Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aviomieheni ilmoittaa aina suurieleisesti kun on menossa tekemään jotain mitä minä teen päivät pitkät :D

Vierailija
24.05.2021 |

Nyt just teki tiettäväkseni lähtöään nurmenleikkuuseen reilun tunnin verran. Pohti mitä laittaa päälle, missähän polttoaine on, onkohan vielä kuinka märkää leikkaamiseen.
Hän tässä nyt sitten lähtee näin aamutuimaan jo ihan työhommiin pihalle!
Nyt se tuli takaisin kun ei ollut saanut konetta käyntiin. Sanoin kyllä koneesta jo viime syksynä, ja uudestaan tänä keväänä että pitäisi varmaan vähän katsoa sitä ja huoltaa. Ei kuulemma tarvi, nämä on semmoisia koneita että sen kuin pärrää menemään vain!

Itse tein eilen n. 5h piha/sisähommia, enkä tullut maininneeksi sisältöä miehelleni :D

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte tuommoisia vätyksiä? Minun miehellä pysyy kyllä kädessä sekä vasara että soppakauha ihan sujuvasti myös imuri, ilman että siitä tarvitsee tehdä sen suurempaa numeroa. En todellakaan suostuisi olemaan mikään kodinhengetär joka paapoo aikuista miestä kuin teini-ikäistä.

Minä valitsin myös miehekseni toimeliaan amiksen käyneen miehen. Korjaa kaiken, rakensi meille talon, lisäksi laittaa ruokaa, käy kaupassa, siivoaa keittiötä. Mutta ei tienaa kuitenkaan sen enempää kuin minäkään. Ensimmäinen poikaystäväni ei tehnyt muuta kuin urheili ja oli tietokoneella. Oli ihmeissään kun hylkäsin hänet, joka tulee tienaamaan paljon rahaa. Ei tehnyt mitään kotitöitä. Tyytyväinen olen ollut valintaani.

Vierailija
122/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte tuommoisia vätyksiä? Minun miehellä pysyy kyllä kädessä sekä vasara että soppakauha ihan sujuvasti myös imuri, ilman että siitä tarvitsee tehdä sen suurempaa numeroa. En todellakaan suostuisi olemaan mikään kodinhengetär joka paapoo aikuista miestä kuin teini-ikäistä.

Minä valitsin myös miehekseni toimeliaan amiksen käyneen miehen. Korjaa kaiken, rakensi meille talon, lisäksi laittaa ruokaa, käy kaupassa, siivoaa keittiötä. Mutta ei tienaa kuitenkaan sen enempää kuin minäkään. Ensimmäinen poikaystäväni ei tehnyt muuta kuin urheili ja oli tietokoneella. Oli ihmeissään kun hylkäsin hänet, joka tulee tienaamaan paljon rahaa. Ei tehnyt mitään kotitöitä. Tyytyväinen olen ollut valintaani.

Itse valitsin akateemisen miehen joka tekee myös kaikki nuo mainitsemasi asiat sujuvasti ja ansaitsee niiden päälle vielä ihan mukavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt miehet triggeröityivät :D huh huh. En tiennytkään etttä tämä on näin arka paikka.

Sullakaan ei ilmeisesti ole niitä kehumianne kotityöraatamisia, kun sun ainoa homma on haukkua miehiä palstalla. Näitä paskaketjuja palstalla on ollut jo ihan riittävästi. Mitä sä itse näistä saat? 

No ei onneksi ole :) lapsettoman vapaapäivä on hieno asia! Jos et tykkää palstan sisällöstä, niin voit suunnata muualle.

Et vastannut kysymykseen.

Ei varmaan ole sitä miestäkään? 

Ei ole, naisystävä kyllä löytyy koska olen lesbo. Tajusin onneksi jo ajat sitten että miehiin ei kannata sekaantua. :P mitä mä näistä ketjuista saan? Naurut. :D

No eipä kuule yllätä, että miesvihaajalesbo on haukkumassa miehiä palstalla.

Yhdestäkään miehestä ei siis ole edes kokemusta, mutta kovasti sinulla riittää miehissä haukuttavaa. 

Älähän nyt, miestenvihaaminen on aina kokemuksiin pohjautua. Toisin kuin miehet jotka vihaavat naisia. Ne ovat sairaita.

Jos tuossa kenenkään mielestä mikään pikkujuttu pielessä niin voitte miettiä mistä se johtuu.

Jos taas nyökyttelette että kyllä, se on just noin niin voitte miettiä mistä se johtuu.

Vierailija
124/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt täytyy kehaista, että oma mies innostuu kyllä, MUTTA hän tekee innoissaan kaiken itse marinarista lähtien, jonka valmistuksen on aloittanut jo tunteja aiemmin.

Samoin hoitaa meillä pääasiassa ruuanlaiton ja keittiön astioiden ja tiskauksineen muutenkin. Se on hänen valtakuntaansa, jota saa varustella ihan mielensä mukaan :D

Ihan ilolla vastineeksi hoidan treenaavien isot pyykkikasat, ripustelen kuivamaan ja viikkaan vaatteet.

Meillä on muutenkin jakautunut kotihommat aika tasaisesti sen mukaan, että mikä kiinnostaa tai vastoin, mikä teettää tekijälleen vähiten antipatioita :D

Sama täällä. Homma toimii, kun molemmilla on omat vastuualueet eikä kumpikaan päsmäröi sitä, miten toinen tekee.

Vierailija
125/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse valitsin akateemisen miehen joka tekee myös kaikki nuo mainitsemasi asiat sujuvasti ja ansaitsee niiden päälle vielä ihan mukavasti.

Ja siitä ovatkin Mari kaikki saaneet kuulla vuosia eikä loppua tule.

Vierailija
126/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttävää itsekorostamista perusluonteeltaan laiskalta ihmiseltä. Tässä taloudessa se on tosin naisimmeinen joka niitä töitään luettelee, vaikka tuppaavatkin yleensä jäämään kesken. Esim. niinkin yksinkertainen homma kuin astianpesukoneen tyhjennys päättyy lähes poikkeuksetta niin että tasoilla lojuu puhtaita astioita siellä täällä, kukin sen kaapin ylä- tai alapuolella johon se kuuluisi. Sen jotenkin ymmärrän että ylimpiin kaappeihin ei viitsi tavaroita laittaa kun tarvitsisi siihen keittiötikkaat ja minä en, mutta ihan yhtälailla jää alakaappeihin kuuluvat tavarat laittamatta. Vähän kärjistäen voisi sanoa että paikoilleen päätyy lähinnä vain ne astiat jotka ovat joko yläkaappien alimmalla hyllyllä tai alakaappien ylimmässä laatikossa tai ylimmällä hyllyllä. Ja kaikki kaapit ja laatikot jäävät puoliksi auki - ilmeisesti se on yksi keino varmistaa että varmasti huomataan että jotain on tehty...

Vierailija
127/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muka ämmmät naureskelee miehille, kyllähän se on toisinpäin että naiset ovat kädettömiä typeryksiä. Mies on keksinyt kaiken tähän maailmaan ja miehet ovat myös rakentaneet kaiken mitä näette ympärillänne, jos vastuu oli ollut naisilla niin asuisimme tänä päivänäkin kivikatisella ajalla savimajoissa, naisten ainoa keksintö on astiankuivauskaappi, se kertoo eron naisten ja miesten välillä. Olkaa ämmmät kiitollisia miehiä kohtaan.

Vierailija
128/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä muka ämmmät naureskelee miehille, kyllähän se on toisinpäin että naiset ovat kädettömiä typeryksiä. Mies on keksinyt kaiken tähän maailmaan ja miehet ovat myös rakentaneet kaiken mitä näette ympärillänne, jos vastuu oli ollut naisilla niin asuisimme tänä päivänäkin kivikatisella ajalla savimajoissa, naisten ainoa keksintö on astiankuivauskaappi, se kertoo eron naisten ja miesten välillä. Olkaa ämmmät kiitollisia miehiä kohtaan.

Olenhan minä. Sille kunnia, jolle se kuuluu. Eli niille miehille, jotka ovat jotain hyvää keksineet. Sinun kaltaisille vätykselle se ei kuulu, sillä sinähän et ole muuta keksinyt kuin ratsastamisen toisten miesten maineella, kunnialla ja keksinnöillä. Surkimus. :D

Vierailija
129/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä palstalla päivät pitkät makaavat naiset on kaukana mistään kodinhengettäristä.

Paskaräkyttäminen on ainoa mihin nämä kykenee, aina näitä ketjun miesvihaajalesboja myöten. 

Eli sitä samaa vissiin kuin mitä sinäkin teet, poikkeuksena se, että sinä näytät paskaräksyttävän täällä ihan joka päivä (tekstisi on hyvin tunnistettavaa). Kämppäsi on varmaan kuin kaatopaikka, veikkaan että et ole tänäänkään tehnyt yhtään kotitöitä :)

Ei ole tarvinnut tänään tehdä kotitöitä, koska kotini on aina siisti.

Ei myöskään ole tarvetta luetella niitä kotitöitäni palstalla, toisin kuin teillä ulinaisilla. 

Vierailija
130/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinä et korjaa asioita ja rakentele taloja?

Olet siis säälittävä vapaamatkustaja? 

Vierailija
131/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väsyttävää itsekorostamista perusluonteeltaan laiskalta ihmiseltä. Tässä taloudessa se on tosin naisimmeinen joka niitä töitään luettelee, vaikka tuppaavatkin yleensä jäämään kesken. Esim. niinkin yksinkertainen homma kuin astianpesukoneen tyhjennys päättyy lähes poikkeuksetta niin että tasoilla lojuu puhtaita astioita siellä täällä, kukin sen kaapin ylä- tai alapuolella johon se kuuluisi. Sen jotenkin ymmärrän että ylimpiin kaappeihin ei viitsi tavaroita laittaa kun tarvitsisi siihen keittiötikkaat ja minä en, mutta ihan yhtälailla jää alakaappeihin kuuluvat tavarat laittamatta. Vähän kärjistäen voisi sanoa että paikoilleen päätyy lähinnä vain ne astiat jotka ovat joko yläkaappien alimmalla hyllyllä tai alakaappien ylimmässä laatikossa tai ylimmällä hyllyllä. Ja kaikki kaapit ja laatikot jäävät puoliksi auki - ilmeisesti se on yksi keino varmistaa että varmasti huomataan että jotain on tehty...

Mun miehellä tuo sama astianpesukonevamma. Tasot notkuu puhtaita astioita, tai parhaimmillaan puhtaita ja likaisia sikin sokin koska a) lykkää astianpesukoneen tyhjennystä niin kauan kuin mahdollista joten likaisia ehtii kertyä pitkin keittiötä ja b) astianpesukoneen tyhjennys ja täyttö ovat toisistaan täysin erillisiä hommia joiden välissä pitää pitää tuumaustauko (vähintääkin tunteja, mutta mielellään yön yli) ennen kuin voi siirtyä tyhjentämisestä täyttämiseen. Ei myöskään vahingossakaan laita likaisia suoraan koneeseen vaikka siellä likaisia olisikin vaan altaaseen, tai tasoille jos allas on täysi. Ja jos  likaisena on vaikka kattiloita tai jotain muuta hankalampaa soviteltavaa kuin lautasia, laseja ja kahvikuppeja, niin ne jäävät kyydistä joka kerta, koska "ei ne mahtunut".

Vierailija
132/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kyllä ärsyttää tällaisten ketjujen asenne jossa miehet ovat kuin jotain isoja lapsia joiden toilailuille naureskellaan mutta ei heidän ihan oikeasti edes odoteta selviytyvän näistä hommista. Mitä tällainen asenne sitten tekee mm. poikien kehitykselle, sitä voi jokainen miettiä.

No mutta! Hellyydellähän tässä kirjoitellaan :) Omakin mieheni raataa niska limassa töitä meidän eteen, ja nauraa itsekin omille toilailuilleen :D 

ap

Vierailija
133/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan ilmiön omasta lapsuudenkodistani, ja siitä viisastuneena en itse ottanut äijää vaivoikseni :) Saa tehdä sen mitä tahtoo silloin kun tahtoo, ketään paimentamatta.

Et siis odottanutkaan että olisit voinut saada ihan normaalin fiksun miehen?

Niin, en tainnut vain haluta :)

Miehiä ei ”saada”, osa vaan joutuu niiden kanssa elelemään.

Vierailija
134/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä kumma, että jos miestä ei erikseen ohjeista niin ne tuppaa olemaan kodeissaan tekemättä mitään. Siksiköhän tuo armeijakin sopii miehille niin hyvin kun ne tekee vain käskiessä eikä yhtään enempää eikä yhtään vähempää? Naiset taas puuhailee itsenäisesti koko ajan eikä odota että jossain komentokeskuksesta pitää antaa käsky joka hommalle.

Mieheni kyllä itse sanoo että hän on vähän semmoinen että tekee paremmin silloin kun on joku homma mikä pitää tehdä. Hommien "keksiminen" on hänelle vaikeampaa, ja sen näkeminen mitä pitäisi tehdä milloinkin. Minulle tämä on ihan fine, onhan minullakin omat piirteeni joihin mies suhtautuu hellyydellä ja rakkaudella.

Hän lämmitti perjantaina ulkosaunan. Välillä kävi kertomassa että on nyt lakaissut lattian ja laittanut matot pukuhuoneeseen. Sitten ilmoitti että ei ollut juuri yhtään pesässä  tuhkaa, ja että kaatoi ne pukuhuoneen roskikseen kun  tuhkaämpäri oli hukassa(oli puulaatikon päällä metrin päässä, mutta kun ei silmä osunut :D ). Tuli sanomaan välissä että olin hyvät sytykepuut tehnyt, just sopivia. Sitten ilmoitti että tosi hyvä veto, kun viimeksihän oli sitä köhimistä hieman, ei tarvinnut edes ikkunaa avata. Seuraavan kerran tuli kysymään että missäs on se viemäritiskiharja, kun näyttäisi olevan tarpeen nyt. Siellähän se, samassa paikassa missä viimeiset 6 vuotta. Sitten tyytyväisenä myhäili kun oli lämmittänyt saunan juuri sopivaksi <3 

Lauantaina hän oli iltaan asti töissä, ja sama sauna oli samoilla tekemisillä hänelle valmiina kun tuli töistä :D 

ap

Vierailija
135/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama grillaamisen kanssa. Mies nostaa valmiiksi pilkotut lihat ja vihannekset grilliin. Avaa kerran pari kantta. Koko päivän homma.

Totta! :D Voitaisiin grillata tänään, minä hoidan! Mies laittaa (minun putsaamaani ja hoitamaani hiiligrilliin) hiilit ja ruikkaa sytytysnestettä perään ja jää odottelemaan patstastellen pitkin pihaa. Tällä välin minä olen (itse kaupasta hakemani) grillituotteet pessyt, viipaloinut, tehnyt marinadin, kuorinut ne mitkä kuoritaan, asetellut valmiiksi alustoille. 

eikös ollutkin hyvää kun HÄN ne grillasi :D

Ja tämä ketju on siis kaikella rakkaudella näitä rakkaita kohtaan <3 :D

Kaikille jotka joskus ihmetteli mitä se on, niin TÄMÄ on sitä METATYÖTÄ.

Naisen 10 tehtävää ensin jotta mies voi sitten suorittaa 2.

Haistappa paska, teidän hehkuttama metatyö on sitä että pohditte muutaman päivän josko pitäisi grillailla vai mitähän säätiedot mahtaa sanoa

Keski-ikäinen työkaveri tyhjensi kokonaisen huoneen, suojasi jäljellä olevat huonekalut muoveilla, peitti lattian ja laittoi maalarinteipit paikoilleen. 

Hänen miehensä maalasi lomallaan katon ja seinät ja kertoi kaikille tehneensä koko työn täysin yksin. 

Minua nauratti nuorempana tilanne, mutta ei naurata enää. Järjetön määrä huomiota pienestä työstä ja vaimon täydellinen sivuuttaminen. 

Ja siihen maalaamiseen ei mennyt laisinkaan aikaa?

Jos mies kertoi maalanneensa, niin mieshän kertoi vain faktaa. 

Maalaaminen on nopeaa ja helppoa, ja ihan lempi remppahommiani. Syy miksi teen sitä niin harvoin on se etten jaksa niitä pohjatöitä, koska ne vievät eniten aikaa.

Vierailija
136/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua lukiessani mieleeni tuli, että voisivatko sekä miehet että naiset oppia jotain toisiltaan? Naiset voisivat kehua miehiä vähän enemmän ihan arkisten asioiden teosta (eihän siitä ole mitään haittaa?) ja miehet voisivat opetella että kotityöt ovat vain kotitöitä. Niistä ei saa AINA mitalia ja kehuja.

Kehun miehekkeen suorittamaa imurointia ja tiskikoneen täyttöä heti kun hän alkaakehumaan minun vastaavia suorituksiani

Vierailija
137/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama grillaamisen kanssa. Mies nostaa valmiiksi pilkotut lihat ja vihannekset grilliin. Avaa kerran pari kantta. Koko päivän homma.

Ja sinä laitat omalla vuorollasi kalapuikot uuniin, ja kehut "laittaneesi" ruokaa. 

Mies laittaa lihat grilliin ja kääntää kerran ja kehuu laittaneensa ruokaa. Kuka sillä aikaa on tehnyt salaatit ja kattanut pöydän? Vahtinut ehkä samalla perheen lapsia, etteivät törmäile siihen grilliin tai muuten loukkaa itseään.

Vierailija
138/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet on säälittäviä

Vierailija
139/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

” Sanoin kyllä koneesta jo viime syksynä, ja uudestaan tänä keväänä että pitäisi varmaan vähän katsoa sitä ja huoltaa.”

Naiset on kovia sanomaan, mutta...

No tämä.

En ymmärrä missä kohtaa sitä ruohonleikkurin huoltamista käytetään sitä penistä?

Eipähän ole aloittajakaan sitä saanut aikaiseksi eikä tehtyä. 

Koita nyt päättää annetaanko miehen hoitaa itse valitsemansa hommat, vai hoitaako vaimo ne miehen puolesta. Jännä ettei saa sanoa mitä pitää tehdä, miehen ei tarvitse tehdä mitään, eikä saa tehdä miehen puolesta mitään. Miten tuollainen suhde voi toimia?

Vierailija
140/152 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin, miehet on ihania!!! <3 <3 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi