Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio koskaan mennä naimisiin ehkä perusta koskaan perhettä, sukulaismies oli hyvin loukkaantunut tästä...

Vierailija
23.05.2021 |

Olen tehnyt omat valintani jo aikoja sitten. Elän oman vapaan elämäni, en todellakaan ikänä mene naimisiin enkä todellakaan ole perhettä perustamassa. /0-vuotias sukulaismies tenttasi aiheesta vierailulla, sanoin suoraan tuon. Sukulaismies oli hyyyvin loukkaantuneen oloinen ja totesi et kaikkienhan on mentävä naimisiin.
Siinä hetki keskusteltiin mm. ajan, maailman ja tapojen muuttumisesta. Yksikään alle 40-vuotias ei enää suostu elämään samaan tapaan kuin 70-luvulla. Varmaan joskus 70-luvulla oli sosiaalinen pakko mennä naimisiin, mutta ei enää. Tästä on aikaa nyt jo 4 vuotta, en ole tuon tapahtuman jälkeen ollut ko. herran kanssa tekemisissä enkä ole jutellut. Miten joillakin voi olla noin vanhoillinen maailmankuva eikä näe maailman muuttuvan ympärillä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänkö itse haluaisi naimisiin kanssasi? Outoa jos hän on vielä 0-vuotias kuten tekstissä lukee.

Vierailija
2/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-vuotias sukulaismies? 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen elämänvalinnat eivät kuulu kenellekään, eivät edes sukulaisille. Itse samassa tilanteessa, en aio avioitua ja perheellistyä.

Vierailija
4/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ny ei oo vielä mitään. Miun sukulaiset väittää miun olevan paholaisen riivaama, ku en haluu pilata elämääni ottamalla naisen, menemällä naimisiin ja tekemällä lapsia. :D Pitäs mukamas liittyy takasin kirkkoon, lukee Raamattuu ja käydä kirkos tai muuten päädyn Helvettiin. :) Ei varmaa tarvii kertoo, et sukulaiset on rauhaa rakastavii kristittyjä.

Vierailija
5/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet oikein valitsemalla valinnut? Elämäsi rakkaus pamahtaa paikalle ja ei käy... päätetty on jo ajat sitten? 😆

Vierailija
6/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Tuo ny ei oo vielä mitään. Miun sukulaiset väittää miun olevan paholaisen riivaama, ku en haluu pilata elämääni ottamalla naisen, menemällä naimisiin ja tekemällä lapsia. :D Pitäs mukamas liittyy takasin kirkkoon, lukee Raamattuu ja käydä kirkos tai muuten päädyn Helvettiin. :) Ei varmaa tarvii kertoo, et sukulaiset on rauhaa rakastavii kristittyjä.

Joku lahko kenties?

Vierailija
7/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M26 kirjoitti:

Joku lahko kenties?

Ei oo, iha luterilaisii. Ovat tosin vanhoja.

Vierailija
8/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, eihän sulla ap ole myöskään ketään kenen kanssa mennä naimisiin tai lapsia tehdä, vaikka haluaisitkin. Mutta hyvä jos se on myös oma valintasi.

Vierailija
9/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänkö itse haluaisi naimisiin kanssasi? Outoa jos hän on vielä 0-vuotias kuten tekstissä lukee.

Nauran ääneen 😂

Vierailija
10/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on omituisia sukulaisia joilla on sekopäisiä/vanhanaikaisia tai muuten ärsyttäviä mielipiteitä. Turha niistä on mieltäänpahoittaa, elä vaan omaa elämääsi ja jonain päivänä huomaat olevasi täti joka horii sekavia nuorille sukulaisille. Se on se luonnon kiertokulku.

Vierailija
11/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M26 kirjoitti:

Sinulla on näköjään ilmestynyt taas tuo murre tekstiisi. Mitä törkeämpiä kommentteja lauot täällä, sitä vähemmän käytät murretta.

Vierailija
12/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen täysikäinen, elää omaa elämää.Ei ole vastuussa vanhemille ei sukulaisille.Minkä elämän muodon itselleen valitseeki!Anna sukulaisesi vaan olla loukaantunut sinulle.Älä siitä mikreeniä saa!Ne jotka valisevat perhe elämän ei kysy vanhemilta tai suvulta lupaa sopiiko asia? Onko puoliso riitävän hyvä? Puoliso valitaan itselle,ei vanhemille ,ei suvulle!

Vierailija
13/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän paheksuu ja pahoittaa mielensä. Hän ei kuitenkaan asialle mitään voi.

Vierailija
14/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0-vuotias sukulaismies ja vielä tenttaa sinun asioitasi. Melkoinen luonnonoikku 🤣

Vierailija
15/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuohdutin ihmisiä jo yläasteikäisenä 80-luvulla kertomalla kysyjille ihan suoraan, että en aikoisi hankkia lapsia. Muiden mielipiteet eivät minua häirinneet yhtään, mutta se sukulaissetien ja muiden setien limainen suhtautuminen inhotti. "Kyllähän sinä miehen kuitenkin haluat ja ne lapsetkin tulevat kuin itsestään" ja samalla katse kulki iljettävästi pitkin kroppaani. Ja kun olin vakaasti sitä mieltä kuin olin (ja olen yhä), jotkut suorastaan tuohtuivat. En tiedä, miksi juuri tämä mielipide suututtaa ihmisiä.

Ymmärrän kuitenkin sukulaismiestäsi yhdellä tavalla. Joidenkin maailmankuva muuttuu, joidenkin ei. Miksi 70-luvulla nuoreksi aikuiseksi kasvaneen ihmisen, kuten sukulaismiehesi, olisi pitänyt muuttaa omaansa mitenkään, kun koko tämän ajan suurin osa ihmisistä on joko halunnut perheen ja hankkinutkin sellaisen? Tämä laajempi parisuhdetta ja perhettä haluavien joukko on melko uusi ilmiö, eikä edelleenkään lähelläkään valtavirtaa.

Vierailija
16/16 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ap katsoitko euroviisut? Piditkö Italian biisistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän