Miten jotkut nuorena lapsen hankkineet kuvittelevat, että jaksavat sitten
paremmin olla isoäitejä. Ainakin minun äitini sai minut nuorena ja hänellä ei ole ollut ollenkaan aikaa olla isoäitinä, kun on esimiesasemassa työelämässä yhdessä firmassa vielä.
Itse olen päättänyt yrittää olla (sain lapset kolmikymppisenä) parempi isoäiti sitten kun minun aikani on sellainen olla, vaikka taidan olla työelämässä itsekin vielä silloin. Kuka muu aikoo ottaa opikseen omien lasten isovanhemmista ja tehdä toisin? Ja miten toisin?
Kommentit (6)
Ja kyllähän ne vanhemmatkin isöäidit ja -isät jaksavat touhuta lasten lapsien kanssa.
Vierailija:
paremmin olla isoäitejä. Ainakin minun äitini sai minut nuorena ja hänellä ei ole ollut ollenkaan aikaa olla isoäitinä, kun on esimiesasemassa työelämässä yhdessä firmassa vielä.Itse olen päättänyt yrittää olla (sain lapset kolmikymppisenä) parempi isoäiti sitten kun minun aikani on sellainen olla, vaikka taidan olla työelämässä itsekin vielä silloin. Kuka muu aikoo ottaa opikseen omien lasten isovanhemmista ja tehdä toisin? Ja miten toisin?
Toisen lapsen olen saanut kolmikymppisenä. Sopivat iät mulle. Oma äitini on pystynyt ja halunnut olla lapsieni kanssa paljon, vaikka onkin työelämässä vielä. Äitini on ollut ihana mummi, toivottavavasti musta tulee samanlainen, olin sitten töissä tai en.
lapset nuorena siksi, että itse jaksaisin paremmin. Ei ole isovanhempien velvollisuus hoitaa lapsenlapsiaan.
Kyllä meidän lapsilla ainakin on ihan hyvät ja kivat isovanhemmat, vaikka kaikki ovatkin vielä työelämässä.
että olisin sitten hyvä isoäiti.
ikää on nyt 22 ja vauva 8kk. se on kivaa että isovanhemmat on tosi virkeitä mutta asuvat kauempana joten eivät he paljon lastamme vahdi.
se taas on ihanaa että jaksaa vauvan kanssa temuta kun on oma lapsuus vielä niin tuoreessa muistissa.
mutta ymmärrän kyllä niitäkin jotka ei nuorena halua lapsia jos on juoksut juoksematta. itse olen reissannut ja riehunut jo tarpeeksi. jotkut vasta aloittelevat parikymmpisinä.
Koskapa ei hänenkään anoppinsa koskaan auttanut häntä lasten hoitamisessa. Taidan katkaista tuon ikiaikaisen perinteen, jos suinkin kykenen.