Kuinka kannustaa miestä hygienian hoitoon?
Ei osaa käydä suihkussa ja vaihtaa puhtaita vaatteita kuin monen päivän välein. Muuten oikein älykäs ja fiksun näköinen mies. Olen sievästi yrittänyt vihjata asiasta mutta häntä ei haittaa. Selvästi on pahoilla mielin kun puutun. On asiakaspalvelutyössä kaupan alalla joten muutkin kuin minä joutuvat haistelemaan.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Noudata samaa systeemiä kuin koirien koulutuksessa. Positiivista palautetta. Eli aina kun käy suihkussa niin otat suihin. Ihme on jos ei suihkussa käynti ala kiinnostaa?
Heitä makupala.
Vierailija kirjoitti:
Noudata samaa systeemiä kuin koirien koulutuksessa. Positiivista palautetta. Eli aina kun käy suihkussa niin otat suihin. Ihme on jos ei suihkussa käynti ala kiinnostaa?
Tai jos ei ole käynyt pesulla, ole ottavinaan suihin. Kun otat ukon housut alas, oot vaan että hyi hitto milloin oot pessyt tän. Ja lähdet pois. Luulisi tajuavan.
Mä sanoin miehele että nyt on kuule semmoinen homma, että sinä alta tästä päivästä lähtien pesemään ne hampaasi kunnolla. Siitä lähtien on 10s pikapyräys vaihtunut kunnon pesuun, ja suu on puhdas.
Alavehkeestään hän sanoi joskus ammoisina alkuaikoina, että ei sitä saa pestä saippualla, eikä "kuurata jatkuvasti". Minä sanoin että seksiä ei tipu jos munaskut eivät ole putipuhtaat, ja kas kummaa, huolellisesta pesusta ei olekaan tullut näinä vuosina yhtään ainoaa tulehdusta! Hän saa olla myös pesemättä, se on hänen oikeutensa, mutta hänen oikeutensa ei polje minun oikeuttani harrastaa s-juttuja puhtaan miehen kanssa.
Jos tosiaan on älykäs mies niin osaa kyllä huolehtia hygieniastaan kyllä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia opetetaan ja kannustetaan hygienian hoitoon, aikuisen pitää kyetä itse huolehtimaan itsensä puhtaana pitämisestä ilman vahtimista ja vaatimista.
Kaikkia ei ole kotona opastettu hygienian hoitoon. Minä olin niitä, joille äiti jo pienestä lähtien sanoi, että "hyi kun sinä taas haiset pahalta" ja papatti, että "taas piti hävetä kun sulla oli kylässä likaiset vaatteet".
Lauantaisaunan lisäksi koskaan ei ohjattu pesulle tai opetettu, että vaatteita vaihdetaan säännöllisesti. Nukuin samoissa vaatteissa joissa sitten aamulla menin kouluun. Aikuisena olen joskus koettanut puhua näistä asioista äidille, mutta hän on vain tuhissut, että tuollaisia itsestään selvyyksiä ei pitäisi kenellekään tarvita opettaa. En minä lapsena ymmärtänyt muuta kuin että haisin ja olin likainen.
Anteeksi ohis.
Omat vanhemmat ja isovanhemmat olivat työläisiä, mummuloissa kantovesi, puulämmitys, ulkohuusi ja sauna peseytymiseen. Siitä huolimatta peseydyttiin tarpeeksi usein ja hyvin, mummot olivat tarkkoja siitä. Minut opetettiin jo pienestä pitäen päivittäiseen iltakylpyyn/suihkuun, aamuin peseytymiseen, hampaiden harjaamiseen, hiusten kampaamiseen. Meillä tosin oli jo vesijohdot, viemärit ja kylpyhuone.
Olen todella utelias, minä vuonna tai vuosikymmenenä olet syntynyt? Itse olen 60-luvun alussa, vanhemmat ennen sotia.
80-luvulla ja vanhemmat 50-luvun alussa. Eikä meillä käytetty tippaakaan alkoholia tai muutenkaan oltu epämääräistä väkeä, joten en keksi syytä siitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai jos ei ole käynyt pesulla, ole ottavinaan suihin. Kun otat ukon housut alas, oot vaan että hyi hitto milloin oot pessyt tän. Ja lähdet pois. Luulisi tajuavan.
Kuka sanoo noin rakkaalleen, vaikka mikä olisi?
Mulla loppui virtsatietulehdukset siihen kun mies alkoi käydä joka päivä pesulla. Viesti meni läpi kun itkin kivuissani monet yöt ja söin monta antibioottikuuria.
Vierailija kirjoitti:
Lapsia opetetaan ja kannustetaan hygienian hoitoon, aikuisen pitää kyetä itse huolehtimaan itsensä puhtaana pitämisestä ilman vahtimista ja vaatimista.
Hämmästyttävän moni on aikuisen ikäinen mutta mieleltään enintään 15 v. Näkyy palstaltakin.
Mutta en käsitä, miksi ap mokoman kanssa hengaa. Onko hygieniataso jotenkin romahtanut?
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut koirankouluttajien tekevän noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut koirankouluttajien tekevän noin.
Taitaa olla niitä koulutusmetodeja, joista vasta oli mediakohu?
Yhden tällaisen olen joutunut jättämään. Suihkussa kävi joskus minuutin eikä ehtinyt pestä turkkiaan, joka jöi hajuiseksi. Hampaat - en tiedä pesikö. Käsiä ainakaan ei pessyt vessasta tullessaan. Seksinkään jälkeen ei peseytynyt vaan lähti töihin, asiakaspalveluun, samaten jos oli flunssa niin töihin vaanruokien pariin, sen voin kertoa että käsienpesu oli vieras asia.