Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi kutsua äitiä ikinä kylään kun alkaa siivoamaan ja tulee aina riita

Vierailija
23.05.2021 |

Onko muilla kokemusta tällaisesta? En tajua mistä tässä on kyse.
Ei auta, vaikka miten siivoaisin ja puunaisin ennen äidin kylään tuloa, siivoaa silti. Mä en tykkää yhtään ja aina päättyy hirveeseen riitaan.
Välillä aika kultaa muistot ja mietin miten äidin kanssa vois kahvitella ja jutella ja sit taas totuus palautuu mieleen hyvin nopeasti kun tarjottavat jää pöydälle ja äiti on rätti kädessä.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on samanlainen, mutta olen hänelle tiukasti sanonut, että oma tupa oma lupa. Omassa huushollissaan saa siivota sen minkä haluaa, mutta minun kotonani käy ammattisiivooja, joka varmasti osaa asiansa.

Vierailija
2/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän aiemmin osannut olla luontevasti kanssasi? Voit sanoa, että ollaan nyt aikuisia naisia ja kahvitellaan, jutellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tekee minunkin äiti. Taitaa jäädä se äidin oikeus -rooli päälle loppuiäksi eikä he osaa olla normaaleita vieraita.

Vierailija
4/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on ollut tuollainen. Pessyt esim meillä käydessään vastapestyn keittiön lattian. Ei tule hirveästi kutsuja hänelle meille kylään, en tiedä tajuaako omassa käytöksessään mitään vikaa. Tuskin.

Vierailija
5/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon monta kertaa asiasta sanonut, mutta siitä seuraa vain riita. Ei siis kuuntele vaan tekee vaan. Joskus otan harjan kädestä pois ja komennan kahvipöytään. Minuutin pystyy ehkä istumaan ja sitten lähtee taas. On siis ihan pakonomaista. 

Sanoo, että hänelle tulee siitä hyvä mieli ja mä vastaan aina, että mulle tulee siitä paha mieli, muttei se tunnu merkitsevän mitään. 

Vierailija
6/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja senkin ajan kun istuu paikoillaan ajatus ja katse harhailee eikä kuuntele, normaali jutustelu mitä kaipaisin on siis mahdotonta. 

Vierailija
7/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paska äiti.

Vierailija
8/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti ei ole vuosiin käynyt, syynä pakonomainen siivous ja arvostelu

Vierailija
9/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtisikö äitisi piipahtamaan meillä?

Vierailija
10/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa vastoin tahtoa siivoojissa on usein vielä se vika, että muualla asia esitetään niin, että kun se tytär ei pärjää, niin ihan pakko on tehdä vaikka niin kolottaa. Sitten joku täti soittaa ja moittii, että etkö sinä osaa siivota itse vaan pistät vanhan äitisi töihin.

Vierailija
11/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopäisiä äitejä teillä! Siivoaako ne esim. siskolla käydessään...?

Vierailija
12/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Harmi, kun äiti on muuten kiva ja rakas, mutta aina pitäisi olla jotain tekemässä.

Vierailija
13/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa vastoin tahtoa siivoojissa on usein vielä se vika, että muualla asia esitetään niin, että kun se tytär ei pärjää, niin ihan pakko on tehdä vaikka niin kolottaa. Sitten joku täti soittaa ja moittii, että etkö sinä osaa siivota itse vaan pistät vanhan äitisi töihin.

Tämä! Oikein hävettää kun ainakin osa uskoo. 

Vierailija
14/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Tarpeeksi monta kertaa sanoin suoraan niin nykyisin ei enää siivoa. Tosin oma äitini ei suuttunut suoraan sanomisesta. Huomaan silti edelleen ettei äitini ole tyytyväinen kotini siisteystasoon vaikka olisin vasta siivonnut.

Vierailija
15/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä aina siivoamatta ennen äitisi tuloa, kun alkaa siivoamaan niin kaada itsellesi iso lasi viiniä (tai mitä haluatkaan) ja eikun löhöämään ruudun tai kirjan ääreen omaa aikaa viettämään. Äitisi käytöstä tuskin pystyt muuttamaan joten muuta omasi.

Vierailija
16/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekopäisiä äitejä teillä! Siivoaako ne esim. siskolla käydessään...?

Mun sisko asuu kaukana. Hän on korkeasti kouluttautunut ja hyvässä virassa, silti äiti kysyy aina häneltä onko hän saanut syödäkseen. Pitää ihan avuttomana. 

Vierailija
17/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kommunikointi on tasoa "osaatko nyt varmasti sitoa kengän nauhasi?" tai vastaavasti "osasitpa hyvin sitoa kengän nauhasi!"

Mä luulin lapsena olevani kehitysvammainen, kun en keksinyt mitään muutakaan syytä käytökselleen. 

Vierailija
18/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä aina siivoamatta ennen äitisi tuloa, kun alkaa siivoamaan niin kaada itsellesi iso lasi viiniä (tai mitä haluatkaan) ja eikun löhöämään ruudun tai kirjan ääreen omaa aikaa viettämään. Äitisi käytöstä tuskin pystyt muuttamaan joten muuta omasi.

Miksi ihmeessä pitäisi sallia toisen rajaton ja loukkaava käytös omassa kodissa? Jos äiti ei pysty muuttamaan käytöstään, äitiä ei kutsuta kylään.

Vierailija
19/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi sallia toisen rajaton ja loukkaava käytös omassa kodissa? Jos äiti ei pysty muuttamaan käytöstään, äitiä ei kutsuta kylään.

Vitsillä lähinnä kirjoitin tuon kommentin, mutta hei, kuka nauttii siivoamisesta. Jos joku siivoaa kämppäsi ilmaiseksi niin ole tyytyväinen. Ne kahvit voi keittää äipälle sen jälkeen kun työt on tehty😁.

Vierailija
20/66 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu vanhuuteen monella naisella, energiaa vielä on ja koti on se ainoa asia mitä voivat hallita ja sen siivoaminen ainoa tapa näyttää että "homma hallussa, osaan ja jaksan, olen tarpeellinen". Minulla vähän samanlaisia ongelmia omani kanssa, tulee kylään ja haluaa heti tiskata kun on syöty/juotu. Tekee näin kotonaankin ja siivoaa kun ei oikein muutakaan keksi ja virtaa on. Yksin asuu isän kuoleman jälkeen ja täyttää päivänsä nuohoamalla nurkkia joka päivä vaikka riittäisi kerran kuukaudessa siivoaminen. Pelkää hirveästi että jos tulee yllätysvieras ja mitä tämä sanoo kun on verhot vinksallaan tai villakoira sohvan alla :D Meillä  myöskin se että äiti ei keksi juttelemista tai jaksa kuunnella eikä kiinnosta minun elämä, niin alkaa siivota. Ylpeilee myös sillä että "pesin eilen seinät ja katot koko talosta, kun on monta kuukautta siitä kun viimeksi pesin" ja joo minä en pese joka vuosikaan ja ihan puhtaat on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi