Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kotityöt

Kypsä
24.05.2021 |

Mikä järki siinä on, että ne perinteiset kotityöt pitää jakaa tasan, mutta ei muita töitä? Tein ennen vähän vähemmän noita töitä, mutta tein ns miestentyöt. Vuodenvaihteessa vaimo alkoi vaatia että kotityöt pitää tehdä puoliksi. No tietenkin sitten nämä ns. miestentyötkin tehdään puoliksi, eli autoihin ja taloon liittyvät asiat. Vaimo teki listan, jossa oli myös miestentyöt jaoteltuna molemmille. Kysyin viikonloppuna koska hän ajatteli tilata puukuorman ja ilmoitin, että hän myös maksaa sen sitten omistaan, tai menee kiireesti kaatamaan puita metsästä. Ei kuulemma mene ja lasku puoliksi. Ihme juttu kun ennen minä olen tehnyt puut ns miestentöinä, mutta nyt minun tulisi maksaa, ei muuten käy. Nyt tänään vaimo soitti, että autonsa vain pysähtyi eikä käynnisty. Ilmeisesti addblue on loppunut kun minä en ole hänen autoaan enää huoltanut. Ennen kaikki sujui hyvin, oli lämmin koti ja autot liikkui, nyt vaimo on kiukkuinen kun ei saa omaa osaansa tehdyksi. Ero tässä tulee jos tämä hulluus ei lopu.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa että kuinka usein niitä puuhommia ja huoltotöitä oikein on ja kuinka paljon niihin saa aikaa menemään?

Harvemmin noita päivittäin tehdään vs pyykinpesu, ruuan laitto, siivous jne.

Nurmikko, pensaat, lumet, rännit

Onhan niitä töitä vanhassa talossa, enkä minäkään niistä aina tykkää, kuten en siivouksestakaan, mutta ne on kuitenkin jonkun tehtävä.

Eikö se nainen muka osaa tehdä noita mainitsemiasi asioita? Meillä leikkaa nurmikon se, kumpi ehtii (yleensä minä haluan, koska tykkään siitä erityisesti), pensaat ja kukkapenkit hoidetaan yhdessä ja myös esimerkiksi haravointi, lumet luo se kumpi ehtii ensiksi (minä en esimerkiksi vapaapäivänä jää sisälle kökkimään ja odottamaan miestä, jos lunta on tullut reippaasti), rännien putsausta ollaan tehty yhdessä... Kaupassa käy se, kumman aikatauluun sopii paremmin, samoin ruuanlaitto, molemmat osataan pestä pyykkiä, imuroida, luututa, pyyhkiä tasot, vaihtaa petivaatteet jne.

Ei meillä eletä mitenkään "perinteisesti" eikä myöskään saada mitään ongelmaa normaaleista kotitöistä, joita omakotitalossa on pakko tehdä.

Vierailija
62/67 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistöön liittyvät työt on kaikkein voimakkaimmin sukupuolittuneita töitä. Pitäkää miehet puolenne. Ihan turha omakotitalossa asuvan nalkuttaa kotitöistä jos kaikki muu jää toiselle. Terveisin rintsikassa asuva nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistöön liittyvät työt on kaikkein voimakkaimmin sukupuolittuneita töitä. Pitäkää miehet puolenne. Ihan turha omakotitalossa asuvan nalkuttaa kotitöistä jos kaikki muu jää toiselle. Terveisin rintsikassa asuva nainen.

Sinä et ilmeisesti osaa leikata nurmikkoa ja luoda lunta? Olet sellainen, että odotat miestä kotiin saapuvaksi, vaikka pihaan ei pääse, koska lumi on tukkinut kaiken? Kynnet katkeaa ja liian fyysistä?

Vierailija
64/67 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa että kuinka usein niitä puuhommia ja huoltotöitä oikein on ja kuinka paljon niihin saa aikaa menemään?

