Köysiradan vaunu syöksyi rotkoon italiassa
https://yle.fi/uutiset/3-11944970?origin=rss
Kauhea tilanne. Olen matkustanut tuolla köysiradaöla ja puristin penkkiä sormet valkoisina ja kauhusta täristen ja nyt vehje siis syöksyi rotkoon joten en pelännyt turhasta!263
Kommentit (72)
Italia on kyllä ihana maa käydä turistireissuilla, mutta noilta köysiradoilta ja silloilta on varmaan viisainta pysyä poissa. Siellähän on siltojakin romahdellut:
https://yle.fi/uutiset/3-11298118
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/silta-romahti-moottoritiella-italia…
Vierailija kirjoitti:
Hyi, aina on pelottanut köysiradoilla ja nyt en ainakaan enää mene yhteenkään!
Kerran olen ollut köysiradalla. Teneriffalla noustiin Teidelle parin kilometrin matka huojuvassa ja natisevassa, tuulessa heiluvassa korissa korkealla kivisen rinteen yläpuolella, kauhusta mykkinä.
Ensiapu- ja pelatusmahdollisuuksia ei missään kilometrien säteellä.
Tuli upeita valokuvia mykistävistä maisemista tulivuoren huipulta muistoksi mykistävästä köysiratamatkasta.
Alhaalle päästyämme vapisimme pelosta, helpotuksesta, kiitollisuudesta.
Oli kuitenkin ensimäinen ja viimeinen kerta, kun annoin kohtaloni sattuman varaan.
Suru on suuri Piemonten onnettomuudessa kuolleiden ja heidän perheidensä puolesta.
Levätkää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Joka suomalaisen kerrostalon hissit huolletaan max 2 vuiden välein. Edesvastuutonta, että tuollainen massahissi huollettu 5 v sitten.
Mutta ei niitä poisteta käytöstä kahdeksi vuodeksi huoltotöiden vuoksi? Nuo hissit olivat huoltotöiden vuoksi kaksi vuotta suljettuna. Muuten varmaan ovat tehneet ne rutiinihuollot kuten yleensäkin tehdään tai ainakin luulisin niin.
Itse olen ollut 35 vuotta joka talvi viikon verran Alpeilla laskettelemassa. Joka päivä 15 kertaa jonkunlaisella vaijerihissillä yläilmoissa menossa ylöspäin. Joskus kova tuuli tehnyt matkan hieman ilkeäksi. Muuten mennyt aina aivan hyvin. Ottakaa lukijat nyt vähän rauhallisemmin. Menettehän te lentokoneellakin 10 km. korkeudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, aina on pelottanut köysiradoilla ja nyt en ainakaan enää mene yhteenkään!
Kerran olen ollut köysiradalla. Teneriffalla noustiin Teidelle parin kilometrin matka huojuvassa ja natisevassa, tuulessa heiluvassa korissa korkealla kivisen rinteen yläpuolella, kauhusta mykkinä.
Ensiapu- ja pelatusmahdollisuuksia ei missään kilometrien säteellä.
Tuli upeita valokuvia mykistävistä maisemista tulivuoren huipulta muistoksi mykistävästä köysiratamatkasta.
Alhaalle päästyämme vapisimme pelosta, helpotuksesta, kiitollisuudesta.
Oli kuitenkin ensimäinen ja viimeinen kerta, kun annoin kohtaloni sattuman varaan.
Suru on suuri Piemonten onnettomuudessa kuolleiden ja heidän perheidensä puolesta.
Levätkää rauhassa.
Tuolla Teidellä minäkin pelkäsin. Alpeilla sen sijaan käyn joka vuosi ja ne Seilbahnit ovat ihan eri tasoa. Mutta nyt ei tee mieli mennä niihinkään.
Liian vanhaksi kun elää niin kohta ei uskalla enää mihinkään, ihme kun uskallan ajaa autoa vielä
Eikö se nuoripari ollut Israelista ja heidän sukulaisia jotka kuolivat. Tarkoitus oli mennä kesällä naimisiin ja jäi 5 v lapsi henkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli kunnostettu 2016.
5 vuotta sitten eli aika kauan. Eikö ihan normihissejäkin huolleta/kunnosteta useammin? Ainakin siis Suomessa..
Ei kunnostettu vaan kunto tarkastettu.
Ainakin kerran pari vuodessa/kaudessa pitäisi tuollaiset korkeuksissa kulkevat korit tarkastaa ja huoltaa.
Kuka lähtisi Levillä hiihtohissiin, joka tarkastettaisiin/huollettaisiin vain kerran 5 vuodessa?
Tulossa pitkälliset oikeustoimet. Toivottavasti kuolleiden omaiset saavat oikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut 35 vuotta joka talvi viikon verran Alpeilla laskettelemassa. Joka päivä 15 kertaa jonkunlaisella vaijerihissillä yläilmoissa menossa ylöspäin. Joskus kova tuuli tehnyt matkan hieman ilkeäksi. Muuten mennyt aina aivan hyvin. Ottakaa lukijat nyt vähän rauhallisemmin. Menettehän te lentokoneellakin 10 km. korkeudessa.
Lentokoneita nyt huolletaan vähän paremmin kuin italialaisia köysiratoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lasta toimitettu sairaalaan, kaikki aikuiset kuolivat. Lapset olleet ehkä sylissä ja säästyneet hengissä kun vanhemman ruumis on ottanut maahaniskeytymisen vastaan.
Tulee melkein väkisinkin kyyneleet silmiin, kun ajattelee, onko vanhemmat ottaneet viimeisillä hetkillään lapset syliinsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lasta toimitettu sairaalaan, kaikki aikuiset kuolivat. Lapset olleet ehkä sylissä ja säästyneet hengissä kun vanhemman ruumis on ottanut maahaniskeytymisen vastaan.
Tulee melkein väkisinkin kyyneleet silmiin, kun ajattelee, onko vanhemmat ottaneet viimeisillä hetkillään lapset syliinsä
Varmasti ottivat, jos ennättivät ymmärtää mitä tapahtui, mutta epäilen tilanteen ollen niin nopea, että kaikki oli hetkessä mullinmallin (anteeksi ilmaisu) ja loppu tuli nopeasti korin rysähtäessä vauhdilla alas rinteeseen
Onkohan Turun funikulaari samalta tehtaalta ? Joka kuudes päivä keskimäärin ollut rikki. Joku päivä se vielä syöksyy radaltaan .