisi kastikkeen?
Jospa ei ole valkosipulia, sipulia ja chiliä?
Kaurapuuro tai tonnikala-riisimössö. Joskus paistan munia ja teen niistä voileipiä.
Spagetti ja pesto (vihreä)
Tai keitetyt munat+nakit+juusto+ leipä jne mitä löytyy.
Käyn kaupassa ostamassa jotain simppeliä; kävelen sinne alle minuutissa. Tai tilaan Foodorasta.
Kaapissa olevista en toistaiseksi ole ikinä taikonut mitään kummosta. Teoriassa pasta ja valkoiset pavut tomaattikastikkeessa maistuu, mutta ei mulla ikinä ole niitä papuja.
Pakastevihanneksia
Tonnikalaa ja/tai makaronia/raejuustoa
Nuudeleita (iso säkki Fiksuruuasta) nuudeleita ja pakasteparsakaalia.
Linssejä, sipulia, papuja, mausteita, tom.murskaa, kuten joku edellinen. Eli Chili Con Carne.
Näkkäriä ja juustoa.
Tein soppaa. Hain pihalta ison kourallisen lipstikkaa ja muutaman ruohosipulinvarren. Sitten kuorin ja kuutioin kaksi perunaa. Laitoin kattilaan reilun litran vettä ja lorauksen kasvisfondia, keitin perunat, silppusin lipstikat ja ruohosipulinvarret ja lisäsin keittoon.
Keitto oli tosi hyvää, sitä jäi myös huomiseksi.
Pakastimessa on kyllä aina jotain, mutta usein se eka vaihtoehto on kuitenkin munakas. Jos on tomaatteja, niin paistan niitä ja sipulia ensin pannulla ja lätkäisen kananmunaseoksen päälle. Ei paha, jos voi raastaa juustoakin päälle.
Myös tonnikalapastaa tulee väsättyä.
Kananmunia ja tonnaria ynnä pastaa pruukaa yleensä olemaan kaapissa samoin kuin tomaattimurskaa.
Taitavat olla suosittuja vaihtoehtoja.
Jos kaappi on lisäksi lähes tyhjä, riisiä on ainakin, jos se tonnikalapurkki on siellä, puuroa.
Monta päivää pärjää jos on pakko.
Wokkaan jotain. Aina löytyy jotain nahistuneita kasviksen jämiä +muuta sekaan laitettavaa. Pannulle vaan ja chiliä, pippuria, inkivääriä ja soijakastiketta maustamiseen.
Menipä tunteisiin. Itse et lukenut aloitusta kokonaan.