Aviomieheni ilmoittaa aina suurieleisesti kun on menossa tekemään jotain mitä minä teen päivät pitkät :D
Nyt just teki tiettäväkseni lähtöään nurmenleikkuuseen reilun tunnin verran. Pohti mitä laittaa päälle, missähän polttoaine on, onkohan vielä kuinka märkää leikkaamiseen.
Hän tässä nyt sitten lähtee näin aamutuimaan jo ihan työhommiin pihalle!
Nyt se tuli takaisin kun ei ollut saanut konetta käyntiin. Sanoin kyllä koneesta jo viime syksynä, ja uudestaan tänä keväänä että pitäisi varmaan vähän katsoa sitä ja huoltaa. Ei kuulemma tarvi, nämä on semmoisia koneita että sen kuin pärrää menemään vain!
Itse tein eilen n. 5h piha/sisähommia, enkä tullut maininneeksi sisältöä miehelleni :D
Kommentit (152)
Oma eksäni ilmoitti suurieleisesti että laittaa Naulakon seinälle sanoen että haluaa näyttää että itsekin välittää kodinhoidosta ja ettei minun tarvitse tehdä kaikkea. Aikaa kului, naulakko ei tullut seinään. Aina kuului vaan joojoo, Minä laitan sen Naulakon älä huoli. Puolisen vuotta jaksoin muistutella ja kysyä milloin naulakko oikein tulee seinälle. Lopulta minulta paloi käämi ja naulasin sen typerän naulakon suoraan puun läpi kevytharkkoseinään. Eiköhän mies ollut sekunnin sadasosassa paikalla neuvomassa että nyt pitää porata tohon tarvitaan plugit kato porakone nönnönnöööö. Kauniista lupauksesta tehdä viiden minuutin homma "palveluksena yhteisen kodin eteen" aiheutui siis puolen vuoden mielipaha ja sitten iso riita.
Enää en miehen kanssa halua taloutta jakaa,
Vierailija kirjoitti:
Sama grillaamisen kanssa. Mies nostaa valmiiksi pilkotut lihat ja vihannekset grilliin. Avaa kerran pari kantta. Koko päivän homma.
Ja sinä laitat omalla vuorollasi kalapuikot uuniin, ja kehut "laittaneesi" ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tuollaiseen muuta voisi sanoa, kuin että mitäs läksit?
Jos heti deittailun alussa haluaa korostaa naisten ja miesten eroja näyttämällä kuinka kätevä ja naisellinen emäntä itse on, niin näin tulee olemaan jatkossakin. Jos siis ottaa sen jöröturrikan jonka kainalossa on kiva lähinnä katsella sarjoja ja joka osaa ajaa autoakin. Teidän pojat tulee pelaamaan jalkapalloa, pelaavat pleikkaa ja leikkivät actionfiguureilla (ja siinä se), tyttäret opetetaan tekemään kotitöitä ja yhdessä te tytöt naureskelette perheen miehille kuinka he eivät mitään osaa. Kun käytte tuttavien kanssa mökkeilemässä tai illallisilla, miehet istuvat juomiensa kanssa keskenään jauhamassa autoista/urheilusta/jne, tmv, ja naiset puuhastelevat keittiössä, ennen ja jälkeen syömisen. Ja sitten kirjoitatte naureskellen tänne kun valitsemanne jöröturrikka on niin hassun rasittava.
Voisi olla toisinkin.
kerro mitä pahaa siinä on, että mies on mies ja nainen on nainen?
Kyllä musta naisena ainakin on kiva tietää, että itse osaa asioita eikä ole riippuvainen toisesta.
Mitäs sit jos ero tulee tai toinen sairastuu vakavasti, eikä mies osaa edes käynnistää pesukonetta ruoanlaitosta puhumattakaan?Missähän laalaamaassa tällaisia miehiä on, jos nyt ei ihan eläkeläisvanhuksista puhuta?
Ihan oikeasti?
Onhan tässä jotain merkillistä. Tuttavan norjalainen mies osaa omatoimisesti tarttua rättiin ja imuriin,kun taas tuota omaa miestä joutuu erikseen pyytämään.
et vastannut laisinkaan kysymykseeni.
Tässä sulle vastaus: veljeni osaa kokata ja siivota eikä koe tarvetta naiselle. Serkkuni ei pärjää ilman akkaa, johtuen siitä ettei osaa/halua tehdä mitään itse.
Pointtini? On olemassa kahdenlaisia miehiä. Niitä mitkä tulee toimeen ja näitä mille kaikki tuntuu vaikealta. Ihan tosielämässäkin, ei missään laalaassa ;)
Väitätkö että se serkkusi ei osaa painaa pesukoneen nappia?
Asutte ilmeisesti saman katon alla serkkusi kanssa?
Onpas häkellyttävän tuttua. Samoin, jos jotain tehdään, niin hemmetin vetelys tekee sen 5-10min ja lähtee "kahvitauolle" tai "juomaan vettä" tai "etsimään hanskoja" ainakin puoleksi tunniksi. Nyt olen vissiin löytänyt oikotien onneen kun sovittiin eilen, että kerta puutarhanhoito on minulle tärkeää ja hänelle taas enemmän yhdessä kalastus, niin tehdään ensin puutarhahommat yhdessä ja sitten ollaan koko ilta kalassa. Kukkapenkeissä ei ole nyt ainuttakaan rikkaruohoa ja kaikki penkit on vieläpä kantattu, havukasvit lannoitettu ja suihkulähde hohtaa puhtauttaan. Plus pakkasessa odottaa nyt tuoretta kalaa. Oli niin kiva päivä, että mies vielä huokasi illalla, että tehdään tätä useamminkin. Jes!
Teille, jotka veditte herneet nenään: Ei AP väitä etteikö mies osaisi tehdä hommia. Pointti on juuri se, että jotkut miehet haluavat mitalin ihan perus kotitöiden teosta. :D omakin mieheni yritti luistaa imuroinnista ”kun mähän imuroin viime viikolla!”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tuollaiseen muuta voisi sanoa, kuin että mitäs läksit?
Jos heti deittailun alussa haluaa korostaa naisten ja miesten eroja näyttämällä kuinka kätevä ja naisellinen emäntä itse on, niin näin tulee olemaan jatkossakin. Jos siis ottaa sen jöröturrikan jonka kainalossa on kiva lähinnä katsella sarjoja ja joka osaa ajaa autoakin. Teidän pojat tulee pelaamaan jalkapalloa, pelaavat pleikkaa ja leikkivät actionfiguureilla (ja siinä se), tyttäret opetetaan tekemään kotitöitä ja yhdessä te tytöt naureskelette perheen miehille kuinka he eivät mitään osaa. Kun käytte tuttavien kanssa mökkeilemässä tai illallisilla, miehet istuvat juomiensa kanssa keskenään jauhamassa autoista/urheilusta/jne, tmv, ja naiset puuhastelevat keittiössä, ennen ja jälkeen syömisen. Ja sitten kirjoitatte naureskellen tänne kun valitsemanne jöröturrikka on niin hassun rasittava.
Voisi olla toisinkin.
Niin osuvasti kuvattu. Ja nämä naiset sitten kuvittelevat olevansa viisaita. Viisas pääsee vähemmällä ja antaa toisen nauttia erinomaisuudestaan
Vakka kantensa valitsee jne. Vika on myös miehissä ketkä suosii perinteisiä emäntiä, koska naisellisuus.
Eiköhän se naisellisuus liity enemmän ulkomuotoon. :) Minä olen laiskahko, mutta kaunis. Erittäin hyvän ja ahkeran miehen olen saanut, kehuu nimenomaan naiselliseksi. ;)
Vierailija kirjoitti:
Mun mieheni ostaa lapselle aina samat tavarat kuin minä. Esim. Ostin perjantaina lapselle 3 frisbeetä, niin mies kävi heti illalla ostamassa 3 parempaa frisbeetä lapselle. En tajua tätäkään juttua miehessäni. Tajuaako joku muu?
