Uskooko joku näihin VaurasNainen ja Massimuija -yhteisöihin?
Kun en oikein itse usko että kuka tahansa MaijaMeikäläinen yhdellä nettivalmennuksella yhtäkkiä kaapii kokoon satojentuhansien sijoitusvarallisuuden, flippaa asuntoja ja ostaa aina tuottavia osakkeita.. En vaan usko.
Kommentit (72)
No tää on vaan tylsä ja huono aloitus. Ei niihi kukaa usko. Ne on vaan velkasia leveilijöitä, Teslabossee. Rahattomia leijujia. Vauraus on sitten erikseen. Se, että on pari satkua Nordnetissä, ei ole vielä "massittelua".
Sosialistisessa peruskoulussa ei opeteta taloustietoa. Suomalaiset ovat jälkeenjääneitä talousasioissa. Mikä tahansa Talous-pirkka ryhmä siis parantaa talousosaamista 100%
Ei kai siinä usko ole tarpeen. Tsemppiä, vertaistukea ja neuvoja lähinnä tarjolla. Ne nettivalmennukset itse ohittaisin rahastuksena, mutta saattaa toimia jollekin.
Kaksijakoinen juttu. En lähtökohtaisesti usko tuollaisiin nettivalmennuksiin. Toisaalta niihin hakeutuu varmaan ihmisiä, jotka miettivät sijoittamisen aloittamista. Se taas yleensä kannattaa.
En minä nuorena sijoittamista ja vaurastumista miettinyt. Vaan kun yksi ystäväni kertoi hankkineensa sijoitusasunnon ja kertoi, miten se melkein maksoi itse itsensä, aloin tutkimaan asiaa. Meni hetki, ennen kuin vakuudet riittivät sijoituslainaan, mutta siitä se vaurastuminen alkoi.
En olisi ikinä pystynyt palkastani säästämään summaa, jonka olen viimeisen 30 vuoden aikana saanut kasaan.
Tunteeko kukaan ketään oikeaa naista tai ihmistä ylipäään, joka tienaa nettivalmennuksilla tai jättää palkkatyön ja pystyy elättmään itsensä sijoitusyrittäjänä?
Ne on rikkaita siksi kun niille maksetaan näistä kursseista. Kaikki näm "miljonääriminä" -kurssit sataa vain niiden järjestäjän kukkaroon.
Tuollaiset valmennukset ovat pyramidihuijaus
En ole ostanut yhtäkään kurssia, mutta liityin Vauras nainen -ryhmään v. 2020 ja silloin ymmärsin, ettei kaikkia rahoja kannata tuhlata. Aloin järjestelmällisen osakesäästämisen Nordnetissä. Oppirahojakin on maksettu, mutta nyt on noin 120 000 omaisuus.
Kannattaa olla fiksu ja kuunnella muita. Opiskelin myös YAMK-tutkinnon.
100 000 euron sijoituspotti on ihan realistinen 40-50 vuotiaalle. Aina helpottaa jos jossain välissä osuu perintö ja/tai asuu todella edullisesti. Mutta puolen miljoonan tai miljoonien sijoitusvarallisuus on ihan eri kategoria, siihen on palkkatyöläisen aika mahdoton päästä vain onnistuneilla sijoituksilla.
Just kattoin tubesta kun joku isoääninen mies hehkutti miten 8 vuodessa saanut 100 tonnia kerrytettyä, ei vaan kertonut onko se miten paljon sijoitusten ansiosta plussan puolella vai onko vaan palkastaan saanut oikeasti sellaisen kasan kerättyä. Kai sinne nyt kertyy jos joka kuukausi laittaa palkastaan muttei se ole sijoittamista vaan säästämistä.
Nää yhteisöt on pitkälti sitä jonkun kurssin, koulutuksen tmv. myynti- ja markkinointimateriaalia. Siis tavallaan somen myötä tulleita uusia tapoja myydä jotain.
Toki kun tätäkin palstaa seuraa ja lukee ihmisten kommentteja, niin moni on tosi tietämätön raha-asioissa ja he uskovat esim. pankkin sijoitusneuvojia ymmärtämättä, että nämä neuvojat ajattelevat pankin etua ja heidän motiivina on myydä ihmisille pankin kannalta mahdollisimman tuottavia sijoitustuotteita.
Asiakkan etu ei siis ole tämän 'ilmaisen' (ei todellakaan ole ilmaista) palvelun tarkoitus, vaan pankin etu ja neuvojan hek. koht. bonarit.
Tai kun lukee vaikka Kauppalehteä, niin siellä on tietysti mainoksia. Mutta myös ns. "natiivimainontaa", joka tarkoittaa lehtiartikkelin muotoon kirjoittua mainontaa, jota vaikea tunnistaa mainokseksi, jos ei ole medialukutaitoa, eikä ymmärrystä taloudesta ja eri toimijoiden taloudellisista intresseistä.
Ei sitä kerätäkään YHTÄKKIÄ ja sitähän nuo eivät lupaakaan.
Minulla meni satojentuhansien (siis minimissään 200 000) sijoitusomaisuuden keräämiseen 3 vuotta.
Somenaisten rikastuminen: alkupääoma saadaan joko mieheltä tai vanhemmilta
Kouluttamattomat naiset. Miehiä siellä on 0 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Somenaisten rikastuminen: alkupääoma saadaan joko mieheltä tai vanhemmilta
Kuka se oli se sijoittaja, joka hehkutti jokaisen mahdollista rikastua sijoittamisella ja käytti itseään esimerkkinä. Vaurastuminen tapahtui tyyliin: aloin rikastua, kun sijoitin palkastani satasen kuussa ja sitten perin puoli miljoonaa ja nyt on rahaa melkein miljoona.
taas täällä lauma idiootteja vauhdissa. Sijoittaminen on Suomessa ainoa tapa vaurastua, mutta se ei ole mikään sprintti vaan maratoni.
Minä olen tienannut satoja tuhansia sijoitusten ansiosta ja niitä tuottoja on käytetty ihan siihen mihin palkkatulojakin. Asuntoon, autoihin, ihan tavallisiin laskuihin, lomiin mutta MYÖS uusiin sijoituksiin. Helpottaa kuule arjen elämää sellainen ylimääräinen pari tonnia tilille kuukausittain riihikuivaa rahaa. Ja kun tulee tuo pari tonnia ylimääräistä, niin ei ole mitenkään tavatonta ja vaikeaa sijoittaa 500-3000 euroa kuukausittain tuottamaan lisää rahaa.
Verkostomarkkinointia parhaimmillaan.
Vierailija kirjoitti:
No tää on vaan tylsä ja huono aloitus. Ei niihi kukaa usko. Ne on vaan velkasia leveilijöitä, Teslabossee. Rahattomia leijujia. Vauraus on sitten erikseen. Se, että on pari satkua Nordnetissä, ei ole vielä "massittelua".
No ei ehkä ole vielä massittelua mutta se kait noiden yhteisöjen tarkoitus on että siitä parista sadasta aloitetaan ja kannustetaan toisia. Jokainen on aloittanut jostain, jopa kympeistä ja sijoittaminen ja varallisuuden kartuttaminen on vuosikymmenien työtä. Kokeneemmat neuvoo aloittelijoita. Pyyteettömästi ja ilmaiseksi. Arvostan tätä. Onhan siellä tietysti muutamia (kymmeniä) tyyppejä jotka hakevat vain lisätienestiä verkostomarkkinoinnilla ja linkeillä omiin maksullisiin somekanaviin. Heitä en niinkään arvosta, tulee vähän epätoivoinen mielikuva ja hyväksikäyttö mieleen. Kuvottavinta on ihmiset jotka hakee riittävän rikasta seuraa kun köyhien kanssa on niin ikävä olla kun ei voi luksusmatkailla ja syödä kuin kuninkaalliset. Näillä on pissiä päässä aika reilusti.
Missä nyt on kaikki palstamiljonäärit?