Onhan niitä töitä vanhassa talossa, enkä minäkään niistä aina tykkää, kuten en siivouksestakaan, mutta ne on kuitenkin jonkun tehtävä.

Talvella lunta voi tulla kyllä tiuhaan tahtiin.

Mutta kuka putsaa rännejä, trimmaa puskia tai ajelee nurmikkoa päivittäin, tai edes viikottain?

Ja eikö nuokin yleensä tehdä niin että " voitko hoitaa nurmikon leikkuu sillä välin kun teen ruokaa, vai haluatko sinä mieluummin kokata tänään"?

On se vaikeaa jos siitä halutaan vaikeaa tehdä.

Ostaa Hiacen ja siihen kolan. Tiet puhdistuu samalla kun ajaa kylälle. Kolan voi jättää kyläreissun ajaksi joko kotiin tai metsään.

Ellei tätäkään jaksa tehdä niin naapuri ajaa varmasti pientä maksua vastaan.

Vierailija
65/67 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä sinun ongelma on. Jos vaimo halusi jakaa kotityöt puoliksi ja sinä vielä otit mukaan ne sinun tekemät kotityöt, niin miksi teillä on nyt ongelmia? Vai kävikö taas niin, että vaimo otti asiaa esille ja sinä marttyyrimaisesti loukkaannuit ja ette asiasta mitään konkreettista sopineet?

Meillä vaimo koki myös, että tekee isomman osan hommista, käytiin ne kaikki läpi, laitettiin aika minkä suurinpiirtein vie viikossa ja sovittiin kuka tekee mitäkin. Annettiin lapsille pari hommaa ja vaimo otti minulta nurmikoleikkuun, kun pitää puutarhahommista ja minä taas sain muutaman lasten nukuttamis, kuskaamis ja siivous- ja ruuanlaittovuoron lisää.

Vierailija
66/67 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nainen muka osaa tehdä noita mainitsemiasi asioita? Meillä leikkaa nurmikon se, kumpi ehtii (yleensä minä haluan, koska tykkään siitä erityisesti), pensaat ja kukkapenkit hoidetaan yhdessä ja myös esimerkiksi haravointi, lumet luo se kumpi ehtii ensiksi (minä en esimerkiksi vapaapäivänä jää sisälle kökkimään ja odottamaan miestä, jos lunta on tullut reippaasti), rännien putsausta ollaan tehty yhdessä... Kaupassa käy se, kumman aikatauluun sopii paremmin, samoin ruuanlaitto, molemmat osataan pestä pyykkiä, imuroida, luututa, pyyhkiä tasot, vaihtaa petivaatteet jne.

Ei meillä eletä mitenkään "perinteisesti" eikä myöskään saada mitään ongelmaa normaaleista kotitöistä, joita omakotitalossa on pakko tehdä.

Osaa, mutta ei oikein viihdy ulkohommissa. Sehän tässä ottaakin aivoon, että kotityöt puoliksi ja loppu jää minun hoidettavaksi tai hoitamatta.

Vierailija
67/67 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mikä sinun ongelma on. Jos vaimo halusi jakaa kotityöt puoliksi ja sinä vielä otit mukaan ne sinun tekemät kotityöt, niin miksi teillä on nyt ongelmia? Vai kävikö taas niin, että vaimo otti asiaa esille ja sinä marttyyrimaisesti loukkaannuit ja ette asiasta mitään konkreettista sopineet?

Meillä vaimo koki myös, että tekee isomman osan hommista, käytiin ne kaikki läpi, laitettiin aika minkä suurinpiirtein vie viikossa ja sovittiin kuka tekee mitäkin. Annettiin lapsille pari hommaa ja vaimo otti minulta nurmikoleikkuun, kun pitää puutarhahommista ja minä taas sain muutaman lasten nukuttamis, kuskaamis ja siivous- ja ruuanlaittovuoron lisää.

Ei käynyt. Kun vaimo ei tee niitä töitä ja ne jää tekemättä, se on ongelma. Ap