Kauppojen ruokakassi palvelut tulevat korvaamaan maaseudun pikkukaupat
Edessä on aika jolloin pienet ruokakaupat tulevat katoamaan taajamista, keskustoista ja pikkupaikkakunnilta kaupan keskittyessä yhä enemmän Prisman kaltaisiin hypermarketteihin ja nettiin. Sitä aikaa ei voi ohittaa, ei ylittää eikä kiertää kuten leijona-laulussa sanotaan vaan täytyy mennä läpi.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Ruokien kotiinkuljetus on kaupoille vain ekstrapalvelu. Tärkein myyntivaltti jää nettiostoksissa puuttumaan, nimittäin heräteostokset. Kaupassa kassoilla ja käytävien varsilla on paljon tuotteita jotka on tarkoitettu siihen että asiakas ei sitä tiedä tarvitsevansa ennenkuin on hyllyn kohdalla.
Mulla taas tulle ostettua enemmän kun saan klikkailla rauhassa. On niinhelppoa laittaa netistä ostoskoriin että helposti tulee ostettua kaikkea ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Ruokien kotiinkuljetus on kaupoille vain ekstrapalvelu. Tärkein myyntivaltti jää nettiostoksissa puuttumaan, nimittäin heräteostokset. Kaupassa kassoilla ja käytävien varsilla on paljon tuotteita jotka on tarkoitettu siihen että asiakas ei sitä tiedä tarvitsevansa ennenkuin on hyllyn kohdalla.
Minulle kaupat ovat paikkoja joista haluaa vain päästä mahdollisimman nopeasti pois. Ei sinne tee mieli jäädä maleksimaan ja viettämään aikaansa.
Mä taas uskon että tulee suuren kioskin kokoisia pikkukauppoja sinne tänne joissa on kaikki peruskama ja asiakas "maksaa" korinsa kävellessään skannerin ohi. Tämmösiä on jo. Koska ihmiset kuitenkin usein tykkää mennä jonnekin vähän pyörimään ja valkkailemaan ja katselemaan.
Vierailija kirjoitti:
Sun logiikka ontuu. Kuljetuspalvelut on niin pahasti lapsenkengissään, ettei niitä kasseja kannata tilata ellei satu asumaan sen hypermarketin kyljessä.
Ei maaseudulla ole enää pikkukauppoja muutamaa eksoottista harvinaisuutta lukuunottamatta. Kassien kotiinkuljetus tulisi niin kalliiksi, että ennen kannattaa käydä itse ostoksilla, paitsi jos kuljetus tulisi pienestä lähikaupasta.
Ap ruokakassipalvelu on yhdyssana.
Liian pitkät kuljetusmatkat eivät onnistu. Kylmäkuljetus sun muut.
Tulee liian kalliiksi kauppiaille hankkia kylmäkuljetus kalustoa ja samoin muut kuljetuskustannukset.
Kauppiaita löytyy aina pienemmilekin seuduille jos ostajia riittää.