Nykyään aikuisetkin syövät koko ajan jotain
Olen itse mieltänyt tuon välipalojen mussuttamisen lasten jutuksi. Ärsyttää jos ollaan porukalla jossakin ja aina jonkun pitää päästä kahvilaan tai kauppaan koska ''verensokeri on alhaalla'', vaikka viimeksi on syöty reilu tunti sitten. Onko elintarviketeollisuus onnistunut huijaamaan ihmiset jatkuvaan puputukseen näin hyvin?
Kommentit (123)
Aloitukseen vielä, että jos on lapsi mukana jossain niin hänellä pitää äitylin mielestä olla tunnin ajomatkallakin jotain "pikku naposteltavaa". Kumma kyllä kotona ollessa lapsi on todella nirso ja saattaa helposti olla 3 tuntiakin syömättä.
Hampaisiin tulee karies jos jatkuvasti mussuttaa!
Näytän varmaan ulkopuolisen silmin juuri sellaiselta joka syö koko ajan. Todellisuudessa syön töissä aamupalan, lounaan ja salipäivinä vielä pienen välipalankin.
Tutulla oli aina lapsille mukana eväät. Koko ajan syötiin ettei vaan ole nälkä. Äiskän kätköstä löytyi aina mehua ja leipää jne. En tiedä onko se syynä, mutta nyt molemmat lapset ovat teineinä lihavia.
Itse ajattelin, että ei siihen kuole, jos leikkiessä tulee nälkä. Kyllä sitä kotona sitten ehtii syödä.
Nykyään nälkään suhtaudutaan kuin se olisi ihan hätätila, jota pitää välttää. Jos lapselle ehtii tulla nälkä, äiti on epäonnistunut. Minä arvelen, että on ihan terveellistä olla oikeasti nälissään ennen ateriaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön töissä välipaloja, koska inhoan sitä kylläisyyden tunnetta, joka tulee "kunnon" ruuasta. Sitten pitäisi jaksaa vielä istua monta tuntia. Enkä ole lihava, vaan hoikka.
No mitä jos söisit sitä kunnon ruokaa vähemmän? Ja jos siitä ruuasta tulee aina samanlainen ähky olo, söi sitä vähän tai paljon, niin kannattaa mennä lääkäriin, eihän tuo ole normaalia. Ja jos puhut vaan pelkästä kylläisenä olosta, ei siitä että vatsa on ihan ähkyssä, niin siltikin sun kannattaa mennä lääkäriin. Ei ole sekään normaalia, että inhoaa sitä tunnetta kun ei ole nälkä.
Ei se ole ähky, vaan sellainen tietynlainen turvotus söi sitten mitä vaan ja mitä tahansa. Pelkkää istumatyötä. Syön kotona sitten kunnolla eikä silloin haittaa kylläisyyden tunne.
Turvotus johtuu liikaa syömisestä tai sopimattomasta ruuasta. Kylläisyys on ihan eri asia.
Onko naisten ruoansulatuselimistössä joku kaasugeneraattori, vai miksi tästä kuvitteellisesta turvotuksesta kärsii vain naissukupuoli?
Mitä turvotus heidän mielestään on? Ruokaa suolistossa,? Kaasua? Läskiä mahamakkaroissa? Nestettä mahaläskissä?
"Turvottaa!" - onko keksitympää kuultu.
Naisilla on kohtu ja tämä jo valmiiksi täyttä vatsaa. Naisilla on myös kuukautiskierto, joka vaikuttaa turvotukseen jne..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä syön töissä välipaloja, koska inhoan sitä kylläisyyden tunnetta, joka tulee "kunnon" ruuasta. Sitten pitäisi jaksaa vielä istua monta tuntia. Enkä ole lihava, vaan hoikka.
No mitä jos söisit sitä kunnon ruokaa vähemmän? Ja jos siitä ruuasta tulee aina samanlainen ähky olo, söi sitä vähän tai paljon, niin kannattaa mennä lääkäriin, eihän tuo ole normaalia. Ja jos puhut vaan pelkästä kylläisenä olosta, ei siitä että vatsa on ihan ähkyssä, niin siltikin sun kannattaa mennä lääkäriin. Ei ole sekään normaalia, että inhoaa sitä tunnetta kun ei ole nälkä.
Ei se ole ähky, vaan sellainen tietynlainen turvotus söi sitten mitä vaan ja mitä tahansa. Pelkkää istumatyötä. Syön kotona sitten kunnolla eikä silloin haittaa kylläisyyden tunne.
Turvotus johtuu liikaa syömisestä tai sopimattomasta ruuasta. Kylläisyys on ihan eri asia.
Tällainen olo tulee ihan siitä Hetki-salaattiannoksestakin jo ja veden juomisesta.
Noihan on juurikin sitä sopimatonta ruokaa. Ei ihme, että turvottaa. Sana "salaatti" ei tee niistä hyvää ravintoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko naisten ruoansulatuselimistössä joku kaasugeneraattori, vai miksi tästä kuvitteellisesta turvotuksesta kärsii vain naissukupuoli?
Mitä turvotus heidän mielestään on? Ruokaa suolistossa,? Kaasua? Läskiä mahamakkaroissa? Nestettä mahaläskissä?
Joistain ruuista tulee kyllä ihan kaasuakin. Kyllähän miehetkin piereskelee, mutta harvoin kukaan töissä voi turauttaa kunnon pierut, vaikka mieli tekisikin. Myös esimerkiksi farkkujen käyttö istumatyössä aiheuttaa epämiellyttävän tunteen ruokailun jälkeen. Aamulla tuntuu hyvältä, kun vatsa on tyhjä, mutta kun vatsa saa täytettä, niin alkaa kiristyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono ruoka turvottaa. Naiset syövät kevyttä keinoruokaa ja huonoja rasvoja (margariinia ja siemenöljyjä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen olo tulee ihan siitä Hetki-salaattiannoksestakin jo ja veden juomisesta.
Noihan on juurikin sitä sopimatonta ruokaa. Ei ihme, että turvottaa. Sana "salaatti" ei tee niistä hyvää ravintoa.
Mitä sopimatonta niissä on? Lähes pelkkää salaattia, pari kirsikkatomaattia, muutama kurkkusiivu ja muutama hassu lisuke esim. katkarapua ja joku minipussi krutonkeja. Itse pidän noita kyllä hyvin olemattomina salaatteina, joista ei kyllä nälkä lähde :D ja ovat vielä hiton kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Näytän varmaan ulkopuolisen silmin juuri sellaiselta joka syö koko ajan. Todellisuudessa syön töissä aamupalan, lounaan ja salipäivinä vielä pienen välipalankin.
Pitäähän se jaksaa pumppaa sitä peppuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sopimatonta niissä on? Lähes pelkkää salaattia, pari kirsikkatomaattia, muutama kurkkusiivu ja muutama hassu lisuke esim. katkarapua ja joku minipussi krutonkeja. Itse pidän noita kyllä hyvin olemattomina salaatteina, joista ei kyllä nälkä lähde :D ja ovat vielä hiton kalliita.
Et sitten ole lukenut ainesosaluetteloa. Ei niistä tietenkään nälkä lähdekään.
Olen huomannut, että monet naiset syövät töissä ihan riittämättömän lounaan. Joku Hetki-salaatti ja vesilasi ei riitä kattamaan energiantarvetta. Sitten tekee mieli puputtaa parin tunnin päästä rahkaa ja välipalakeksiä.
Kunnon lämpimällä aterialla jaksaisi ihan eri tavalla.
Monet ihmiset elävät syödäkseen eivätkä päinvastoin. Pitää koko ajan julistaa kovaan ääneen kuinka on NÄLKÄ! Väitän, että normaali suomalainen nykyihminen ei oikein edes tiedä, mitä se kova nälkä oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kadulla kahvimukiaan ryystävät näyttävät aina yhtä koomisilta, vaikka omasta mielestään haluavat ehkä näyttää kiireisiltä ja trendikkäiltä.
Take-away kahvin tai termosmukin kanssa kävely on kyllä jotain mitä en itsekään ymmärrä.
Jos on niin jonnekin, niin kylmää maitoa tai vettä loraus kahviin ja ykkösellä huiviin. Kätevämmun se kahvi vatsalaukussa kulkeen.
Entisellä naapurillani oli tapana ulkoiluttaa koiraa aamuisin tohvelit jalassa ja kahvimuki kädessä - melko koomista.
En epäile, etteikö näky ollut koominen, mutta kyllähän kofeiiniaddiktin on saatava kahvinsa ja aamuisin aika on kortilla. Koirankin pitää päästä ulos. Aamulla 5 minuutin merkitys on eri kuin iltapäivällä tai illalla. Siis jos pitää ehtiä töihin tai kouluun.
Jos juo kahvin mustana niin siitä ei juuri mitään muuta saa kuin sen kofeiinin.
Missä? Ainoa mun tunteva jatkuvia välipaloja syövä on diabeetikko.
Vierailija kirjoitti:
Missä? Ainoa mun tunteva jatkuvia välipaloja syövä on diabeetikko.
Ei siis osaa hoitaa sairauttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo kadulla kahvimukiaan ryystävät näyttävät aina yhtä koomisilta, vaikka omasta mielestään haluavat ehkä näyttää kiireisiltä ja trendikkäiltä.
Take-away kahvin tai termosmukin kanssa kävely on kyllä jotain mitä en itsekään ymmärrä.
Jos on niin jonnekin, niin kylmää maitoa tai vettä loraus kahviin ja ykkösellä huiviin. Kätevämmun se kahvi vatsalaukussa kulkeen.
Entisellä naapurillani oli tapana ulkoiluttaa koiraa aamuisin tohvelit jalassa ja kahvimuki kädessä - melko koomista.
Pidä vain koomisena, en ole mikään vakava tyyppi. Kaupungissa ollessani otan usein kahvimukin koiran aamulenkille mukaan. Koira saa haistella tutut paikat ja minä maistella kahvia. Olenpahan hyvällä tuulella seisoskellessani. Ihanaa hidastelua.
Jos olen työpisteessäni vähän landemmalla (kyllä, usein arkipäivät yötäkin erityisesti korona-aikaan), juoksen aamulenkin koiran kanssa. Hihnaa ei tarvita. Kahvi sitten palattua.
Miksi teille paastouskovaisille on niin hirveä ongelma, että joku haluaa syödä 4h välein? Ei varmasti kukaan ole tunnin välein syömässä vaikka niin näissä aina väitetään..
Mun tuntemat harvoin syövät taas on niitä, jotka vetää koko päivän syömättä mitään ja päivitellen taukoamatta, miten tämä syömättömyys tekee heidät niiiiin paljon paremmiksi ihmisiksi. Illalla sitten vetävät nälkäänsä hirveät mätöt kaikkea epäterveellistä ja sitten ihmettelevät kun eivät laihdu, vaikka eivät syö mitään.