Mun vaimo teki vähän tätä samaa kun lapset oli pieniä. Olin kotona lasten kanssa ja hoidin käytännössä kaikki kotityöt, mutta periaatteessa lasten vaatteiden hankinta oli vaimon vastuulla. Mutta koska minä käytännössä pesin pyykkiä ja puin lapset, niin tiesin, mitkä vaatteet loppuivat kesken. Jos sitten ostin joskus lapselle paidan, niin vaimo kävi ostamassa samaa koko ainakin viisi lisää (siis jos erehdyin tämän sanomaan.)
Lapsella kyllä siis periaatteessa vaatteita oli enemmän kuin se ehti käyttää, mutta vaatehankinnat tehtiin enemmän fiiliksellä kuin tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Teille, jotka veditte herneet nenään: Ei AP väitä etteikö mies osaisi tehdä hommia. Pointti on juuri se, että jotkut miehet haluavat mitalin ihan perus kotitöiden teosta. :D omakin mieheni yritti luistaa imuroinnista ”kun mähän imuroin viime viikolla!”
Lässyn lässyn. Ap pilkkaa miehen tapaa puhua, ei sitä mitä hän tekee. Ap ylpeilee sillä, miten hänen ei tarvitse tekemisistään puhua, vaikka juuri teki niistä aloituksen nettiin. Kyseessä ei ole miehen tekemiset vaan ap:n omahyväisyys ja hänen ja muiden mammojen alentuva suhautuminen mieheensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä töissä on ihmisillä tapana ilmoittaa suurieleisesti, jos lähtee viemään roskia. Johtuu siitä, että joukossa on yksi marttyyri, joka valittaa, että hän joutuu aina viemään roskat, kukaan muu ei koskaan. Ei siis huomaa että muutkin kyllä vievät. Siksi ollaan alettu ilmoittaa isoon ääneen. Voiko tästä olla kyse myös ap:n tapauksessa?
Ex protestoi hyvin suurieleisesti aina kun piti tehdä jotain,oli tosissaan sitä mieltä että tekee paljon enemmän jos tiskaa kerran viikossa tiskialtaan tyhjäksi.
Mäkin aloin sit aina ilmoittamaan kuuluvasti että "minäpä nyt tiskaan tämän sinunkin kuppisi tästä vaikka en olekaan itse käyttänyt" ja "pesenpä nämä sunkin sukat vaikka ne ei minun olekaan", "en ole kävellyt hiekkaisilla kengillä eteisessä, mutta samalla imuroin nämäkin". Jaksoi kuunnella sitä viikon ja myönsi että on ollut hölmö eikä tosiaan huomaa kaikkea mitä teen.
On lapsellista ja pikkumaista mutta alkoi osallistumaan sen jälkeen.
Näin se menee, eivät tajua ennen kuin kohtelee samalla tavalla. Hyvin tehty, toimikin vielä ja mies tekee oman osansa.
Vierailija kirjoitti:
Minua kyllä ärsyttää tällaisten ketjujen asenne jossa miehet ovat kuin jotain isoja lapsia joiden toilailuille naureskellaan mutta ei heidän ihan oikeasti edes odoteta selviytyvän näistä hommista. Mitä tällainen asenne sitten tekee mm. poikien kehitykselle, sitä voi jokainen miettiä.
Mäkin ihmettelen, koska mä en ole koskaan pystynyt suhtautumaan naureskellen noihin sekoiluihin kotona. Sen takia meillä on teesinä, että olen vihainen ja katkera ä..ä vaikka todellisuudessa en jaksa selittää, etsiä ja ohjata aikuista ihmistä koko aika. Asumuseroa harkitessa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia puhua arkisesta asiasta, kuten siitä että aikoo imuroida. Mykkänäkö se pitäisi tehdä? Mielestäni kummallisempaa odottaa marttyyrin hiljaista kunniaa, kun tekee salassa toisenkin puolesta, PYYTÄMÄTTÄ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lässyn lässyn. Ap pilkkaa miehen tapaa puhua, ei sitä mitä hän tekee. Ap ylpeilee sillä, miten hänen ei tarvitse tekemisistään puhua, vaikka juuri teki niistä aloituksen nettiin. Kyseessä ei ole miehen tekemiset vaan ap:n omahyväisyys ja hänen ja muiden mammojen alentuva suhautuminen mieheensä.
Sori mutta onhan se vähän hassua. :D Ymmärrän että miehet haluavat hyväksyntää, varsinkin vaimoltaan.
Kukas tuon sian on arvon emakolle valinnut ja millä kriteereillä?
Vierailija kirjoitti:
Jeps, mieheni sitä mieltä että koska rakensi talon, on hänen nyt aika levätä. Olemme asuneet tässä 8 vuotta.
Rakennusajan hoidin 3 pientä lasta yksin ja samalla tein hankintaratkaisuja taloon ja kilpailutin. Eli ”olin vaan kotona”.
Miehet on paskaa.
Tätä meillä mies tekee jatkuvasti. Ei esim juuri koskaan laita astioita koneeseen ja sitten tulee keittiöön että ompas taas saastaista ja sen jälkeen alkaa suureen ääneen viskoa astioita koneeseen ja puhuu ääneen kuinka nyt on siistiä tässä sikolätissä. Tekee saman jokaisen tehtävän kohdalla, pitää henkisesti ja fyysisesti meteliä tekemisistään. Perinteiset miesten tehtävät tekee mukisematta. Olen mielummin kuuntelematta tätä ja teen itse kotityöt. Muuten menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama grillaamisen kanssa. Mies nostaa valmiiksi pilkotut lihat ja vihannekset grilliin. Avaa kerran pari kantta. Koko päivän homma.
Totta! :D Voitaisiin grillata tänään, minä hoidan! Mies laittaa (minun putsaamaani ja hoitamaani hiiligrilliin) hiilit ja ruikkaa sytytysnestettä perään ja jää odottelemaan patstastellen pitkin pihaa. Tällä välin minä olen (itse kaupasta hakemani) grillituotteet pessyt, viipaloinut, tehnyt marinadin, kuorinut ne mitkä kuoritaan, asetellut valmiiksi alustoille.
eikös ollutkin hyvää kun HÄN ne grillasi :D
Ja tämä ketju on siis kaikella rakkaudella näitä rakkaita kohtaan <3 :D
Kaikille jotka joskus ihmetteli mitä se on, niin TÄMÄ on sitä METATYÖTÄ.
Naisen 10 tehtävää ensin jotta mies voi sitten suorittaa 2.
Vierailija kirjoitti:
Tätä meillä mies tekee jatkuvasti. Ei esim juuri koskaan laita astioita koneeseen ja sitten tulee keittiöön että ompas taas saastaista ja sen jälkeen alkaa suureen ääneen viskoa astioita koneeseen ja puhuu ääneen kuinka nyt on siistiä tässä sikolätissä. Tekee saman jokaisen tehtävän kohdalla, pitää henkisesti ja fyysisesti meteliä tekemisistään. Perinteiset miesten tehtävät tekee mukisematta. Olen mielummin kuuntelematta tätä ja teen itse kotityöt. Muuten menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia puhua arkisesta asiasta, kuten siitä että aikoo imuroida. Mykkänäkö se pitäisi tehdä? Mielestäni kummallisempaa odottaa marttyyrin hiljaista kunniaa, kun tekee salassa toisenkin puolesta, PYYTÄMÄTTÄ
Eri asia mainita että aikoo imuroida. Normaali ihminen ottaa imurin esille, saattaa mainita toiselle että imuroi, ja sitten imuroi. Ja ymmärtää, että ensi viikollakin pitää luultavasti imuroida.
Tässä sulle vastaus: veljeni osaa kokata ja siivota eikä koe tarvetta naiselle. Serkkuni ei pärjää ilman akkaa, johtuen siitä ettei osaa/halua tehdä mitään itse.
Pointtini? On olemassa kahdenlaisia miehiä. Niitä mitkä tulee toimeen ja näitä mille kaikki tuntuu vaikealta. Ihan tosielämässäkin, ei missään laalaassa ;)