Aviomieheni ilmoittaa aina suurieleisesti kun on menossa tekemään jotain mitä minä teen päivät pitkät :D
Nyt just teki tiettäväkseni lähtöään nurmenleikkuuseen reilun tunnin verran. Pohti mitä laittaa päälle, missähän polttoaine on, onkohan vielä kuinka märkää leikkaamiseen.
Hän tässä nyt sitten lähtee näin aamutuimaan jo ihan työhommiin pihalle!
Nyt se tuli takaisin kun ei ollut saanut konetta käyntiin. Sanoin kyllä koneesta jo viime syksynä, ja uudestaan tänä keväänä että pitäisi varmaan vähän katsoa sitä ja huoltaa. Ei kuulemma tarvi, nämä on semmoisia koneita että sen kuin pärrää menemään vain!
Itse tein eilen n. 5h piha/sisähommia, enkä tullut maininneeksi sisältöä miehelleni :D
Kommentit (152)
Oon miettinyt tätä että nykymiehet on sata kertaa sovinistisempia kuin esim 80-luvulla. Isä teki kaikkea kodin työtä tekemättä numeroa. Meitä oli kolme lasta ja vanhemmat vuorotöissä. Saatiin ruoat, kylvyt, leikit, kauppakäynnit ihan samaan tapaan molemmilta vanhemmilta jos toinen oli töissä. Ei isä tehnyt siitä numeroa kun korjasi meidän pyöriä tai remontoi taloa.
Nyt jos lapsille tilataan kerrossänky sitä ukot suunnittelee viikon, kaljaa kuluu koko viikonloppu ja tulos on kirosanoja, kiukkua, krapula ja heiluva sänky.
Vierailija kirjoitti:
Nyt miehet triggeröityivät :D huh huh. En tiennytkään etttä tämä on näin arka paikka.
Sullakaan ei ilmeisesti ole niitä kehumianne kotityöraatamisia, kun sun ainoa homma on haukkua miehiä palstalla. Näitä paskaketjuja palstalla on ollut jo ihan riittävästi. Mitä sä itse näistä saat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä meillä mies tekee jatkuvasti. Ei esim juuri koskaan laita astioita koneeseen ja sitten tulee keittiöön että ompas taas saastaista ja sen jälkeen alkaa suureen ääneen viskoa astioita koneeseen ja puhuu ääneen kuinka nyt on siistiä tässä sikolätissä. Tekee saman jokaisen tehtävän kohdalla, pitää henkisesti ja fyysisesti meteliä tekemisistään. Perinteiset miesten tehtävät tekee mukisematta. Olen mielummin kuuntelematta tätä ja teen itse kotityöt. Muuten menee hyvin.
Kukas tuon sian on arvon emakolle valinnut ja millä kriteereillä?
En valittanut, kunhan mainitsin. Hyvä mies muilta osin.
Kunhan mainitsit... negatiivisista piirteistä mainistsemista kutsutaan valittamiseksi. Positiivisistä piirteistä mainitsemista kutsutaan kehumiseksi.
Kummasta tuossa oli kyse?
vrt. vaimo alkaa näyttää melkoiselta kaskelotilta eikä sen fillarin runkoa ole suunniteltu sen painoisille. Oksettaa. Mutta kunhan mainitsin.
Mikä sinua vaivaa? Hän kertoi omasta elämästään ja sinä kiirehdit haukkumaan muka-puolisoasi.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Oon miettinyt tätä että nykymiehet on sata kertaa sovinistisempia kuin esim 80-luvulla. Isä teki kaikkea kodin työtä tekemättä numeroa. Meitä oli kolme lasta ja vanhemmat vuorotöissä. Saatiin ruoat, kylvyt, leikit, kauppakäynnit ihan samaan tapaan molemmilta vanhemmilta jos toinen oli töissä. Ei isä tehnyt siitä numeroa kun korjasi meidän pyöriä tai remontoi taloa.
Nyt jos lapsille tilataan kerrossänky sitä ukot suunnittelee viikon, kaljaa kuluu koko viikonloppu ja tulos on kirosanoja, kiukkua, krapula ja heiluva sänky.
Monenko miehen kokemuksella nyt kerrot sitä faktaa nykymiehistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä meillä mies tekee jatkuvasti. Ei esim juuri koskaan laita astioita koneeseen ja sitten tulee keittiöön että ompas taas saastaista ja sen jälkeen alkaa suureen ääneen viskoa astioita koneeseen ja puhuu ääneen kuinka nyt on siistiä tässä sikolätissä. Tekee saman jokaisen tehtävän kohdalla, pitää henkisesti ja fyysisesti meteliä tekemisistään. Perinteiset miesten tehtävät tekee mukisematta. Olen mielummin kuuntelematta tätä ja teen itse kotityöt. Muuten menee hyvin.
Mutta silti sitä miestä pitää päästä haukkumaan netissä? -eri
Hän mainitsi asiasta. Tämä on keskustelupalsta, jossa sinun tehtäväsi tuntuu olevan naisten kritisoiminen.
ohis
Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen toiminnan vuoksi elän mieluummin yksin.
Jos isäpuoli löi yhden (1) naulan seinään, sisarukseni ja minun piti olla katsomassa ja äiti ojensi hänelle vasaran.
Samana päivänä olimme siivonneet koko kodin, pesseet ikkunat, tehneet kaikki pihatyöt ja käyneet kaupassa, kun isäpuoli oli ollut tapaamassa muita reippaita Rotareita.
-Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.
Aika hyvä peruste laiskuudelle ja mm. loputtomalle työttömyydelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt miehet triggeröityivät :D huh huh. En tiennytkään etttä tämä on näin arka paikka.
Sullakaan ei ilmeisesti ole niitä kehumianne kotityöraatamisia, kun sun ainoa homma on haukkua miehiä palstalla. Näitä paskaketjuja palstalla on ollut jo ihan riittävästi. Mitä sä itse näistä saat?
No ei onneksi ole :) lapsettoman vapaapäivä on hieno asia! Jos et tykkää palstan sisällöstä, niin voit suunnata muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama grillaamisen kanssa. Mies nostaa valmiiksi pilkotut lihat ja vihannekset grilliin. Avaa kerran pari kantta. Koko päivän homma.
Totta! :D Voitaisiin grillata tänään, minä hoidan! Mies laittaa (minun putsaamaani ja hoitamaani hiiligrilliin) hiilit ja ruikkaa sytytysnestettä perään ja jää odottelemaan patstastellen pitkin pihaa. Tällä välin minä olen (itse kaupasta hakemani) grillituotteet pessyt, viipaloinut, tehnyt marinadin, kuorinut ne mitkä kuoritaan, asetellut valmiiksi alustoille.
eikös ollutkin hyvää kun HÄN ne grillasi :D
Ja tämä ketju on siis kaikella rakkaudella näitä rakkaita kohtaan <3 :D
Kaikille jotka joskus ihmetteli mitä se on, niin TÄMÄ on sitä METATYÖTÄ.
Naisen 10 tehtävää ensin jotta mies voi sitten suorittaa 2.Kukas sen pikku mikromanageeraajan taas pakottikaan pilkkomaan niitä vihanneksia?
Se mieskö?
Miten muuten ne vihannekset grillataan? :D
Eri
Sun on pakko päästä sörkkimään niitä vihanneksia ja se on miehen vikaa?
Miten valmistat vihannekset itse?
Ei vieläkään mene jakeluun siis.
Miksi juuri sinä sörkit niitä vihanneksia, jos miehesi kerran on grillaamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei onneksi ole :) lapsettoman vapaapäivä on hieno asia! Jos et tykkää palstan sisällöstä, niin voit suunnata muualle.
Et vastannut kysymykseen.
Ei varmaan ole sitä miestäkään?
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen jolla joskus oli vastaavanlainen mies kuin ap:llä. Ja mua ärsyttää suunnattomasti ap:n ja kaltaistensa asenne. Koko parisuhteen dynamiikka perustuu toisen halveeraamiseen ja toisaalta kotitöistä lusmuiluun ja vapaamatkustamiseen. Tavallaan se mies ostaa vapaamatkustamisensa sillä että hyväksyy vaimonsa naureskelun itselleen. Toisaalta mies on ihan tyytyväinen kun nakittaa kaikki hommat vaimolle, ja naureskelee itse partaansa kun antaa vaimon päteä. Jos kumpikin osapuoli on tyytyväinen, niin mikäs siinä. Itse haluan parisuhteessa kunnioitusta molemmin puolin, ja nyt mulla onkin mies, joka hoitaa nurisematta ja numeroa tekemättä oman osuutensa kotitöistä. En voisi arvostaa häntä enempää ja rakkaus kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä näytä miesvihaaaaaaaa-uuulillakaan olevan muuta puuhaa taaskaan kuin bongata mies-alkuisia ketjuja aaveeltä ja alkaa hitaasti mutta varmasti kiihdyttää itseään silmittömään raivoon itselleen tuntemattomien miesten puolesta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeps, mieheni sitä mieltä että koska rakensi talon, on hänen nyt aika levätä. Olemme asuneet tässä 8 vuotta.
Rakennusajan hoidin 3 pientä lasta yksin ja samalla tein hankintaratkaisuja taloon ja kilpailutin. Eli ”olin vaan kotona”.
Miehet on paskaa.
No olisipa sulta jäänyt se talo rakentamatta, varsinkin ilman miehen rahoja.
Siis täh? Tietenkin olis jäänyt, kuin myös mieheltä jos ei olis tuhannet rakentamiseen liittyvät asiat mun vastuulla ja lisäksi hänen lastensa hoito järkätty 24/7. Ja jos en olis laittanut minun rahani taloon.
Ja tämä liittyy miten siihen asiaan että mies tehtyään hommia paljon, kuten vaimonsakin raksa-aikana, heittäytyy tämän jälkeen täysin vapaalle kotivastuista, ja vaimo jatkaa kaiken hoitamista yksin kuten raksa-aikanakin, kiinni 24/7? Joo, ei liitykään, mitenkään, joten erittäin typerä kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vastannut kysymykseen.
Ei varmaan ole sitä miestäkään?
Ei ole, naisystävä kyllä löytyy koska olen lesbo. Tajusin onneksi jo ajat sitten että miehiin ei kannata sekaantua. :P mitä mä näistä ketjuista saan? Naurut. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka veditte herneet nenään: Ei AP väitä etteikö mies osaisi tehdä hommia. Pointti on juuri se, että jotkut miehet haluavat mitalin ihan perus kotitöiden teosta. :D omakin mieheni yritti luistaa imuroinnista ”kun mähän imuroin viime viikolla!”
Lässyn lässyn. Ap pilkkaa miehen tapaa puhua, ei sitä mitä hän tekee. Ap ylpeilee sillä, miten hänen ei tarvitse tekemisistään puhua, vaikka juuri teki niistä aloituksen nettiin. Kyseessä ei ole miehen tekemiset vaan ap:n omahyväisyys ja hänen ja muiden mammojen alentuva suhautuminen mieheensä.
Sori mutta onhan se vähän hassua. :D Ymmärrän että miehet haluavat hyväksyntää, varsinkin vaimoltaan.
No jos vaimoilta hakee hyväksyntää, niin saa kyllä hakea. Tämänkin palstan mukaan miehen pitää raportoida missä on, mutta ei saa sanoa minne menee.
Yritä nyt urpo ymmärtää, että "menen laikkaamaan ruohoa" ei välttämättä tarkoita muuta, kuin "menen leikkaamaan ruohoa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama grillaamisen kanssa. Mies nostaa valmiiksi pilkotut lihat ja vihannekset grilliin. Avaa kerran pari kantta. Koko päivän homma.
Totta! :D Voitaisiin grillata tänään, minä hoidan! Mies laittaa (minun putsaamaani ja hoitamaani hiiligrilliin) hiilit ja ruikkaa sytytysnestettä perään ja jää odottelemaan patstastellen pitkin pihaa. Tällä välin minä olen (itse kaupasta hakemani) grillituotteet pessyt, viipaloinut, tehnyt marinadin, kuorinut ne mitkä kuoritaan, asetellut valmiiksi alustoille.
Naisen 10 tehtävää ensin jotta mies voi sitten suorittaa 2.Kukas sen pikku mikromanageeraajan taas pakottikaan pilkkomaan niitä vihanneksia?
Se mieskö?
Eri
No voisihan mies pilkkoa ne vihannekset. Tässä tapauksessa se oli AP:n vastuulla. Mikä ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mieskö?
Eri
Koska jos ITSE haluaa edes joskus syödä grilliruokaa, vaihtoehtoina on joko tehdä homma alusta loppuun täysin yksin tai ostaa, pilkkoa ja serveerata miehelle nokan eteen. Muuten grilliä ei käyttäisi koskaan.
Ja joo, ite olen minäkin ukkoni nuorena naiivina valinnut mutta siksipä mietin tässä koko ajan eroa että elämä helpottuisi.
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta silti sitä miestä pitää päästä haukkumaan netissä? -eri
Hän mainitsi asiasta. Tämä on keskustelupalsta, jossa sinun tehtäväsi tuntuu olevan naisten kritisoiminen.
ohis
Ei hän kritisoinut, hän mainitsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka veditte herneet nenään: Ei AP väitä etteikö mies osaisi tehdä hommia. Pointti on juuri se, että jotkut miehet haluavat mitalin ihan perus kotitöiden teosta. :D omakin mieheni yritti luistaa imuroinnista ”kun mähän imuroin viime viikolla!”
Lässyn lässyn. Ap pilkkaa miehen tapaa puhua, ei sitä mitä hän tekee. Ap ylpeilee sillä, miten hänen ei tarvitse tekemisistään puhua, vaikka juuri teki niistä aloituksen nettiin. Kyseessä ei ole miehen tekemiset vaan ap:n omahyväisyys ja hänen ja muiden mammojen alentuva suhautuminen mieheensä.
Sori mutta onhan se vähän hassua. :D Ymmärrän että miehet haluavat hyväksyntää, varsinkin vaimoltaan.
No jos vaimoilta hakee hyväksyntää, niin saa kyllä hakea. Tämänkin palstan mukaan miehen pitää raportoida missä on, mutta ei saa sanoa minne menee.
Yritä nyt urpo ymmärtää, että "menen laikkaamaan ruohoa" ei välttämättä tarkoita muuta, kuin "menen leikkaamaan ruohoa".
Vertaa:
”Menen leikkaamaan ruohon. Moro”
Vs
”TÄNÄÄN MINÄ LEIKKAAN RUOHON. millainen sää on tänään? Menen leikkaamaan ruohon tunnin päästä. En voi täyttää tiskikonetta koska leikkaan ruohon. Kulta, leikkasin tänään ruohon, miksi minun pitäisi imuroida?”
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin...
Mutta joo, meilläkin on vähän sama juttu. Tiesin kyllä alusta pitäen, että mies ei ole mikään innokas siivooja, eikä se ollut mikään ongelma minulle. Nykyään kyllä ainakin kerran viikossa täyttää/tyhjentää astianpesukoneen, mikä on kyllä kiva juttu, mutta tosiaan omasta mielestään joku sankariviittaan oikeuttava suoritus. Ja on vielä sitä mieltä, että tuo homma on aika iso osa kaikista kotitöistä, jolloin minulle ei jää itselleni juuri mitään tehtäväksi.
Onneksi siivoan ihan mielelläni enkä edes oleta, että toisen osallistuu. Tosin se tahallaan sotkeminen ärsyttää. Astiat jätetään niille sijoilleen, roskat kaikille mahdollisille tasoille, tyhjät limsapullot sohvalle, vaatteet sohvan ympärille lattialle ja töistä kotiin tullessa kaivelee kaikkien taskujen sisällöt jokaiselle mahdolliselle pöydälle.
-Hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä.