Köysiradan vaunu syöksyi rotkoon italiassa
https://yle.fi/uutiset/3-11944970?origin=rss
Kauhea tilanne. Olen matkustanut tuolla köysiradaöla ja puristin penkkiä sormet valkoisina ja kauhusta täristen ja nyt vehje siis syöksyi rotkoon joten en pelännyt turhasta!263
Kommentit (72)
Eilen maa juhli Euroviisu-voittoaan ja nyt kävi näin.
En mistään hinnasta hilautuosi vuoren huipulle tuollaisessa hississä!
Eipä tarvi enää tuollaisiin sitten mennä.
Karmea onnettomuus, mutta ei kai se mihinkään rotkoon pudonnut. Mielestäni rotko on sellainen kapeahko, syvä ja jyrkkäreunainen
"kuolivat tehdessään sitä, mitä rakastivat"
Tämä ei ole ajatukseni eikä se mitä tästä ajattelen mutta näin meidän kai kuuluisi ajatella. Uusi työpäivä huomenna.
On se käsittämätöntä että noita vehkeitä ei voida tupla-, tai triplavarmistaa niin että minkään osan pettäminen (esim. metallin väsymisen tms. takia) ei johtaisi katastrofiin.
Funikulaarimeininkiä.
Pysykää kaukana kaikista tuollaisista laitteista.
EU lainapaketista uutta vaunua vaan
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on varmasti ollut nopea ja kivuton lähtö.
Riippuu vähän millaisessa asennossa on ottanut iskun vastaan. Pystysuorana jalkojen luut räjähtävät ja selkäranka uppoaa aivoihin. Tuskin siinä ehtii paljoa tuntemaan.
Mä pelkään kaikkia tuollaisia vehkeitä mitkä liikkuu kaukana maan pinnan yläpuolella. Mies aina naureskelee ja pitää höpsönä kun en suostu niihin tulemaan. Parempi katsoa kuin katua! Ei ole mitään pakottavaa tarvetta päästä sinne keikkumaan vaikka olisikin pieni todennäköisyys että onnettomuus sattuu.
Niillä Italialaisilla loppu bileet lyhyeen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on varmasti ollut nopea ja kivuton lähtö.
Eipä tainnut olla kivuton kun kaksi lasta pelastettiin loukkaantuneina. On ehtinyt puristaa ja tehdä tukalan ja kivuliaan olon niillekin, jotka kuolivat.
Riittääkö tuohon kun yksi köysi paukahtaa poikki? Ei turvavaljaita tai hätäpoistumisteitä?!
Ensin tippunut 20 metriä maahan ja sitten pyörinyt rinnettä alas ennen kuin törmännyt puihin.
En menisi tuollaiseen köysihissiin ilman laskuvarjoja tai omaa turvaköyttä.
Onko sitten nämä lapset nostettu esimeksi hattu hyllylle turvaan ionkinlqisiin verkkoihin?
Itse hyppäsin ulos putoavasta lentokoneesta yms että saisi vapaammin leijua kuin siinä häkkyrässä jos joutuisin tuohon tilanteeseen. Pudotti matka ollut 1.4 kilometriä joten on ehditty hyvin tajuta hissin putoavan, kauhea tapa kuolla!
Vierailija kirjoitti:
En menisi tuollaiseen köysihissiin ilman laskuvarjoja tai omaa turvaköyttä.
Onko sitten nämä lapset nostettu esimeksi hattu hyllylle turvaan ionkinlqisiin verkkoihin?
Itse hyppäsin ulos putoavasta lentokoneesta yms että saisi vapaammin leijua kuin siinä häkkyrässä jos joutuisin tuohon tilanteeseen. Pudotti matka ollut 1.4 kilometriä joten on ehditty hyvin tajuta hissin putoavan, kauhea tapa kuolla!
No ei se noin pitkää matkaa ole pudonnut, kun se hissi menee sen rinteen suuntaisesti. Hissin ja rinteen välisen matkan on pudonnut.
Miten pari narua viritettynä voi pitää raskaan vaunun ilmassa ylipäätään? Kuinka usein tarkistettu. Toimiiko tuo matalalla tasolla turvallisemmin, vai voiko syöksyä alaspäin silti.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi lasta toimitettu sairaalaan, kaikki aikuiset kuolivat. Lapset olleet ehkä sylissä ja säästyneet hengissä kun vanhemman ruumis on ottanut maahaniskeytymisen vastaan.
Kyllä siellä on koko porukka pyörinyt hujan hanan kopin sisällä, kun se on jonkin matkaa pyörinyt sitä rinnettä alas sen alas tulon jälkeen.
Kaikenlaista sitä sattuu. :| Uskaltaisin silti mennä tuommoiseen, uskaltaahan sitä huvipuistolaitteisiinkin, ja auton kyytiin, ja lentokoneeseen, ja...
Mäkin oon ollut tuon kyydissä. Mietin kyllä matkan aikana moneen kertaan putoamista. Ei paljoa pystynyt nauttimaan maisemista. Menee paikoitellen aika korkealla maasta ja rinne on tosi jyrkkä, joten pyörinyt varmaan hyvän matkaa. :(
Se oli kunnostettu 2016.