Viimein minäkin saan keksiä lapsen nimen! Ehdottakaa tytölle
Vuosien lapsettomuuden jälkeen syntymässä tyttö! Ehdottakaa maailman kauneinta, ruotsinkielistä nimeä! Miel. vain kaksi nimeä. Kiitos avusta! Ei muotinimiä vaan kauniita, klassisia
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy läpi isoäidit muutamassa polvessa taaksepäin. Löydät varmasti ihania nimiä :)
Sieltä löytyy
Jenny
Amanda
Fredrika
Aliisa
Eleonora
Ulrika
Nämähän ovat kauniita!
Miten olisi Aliisa Eleonora tai Amanda Ulrika? Aliisa ja Amanda toimivat hyvin myös suomenkielisessä joukossa.
Tai sitten otat toisen nimen tuolta ja etunimeksi ns. oma nimi:
Edith Amanda
Venny Ulrika
Mina Aliisa
Tilda Fredrika
Astrid Eleonora
Itse pidän nimistä, joilla on muutakin merkitystä ja kontekstia kuin pelkkä kaunis äänneasu. Suvussa kulkevalla nimellä ilman muuta on. Myös tunnettujen kirjailijoiden ja taiteilijoiden nimet lisäävät nimeen ulottuvuuden.
Onnea pienestä tytöstä! Itse en koskaan saanut biologista lasta, ja tämä nimiasia oli iso juttu, kun sain ei-biologisen lapseni ns. valmiina, nimineen päivineen. Onneksi nimi oli sellainen, että pystyin rakentamaan sille laajemman merkityksen mielessäni (ja äänteellisestikin kiva - ei sellainen, jonka itse olisin antanut, mutta tarpeeksi klassinen, ettei harmita käyttää muiden kuullen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy läpi isoäidit muutamassa polvessa taaksepäin. Löydät varmasti ihania nimiä :)
Sieltä löytyy
Jenny
Amanda
Fredrika
Aliisa
Eleonora
Ulrika
Jenny, Amanda ja Aliisa keikkuneet aika ylhäällä suosikkinimien listoilla. Fredrika on kyllä ihana!
Vierailija kirjoitti:
Lolita tai Emmanuelle.
Ei kiitos😅
Nyt ei haeta nimeä Harlekiinista😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä löytyy
Jenny
Amanda
Fredrika
Aliisa
Eleonora
UlrikaNämähän ovat kauniita!
Miten olisi Aliisa Eleonora tai Amanda Ulrika? Aliisa ja Amanda toimivat hyvin myös suomenkielisessä joukossa.
Tai sitten otat toisen nimen tuolta ja etunimeksi ns. oma nimi:
Edith Amanda
Venny Ulrika
Mina Aliisa
Tilda Fredrika
Astrid EleonoraItse pidän nimistä, joilla on muutakin merkitystä ja kontekstia kuin pelkkä kaunis äänneasu. Suvussa kulkevalla nimellä ilman muuta on. Myös tunnettujen kirjailijoiden ja taiteilijoiden nimet lisäävät nimeen ulottuvuuden.
Onnea pienestä tytöstä! Itse en koskaan saanut biologista lasta, ja tämä nimiasia oli iso juttu, kun sain ei-biologisen lapseni ns. valmiina, nimineen päivineen. Onneksi nimi oli sellainen, että pystyin rakentamaan sille laajemman merkityksen mielessäni (ja äänteellisestikin kiva - ei sellainen, jonka itse olisin antanut, mutta tarpeeksi klassinen, ettei harmita käyttää muiden kuullen).
❤️❤️
Hyviä Ehdotuksia!!!
Kukaan ei voi enää antaa nimeksi Sofia Jessica, Marttina tai Steeffan🙈
Ei oo välttämättä alkuperäisiä ruotsalaisia, mutta luettelen nimiä jotka sopii hyvin sinne ja Suomeenkin.
Stella
Eleonora
Emilia
Stina
Saga
Marie
Sofie
Ellen
Cecilia
Matilda
Emma
Mette
Erika
Josefina
Linnea
Sina
Lotta on kyllä kiva. Tsekkaa muutkin Astrid Lindgrenin kirjat, löytyisikö sieltä? Ronja on minusta vähän kulunut eikä sovi yhteen ns. prinsessanimien kanssa (kirjaa kyllä rakastan), mutta mikä esim. Marikki on ruotsiksi? Tai Saariston lapset, minkä nimisiä tyttöjä heidän joukossaan on?
Loviisa ja Linnea muuten tulivat heti mieleen ruotsalaisista lastenkirjoista. Olen aina tykännyt Loviisa-nimestä.
T. Kirjojen sama kautta nimiä miettivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viimeinkin saat lapsen niin yritä edes itse keksiä hänelle nimi äläkä kysele joutavalta keskustelupalstalta.
Luotan, että täällä on fiksujakin & auttavaisia.
Lapset ovat saaneet kauniita nimiä ennen tätä viheliäistä aikaa, jolloin kaikki pitää kysellä muilta. Kerro sitten joskus lapsellesi, että sulla on nyt tällainen nimi, kun paska palsta sen päätti. Äiti & isä eivät vaivautuneet edes miettimään nimeäsi.
Onnea tulevasta pienokaisesta! ❤️ Meillekin on tulossa pieni tyttö, muutaman vuoden lapsettomuuden jälkeen. Pidän meitä kuitenkin tosi onnekkaina, kun ensimmäisesta IVF-siirrosta raskaus lähti käyntiin.
Minun suosikkini olisi ollut Ingrid tai Edla, mutta mies haluaa enemmön suomalaisen nimen. Ymmärrän kyllä, kun kummallakaan meistä ei ole mitään siteitä ruotsin kieleen.
Venni, Frida, Kristiina, Melissa, Aurora
Ingrid ja Astrid aivan hurmaavia nimiä. Ei luulisi heti kaimaa tulevan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös Venni ole miehen nimi?
Ester
Sanelma
Martta
Liisa
Maria
Helmi
EI ⬇
Jessica
Jannica
Korinna
Yasmin
Veronica
Adele
Amelia
Ava
Beata
Camilla
Carla
Charlotta
Claudia
Erin
Eva
Felicia
Frida
Ines
Iris
Isabel
Julia
Joanna
Klara
Rebekka
Lilian
Lydia
Melissa
Mia
Mona
Olivia
Rosa
Sonja
Selma
Sylvia
Viktoria
Vivian
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Venni ole miehen nimi?
Tuttavapiirin pieni Venni on poika, mutta Venny tyttö. :)
Sofia Jessica🙈