Mikä on "en jaksa käydä kaupassa" -ruokasi?
Pitäisi tehdä ruokaa, mutta jääkaappi ammottaa tyhjyyttään. Et enää millään jaksaisi käydä kaupassa. Mitä ruokaa teet? Olettaen, että kaapissa on kuitenkin perustarvikkeita, esim. jauhoja ja leivänpäällisiä yms. mitä kaapissasi aina on.
Minä teen silloin pitsaa. Pohjan pyöräyttää nopeasti ja tonnikala ja herkkusienet säilyvät pitkään purkissa, joten niitä on aina varalla kaapissa. Juustoksi kelpaa kermajuusto. Ei mikään gourmet, mutta kyllä sitä syö. Nyt on pitsa uunissa, joten haluan kuulla muiden "kaupattomia" ruokia.
Kommentit (58)
Mulla on aina pakkasessa lihoja ja perunapakasteita. Usein myös aiemmin tekemieni ruokien jämiä. Jos en jaksa edes näitä hyödyntää, ja haluan lämmintä ruokaa, teen juustoisen munakkaan.
Lämpöset voileivät tai vaan hapankorppua.
Mulla on kaapissa aina fetaa, koska se säilyy niin hyvin. Lisäksi mulla on aina vihanneksia ja pastaa. Näin ollen teen yleensä uunifetapastan, tai sitten vaan isken fetan ja niitä kasviksia mitä sattuu löytymään (esim peruna, sipuli, kesäkurpitsa) uunivuokaan ja kypsennän. Aika nolla effort, ja on ihan oikeaa kunnon ruokaa.
Nuudeleita tai makaronia ja soijarouhetta kanaliemessä keitettynä.
Vierailija kirjoitti:
Teen munakkaan ja siihen lisukkeeksi jotain kasviksia pakkasesta tai esim. säilykeherkkusieniä. Tai keitän spgettia ja kaadan päälle tomaattimurskaa. Näitä on yleensä aina kaapissa.
Pelkkää tomaattimurskaa :O? Huh...
Mitäs jos sillä välin kun spagetti kiehuu, kuullottaisi edes vaikka vähän valkosipulia, sipulia ja chiliä pannulla ja tekisi kastikkeen?
Paistan munia. Niitä on yleensä jääkaapissa.
Hernekeittoo, puuroo, munakas pakastevihanneslisukkeilla ja jos nälkä jää, niin näkkäriä. Välipalaks hedelmäsäilykettä/sosetta.
Chili sin carnen: paria erilaista papua, tomaattimurskaa, chiliä +muita mausteita, valko- ja tavallista sipulia, riisiä (tai vaaleaa leipää/tortillaa) kylkeen ja hyvää on!
Useimmiten jotain pastaa, kaapista löytyy aina esim. pestoa, kermaa tai juustoa mistä saa jonkunlaisen kastikkeen viriteltyä. Toinen vaihtoehto on linssicurry, siihen menee pelkästään hyvin säilyviä raaka-aineita joten niitä olen jemmannut pahan päivän varalle.
Jaksan kyllä. Asun yksin. Mutta riisiä voi aina paistaa. Joukkoon paljon sipulia ja pari kananmunaa. Nautitaan vihersalaatin kera. Riisin päälle vähän chilimajoneesia.
Pakastimessa on aina yleensä pinaattikeittoa ja kasvissosekeittoa sekä pitsaa ja ranskalaisia sekä kalapihvejä. Niillä mennään jossei muuta keksi.
Paistetut kananmunat tai kaurapuuro voilla tai hillolla.
Leipää, lämmin tai kylmä, miten sattuu tuntumaan. Mies lähti syömään ja mun piti hakea itselle jotain hyvää. En jaksanut, söin leipää. Munakas tai pikapuuro myös.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun AP kertoi, että jääkaappikin on TYHJÄ!
Voitakin näyttää monelta löytyvän, sitähän ei säilytetä jääkaapissa, eihän?
Jos minulla on jääkaappi tyhjä, eikä pakastimestakaan löydy muuta kuin hiiriä 'madoille', kuivakaapista löytyy näkkäriä, riisiä ja kuivattuja suppiloita.
No jaa, tietysti suola, sokeri, tee ja mausteet.
Eilinen meni pelkillä näkkäreillä, tänään safkatäydennys taas 10-14 päivän tarpeisiin.
Kahvinkin vaihdoin teehen, kun kerran unohdin ostaa, enkä viitsinyt pelkkää kahvia käydä ostamassa.
Pakkasessa on ranskalaisia ja sipulirenkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun AP kertoi, että jääkaappikin on TYHJÄ!
Voitakin näyttää monelta löytyvän, sitähän ei säilytetä jääkaapissa, eihän?
Jos minulla on jääkaappi tyhjä, eikä pakastimestakaan löydy muuta kuin hiiriä 'madoille', kuivakaapista löytyy näkkäriä, riisiä ja kuivattuja suppiloita.
No jaa, tietysti suola, sokeri, tee ja mausteet.
Eilinen meni pelkillä näkkäreillä, tänään safkatäydennys taas 10-14 päivän tarpeisiin.
Kahvinkin vaihdoin teehen, kun kerran unohdin ostaa, enkä viitsinyt pelkkää kahvia käydä ostamassa.
Alapeukuttajalle tiedoksi: ihminen pärjää kyllä montakin päivää ilman ruokaa, kunhan hanasta tulee vettä.
Katsopa 'alaston selviytyjä'. 'Hengenvaarallisesti lihava':llekin tekisi hyvää ;-)
Teen munakkaan ja siihen lisukkeeksi jotain kasviksia pakkasesta tai esim. säilykeherkkusieniä. Tai keitän spgettia ja kaadan päälle tomaattimurskaa. Näitä on yleensä aina kaapissa.