Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään aikuisetkin syövät koko ajan jotain

Vierailija
24.05.2021 |

Olen itse mieltänyt tuon välipalojen mussuttamisen lasten jutuksi. Ärsyttää jos ollaan porukalla jossakin ja aina jonkun pitää päästä kahvilaan tai kauppaan koska ''verensokeri on alhaalla'', vaikka viimeksi on syöty reilu tunti sitten. Onko elintarviketeollisuus onnistunut huijaamaan ihmiset jatkuvaan puputukseen näin hyvin?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teille paastouskovaisille on niin hirveä ongelma, että joku haluaa syödä 4h välein? Ei varmasti kukaan ole tunnin välein syömässä vaikka niin näissä aina väitetään..

Ei siinä mistään paastosta ole kyse.

Vierailija
42/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittäjät 39 ja 40 eivät ymmärtäneet ketjun aihetta. Vetivät vain herneet nenään :D:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkaa oikeasti heikottaa ja tulee päänsärky jos en syö 3-4h välein. 

Vierailija
44/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin syöt väärin ja sun  verensokerit heilahtelee miten sattuu.

Vierailija
45/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä pystyt nukkumaan syömättä?

Vierailija
46/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Taitaa koko tyyppi olla yksi heikotus ja päänsärky.

Vierailija
47/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön töissä välipaloja, koska inhoan sitä kylläisyyden tunnetta, joka tulee "kunnon" ruuasta. Sitten pitäisi jaksaa vielä istua monta tuntia. Enkä ole lihava, vaan hoikka.

No mitä jos söisit sitä kunnon ruokaa vähemmän? Ja jos siitä ruuasta tulee aina samanlainen ähky olo, söi sitä vähän tai paljon, niin kannattaa mennä lääkäriin, eihän tuo ole normaalia. Ja jos puhut vaan pelkästä kylläisenä olosta, ei siitä että vatsa on ihan ähkyssä, niin siltikin sun kannattaa mennä lääkäriin. Ei ole sekään normaalia, että inhoaa sitä tunnetta kun ei ole nälkä. 

Ei se ole ähky, vaan sellainen tietynlainen turvotus söi sitten mitä vaan ja mitä tahansa. Pelkkää istumatyötä. Syön kotona sitten kunnolla eikä silloin haittaa kylläisyyden tunne.

Liian nopeasti syöminen (hotkiminen) on yksi syy. Menee liikaa ilmaa mukana ja turvottaa. 

Vierailija
48/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se oo parempi syödä kuin hengata aikuisen kanssa, jolle tulee nälkäkiukku

Vierailija
49/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-4h välein on ihan normaali aikuisille suositeltu ateriarytmi. Jos joku väittää muuta sen on pakko olla johonkin pätkäpaastoon ja ketoiluun hurahtanut ikuisuuslaihduttaja.

Vierailija
50/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo kadulla kahvimukiaan ryystävät näyttävät aina yhtä koomisilta, vaikka omasta mielestään haluavat ehkä näyttää kiireisiltä ja trendikkäiltä.

Take-away kahvin tai termosmukin kanssa kävely on kyllä jotain mitä en itsekään ymmärrä.

Jos on niin jonnekin, niin kylmää maitoa tai vettä loraus kahviin ja ykkösellä huiviin. Kätevämmun se kahvi vatsalaukussa kulkeen.

Entisellä naapurillani oli tapana ulkoiluttaa koiraa aamuisin tohvelit jalassa ja kahvimuki kädessä - melko koomista.

Mun pitää ehtiä töihin. Sitä ennen pitää toimittaa yks teini ja kaks pikkukoululaista kouluun ja ruokkia lemmikit. Keitän kahvin valmiiksi, mutta usein se jää juomatta. Otan kahvin termosmukiin ja kannan sen kädessä (en kyllä juo siitä), koska paristi on kuitenkin kussut laukkuun, vaikka pitäisi olla tiivis. en todellakaan heitä kahvia "ykkösellä huiviin" vaan nautin sen rauhassa aamuposteja lukien. Mua ei yhtään jaksa kiinnostaa ymmärtääkö joku ohikulkija mun termosmukin kuljetustani. 

Vierailija
51/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Taitaa koko tyyppi olla yksi heikotus ja päänsärky.

Voi teitä nokkelia.

Ette ole kuulleet, että nukkuessa keho on lepotilassa? Onko uutta tietoa?

Vierailija
52/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3-4h välein on ihan normaali aikuisille suositeltu ateriarytmi. Jos joku väittää muuta sen on pakko olla johonkin pätkäpaastoon ja ketoiluun hurahtanut ikuisuuslaihduttaja.

Saahan sitä suositella. Ei se silti tarkoita ainoaa oikeaa.

Vierailija
53/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kaikki hyvin? Tunnut niin kireältä.

Vierailija
54/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon raskaana, ja mulla on raskausdiabetes. Siinä on jo kaksi syytä, miksi pitää jatkuvasti syödä jotain. Kyllä se muakin rassaa, koska olen tottunut syömään kerralla paljon ja harvemmin. En tykkää miettiä ruokaa jatkuvasti ja olla aina mussuttamassa jotain. Mutta pakko on.

Vierailija
55/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että monet naiset syövät töissä ihan riittämättömän lounaan. Joku Hetki-salaatti ja vesilasi ei riitä kattamaan energiantarvetta. Sitten tekee mieli puputtaa parin tunnin päästä rahkaa ja välipalakeksiä.

Kunnon lämpimällä aterialla jaksaisi ihan eri tavalla.

No hemmetti sentään, kun se on ihan riittävä lounas ja jos sen ylittää, nousee paino saman tien. Olen vaihdevuosi-ikäinen, kilpparitoiminnoiltani vajaa nainen joka tekee puuduttavaa istumatyötä. Siinä ei kaloreita oikeasti kulu kuin 1300/vrk (tällä määrällä paino pysyy samana).  Hetki-salaatissakin kaloreita on n. 300. Kun syö lisäksi aamupalan ja päivällisen ja/tai iltapalan, tulee nopeasti juomien kanssa tuo 1300 täyteen. Ei paljon naurata. 

Vierailija
56/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon raskaana, ja mulla on raskausdiabetes. Siinä on jo kaksi syytä, miksi pitää jatkuvasti syödä jotain. Kyllä se muakin rassaa, koska olen tottunut syömään kerralla paljon ja harvemmin. En tykkää miettiä ruokaa jatkuvasti ja olla aina mussuttamassa jotain. Mutta pakko on.

Ei radissa tarvitse kaiken aikaa syödä. Sisältö on tärkein siinä ruuassa, ei ruokailujen määrä.

Vierailija
57/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää tässä on muiden syömisien kyttääminen.

Vierailija
58/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se riippuu siitä, mitä teen milloinkin. Jos teen esim. puutarhahommia koko päivän, syön runsaan aamupalan klo 9 ja seuraavan kerran kello 16, en välttämättä muista edes juoda tarpeeksi kun ei edes janota. Jos taas teen istumatyötäni, tulee nälkä, ajatukset puuroutuvat ja kiertävää huimaus alkaa jo muutaman tunnin päästä, vaikka olisi millainen flow. Jotenkin aivotyöskentelystä tuntuu tulevan nopeammin nälkä kuin vaikka sitten tuollaisesta ns. aivottomasta ruumiillisesta työstä. Aiemmalla urallani fyysisessä työssä jaksoin päivän ihan kevyesti vaikkapa persikkapurkin voimalla, nyt ei tulisi kuuloonkaan.

Vierailija
59/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön töissä välipaloja, koska inhoan sitä kylläisyyden tunnetta, joka tulee "kunnon" ruuasta. Sitten pitäisi jaksaa vielä istua monta tuntia. Enkä ole lihava, vaan hoikka.

No mitä jos söisit sitä kunnon ruokaa vähemmän? Ja jos siitä ruuasta tulee aina samanlainen ähky olo, söi sitä vähän tai paljon, niin kannattaa mennä lääkäriin, eihän tuo ole normaalia. Ja jos puhut vaan pelkästä kylläisenä olosta, ei siitä että vatsa on ihan ähkyssä, niin siltikin sun kannattaa mennä lääkäriin. Ei ole sekään normaalia, että inhoaa sitä tunnetta kun ei ole nälkä. 

Ei se ole ähky, vaan sellainen tietynlainen turvotus söi sitten mitä vaan ja mitä tahansa. Pelkkää istumatyötä. Syön kotona sitten kunnolla eikä silloin haittaa kylläisyyden tunne.

Turvotus johtuu liikaa syömisestä tai sopimattomasta ruuasta. Kylläisyys on ihan eri asia.

Onko naisten ruoansulatuselimistössä joku kaasugeneraattori, vai miksi tästä kuvitteellisesta turvotuksesta kärsii vain naissukupuoli?

Mitä turvotus heidän mielestään on? Ruokaa suolistossa,? Kaasua? Läskiä mahamakkaroissa? Nestettä mahaläskissä?

"Turvottaa!" - onko keksitympää kuultu.

Naisilla on kohtu ja tämä jo valmiiksi täyttä vatsaa. Naisilla on myös kuukautiskierto, joka vaikuttaa turvotukseen jne..

Kohtu ei ole lähelläkään vatsalaukkua ja painaa kananmunan verran, ellei nainen ole raskaana. 

Kuukautiskiertoon en ota kantaa. Itse en ole mitään eroa huomannut oli aika mikä tahansa. En silti väitä, ettei näin voisi joillain naisilla olla. 

Pidän osuvana huomiota, että nämä turvotuksesta narisevat ovat aina naisia. Mikä lie muotijuttu tämäkin. En kuullut käsitettä koskaan 70- ja 80-luvuilla. 

Vierailija
60/123 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä sama, työvire pysyy hyvänä, kun syö tauolla kevyesti 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän