Taas saa koko kesän hävetä silmätpäästä kun mies ei aja nurmikkoa kuin kaksi kolme kertaa kesässä
Naapurin miehet aja kerran viikossa nurmikkonsa, jotkut jopa kaksi kertaa viikossa.
Inhoan kesää kun saa hävetä pihaa. Miten saan miehen ajamaan nurmikkoa useammin?
Kommentit (43)
Robottileikkuri ratkaisee tämän ongelman ja sisälle sitten robotti-imuri, niin ei tarvitse siitäkään riidellä.
Minä naisena leikkaan meillä aina nurmikon ja kolaan pihan, koska rakastan sitä puuhaa. Ihan parasta hyötyliikuntaa. Mutta ilmeisesti ap ei pysty kroonisen vaivan takia, joten kyllä se on sitten sen kykenevän miehen tehtävä ja ihmettelen mikä siinä homnassa on niin vaikeaa? Eikö siisti piha ole kiva juttu?
Tässä ketjussa kiteytyy taas palstan parhaat puolet... Yksikään ei ole vielä vastannut alkuperäiseen kysymykseen, mutta aloittaja kyllä haukuttu moneen otteeseen. Jospa menisitte vähän ulos välillä...
Vierailija kirjoitti:
Siili kirjoitti:
Siilit tykkäävät, ettei nurmikkoa kynitä, siileille kannattaa laittaa vettä ja ruokaa, jos niitä näkyy.
Samoin punkit viihtyy ihanasti.
Punkkeja pitää suojella. Niille voi myös laittaa ruokaa ja juomaa!
Vierailija kirjoitti:
Robottileikkuri ratkaisee tämän ongelman ja sisälle sitten robotti-imuri, niin ei tarvitse siitäkään riidellä.
On vaarallinen kapistus esimerkiksi siileille.
Minä myös ajan alle viikon välein nurmikon. En halua punkkeja pihalleni.
Hirveän näköistä kun ruohikko rehottaa, ymmärrän hyvin jos ärsyttää. Ex oli samanlainen patalaiska 💩 jota sai aina patistella.
Jos pystyy kävelemään, pystyy ajamaan nurmikkoakin, sen voi tehdä myös vähän kerrallaan. Mikä krooninen sairaus on kyseessä? Oletko pyörätuolissa?
Hyvä ettei aja, näitä leikkaajia ja puhaltelijoita liikaa: lopettakaa meluaminen ja ilman saastuttaminen. Kesästä ei voi nykyään nauttia kun joka päivä joku tarpeeton härveli huutaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaarallinen kapistus esimerkiksi siileille.
Ei ole. Sinne alle ei kyllä siili joudu. Kannattaa tutustua tuotteisiin, eikä uskoa kaikkea propagandaa. Meillä ollu monta vuotta ja on kyllä ihan siili- ja lapsiturvallinen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan turhia nämä kommentit, miksi et itse aja, no koska olen kroonisesti sairas enkä pysty.
Ap
Vian ei tarvitse olla suuri, kun se on päässä.
Korvausta vastaan löytyy tekijä. Puutarhafirmasta tai opiskelija/koululainem. Alkukesästä kerta viikkoon , myöhemmin voi riittää harvemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ettei aja, näitä leikkaajia ja puhaltelijoita liikaa: lopettakaa meluaminen ja ilman saastuttaminen. Kesästä ei voi nykyään nauttia kun joka päivä joku tarpeeton härveli huutaa!
Punkit ilmaantuu hyvin nopeasti pitkään ruohoon. Siellä ne lisääntyy hurjaa vauhtia ja kaikkien lapset ja koirat on vaarassa. Todellakin pitää hoitaa pihoja!!
Naapurissa patalaiska mies jolla 20 cm heinikko. Kyllä vi*tuttaa.
0/5
Varmaan etukäteen tiesitkin mitä sulle vastataan...
Onkos ammattivalittaja palannut mummonmökkiin?
Vierailija kirjoitti:
4/5, tässä odotetaan vaan aja itse vastauksia. Mä olin isän apuna talkkarian teininä ja nurmikon leikkuun on puutarhatöistä helpoin ja mukavin. Aina halusin leikata ruohon. Tänä päivänähän joku tekis lasun, jos 13-14 vuotias tekisi töitä joista isä nostaa palkan. Minä vain autoin ja se oli kivaa.
Meidän työpaikalla isä antaa tuon ikäisen poikansa koodata isänsä ohjelmaprojekteja. Isä vain sitten tarkistaa, että ohjelma on tehty oikein. Kieltämättä hieman moraalin rajoilla, kun isällä monen tonnin palkka. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkit ilmaantuu hyvin nopeasti pitkään ruohoon. Siellä ne lisääntyy hurjaa vauhtia ja kaikkien lapset ja koirat on vaarassa. Todellakin pitää hoitaa pihoja!!
Punkit eivät maagisesti synny pitkästä nurmikosta. Jos ei asu keskellä golfkenttää ei auta vaikka nurtsin ajaisikin omalta pihaltaan, aina on ojia ja pientareita ja pusikoita, joihin jää pitkää kasvustoa. Ja punkkeja löytyy vaikka paljaalta kalliolta, sitten kun niitä on.
Voit ajaa nurmikon itse niin monesti kuin haluat. Meillä lapset ovat ajaneet n. 10 vuotiaasta lähtien nurmikon, joten eiköhän onnistu sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkit eivät maagisesti synny pitkästä nurmikosta. Jos ei asu keskellä golfkenttää ei auta vaikka nurtsin ajaisikin omalta pihaltaan, aina on ojia ja pientareita ja pusikoita, joihin jää pitkää kasvustoa. Ja punkkeja löytyy vaikka paljaalta kalliolta, sitten kun niitä on.
Niinpä.
"Pienikin pläntti lehtikariketta tai korkeamman kasvillisuuden alue puistossa riittää puutiaisille, sillä näille alueille isäntäeläimet hakeutuvat ruokailemaan tai päiväpiiloihin."
Mä en leikkaa meidän nurmikkoa periaatteesta. Hoidan jo kaikki muut työt ja nurmikon hoito kuuluu miehelle. Ei hävetä vaikka kasvaisi metrin korkuinen heinä, mies leikkaa tai ostaa robotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Punkit ei viihdy lyhyeksi kynityllä nurmikolla, vaan pysyvät siellä missä on korkeampaa heinää. Joka kevät punkit tulevat pihoille, ja Luojan kiitos häviävät kun nurmikkoa aletaan leikata.
Tiedän tämän sillä meillä on aina ollut koiria, jotka magneetin tavoin keräävät punkit.
Naapurit ei näytä tietävän.
Joku teini ilahtuisi tuollaisesta kesähommasta!