****SYYSKEIJUJEN LAUANTAI****
Aloitanpa pinon, kun ei unikaan enää tule...joku muu voipi linkittää tähän eilisen pinon.
Kommentit (26)
..kun ei tän mahan kanssa oikein muuhunkaan pysty. :-I Tylsää!
M@ri@79: Uudelleensynnyttäjät on kätilön mukaan sellanen mysteeri, että ikinä ei tiedä, miten heillä (tai siis meillä :) synnytys lähtee käyntiin ja etenee. Kuulemma supistukset näytti jo niin lupaavilta, että ilmeisesti kätilökin arveli, että nyt se on menoa. Eikä nytkään ole ennustettavissa, syntyykö vauva parin päivän sisään vai vasta parin viikon päästä.
Ja ihan normaalia tämä kuulemma on, että saattaa joutua useammankin kerran käymään näytillä tarkkailtavana. On kyllä tosi hankala sanoa, kuinka pitkään suppareita oikein voi kotona " kuulostella" ja kuinka kipeiksi niiden voi antaa äityä ennen kuin lähtee taas synnärille. Voi hyvä ihme.
Jostain syystä tänään on alkanut synnyttäminen pyöriä mielessä. Viimeksi olin sairaalassa kun synnytys käynnistyi joten ei tarvinnut arvuutella koska pitää lähteä. Meillä on isovanhemmat tulossa hoitamaan poikaa joten ei heitäkään viitsisi turhaa hälyytellä, varsinkaan yöllä tai myöhään illalla. Mutta sen verran matkaa meille, ettei voi kovin pitkään miettiä soittaako vai ei. Riippuen nyt tietty siitä miten se synnytys lähtee käyntiin. Sen verran on mieleen muistunut se kipu, että taidan sittenkin pakata sen sairaalakassin etukäteen. Se voi olla että ajatukset on siinä vaiheessa jossain muualla kuin mitä sitä ottaisi mukaan. No täytyy yrittää kääntää ajatukset jonnekkin muualle. Mä olen jo kolme yötä nähnyt unta joka on jollainlailla liittynyt synnyttämään lähtemiseen.
rv 37+5
ei siis väsytä vielä yhtään, mikä on ihme koska yleensä vetelen tähän aikaan jo taatusti sikeitä. Selailen tässä huuto.netitä samalla, etsin edelleen vauvalle lipastoa kun tuntuu, että kaapit pursuaa tavaraa ja nyt sain miehenkin pään käännetyä lipaston suhteen eli päätettiin sellainen hankkia! Mielellään käyettynä, kun en tiedä haluanko sellaista enää vuoden kuluttua missään meillä säilytellä.
SYNNYTYKSEN ENNAKKO-OIREET en enää edes muista :O kummastakin on ollut kivuliaita, epäsäännöllisiä supistuksia ennen synnytystä, ekasta jopa noin viikkoa ennen kuin synnytys sitten käynnistyi ja toisesta alkoi perjantai-iltana, poika syntyi sunnuntaiaamuna. Limatulppaa on molemmista tullut myös muutaman pvän ennen synnytystä. Mutta mitään oireita omassa voinnissa en ainakaan muista.
KIRSIKKA meillä on vähän sama juttu, anoppi on kotitalousihminen eikä oikein arvosta muuta kuin itsetehtyä... edellisten kastejuhliin on saannutkin sitten puuhata meille kakut, pullat ja pikkuleivät kun olisin muuten hakenut leipomosta, synttäreille olen yleensä leiponut kaiken itse. Ihan viime kertoina olen kyllä hakenut pullakranssit lähileipomosta, koska saa tosi edulliseen hintaa ja älyhyvää pullaa :) Nyt päätin tilata kakutkin valmiina vauvan nimiäisiin ja keskimmäisen synttäreille, jotka ovat reilu kuukausi lasketun ajan jälkeen. Suolaset tykkään leipoa aina itse, piirakkaa tai pasteijoita tms, voisi tehdä vaikka etukäteen pakkaseen.
ULPUNENKIN ollut jo synnärillä supistusten takia? Huisia, luulisin että pian on vauva maailmassa :) Vaikka tosi inhottavaa tuollainen että monta tuntia supistelee, ja sitten loppuu eikä jatkosta mitään tietoa, ei tuollaisia montaa oikein jaksaisi... viikot sinulla kuitenkin jo ihan hyvissä lukemissa vauvan jo tullakin.
jahas, pitäisiköhän sitä edes yrittää nukkumista niin ei huomenna ole niin väsynyt
Mayella rv 34
Hei vaan taas kaikki,
Kuten täällä jo kirjoitin niin meille syntyi poika (kiitos onnitteluista!!) ja joku jo huomasikin kirjoituksessani virheen... eli syntyi siis 5 viikkoa ei 5 kuukautta etuajassa. Ei tuossa mitään, mutta sama virhe tuli kun kirjoitin asiasta kaikille ystäville sähköpostitse... Muutama kaveri ihmetteli, että onpa hyvän ja terveen näköinen poika, vaikka niin etuajassa syntyi...
Ja synnytyssalista mies laittoi sukulaisille tekstarit, joissa oli vauvan painona 2175g eikä 2475g. Ja minä laitoin seuraavana päivänä tekstareita suomeen, jossa paino oli 1475g...
Ja joka kerta luin/luettiin viestit ennen lähettämistä n. 10 kertaa, jotta varmasti tulee oikein eikä tule virheitä... Taidettiin olla miehen kanssa molemmat hiukan muissa maailmoissa...
Tsemiä loppuodotuksiin!
Terkuin,
Seirana
Seirana laitoin vauvasi mitat tonne syyskeijujen syntyneet, la:t & esittelyt pinoon. Jos haluat jotain lisäyksiä sinne niihin tietoihin niin laita sinne niin lisään ne kun seuraavan kerran päivitän listaa.
Muistutan vielä tässä että kun vauva syntyy niin käykää ilmoittamassa vauvan tiedot siihen syyskeijujen syntyneet, la:t & esittelyt listaan niin saan sitä sitten päivitettyä. Täältä pinoista en sitä välttämättä huomaa ainakaan sitten kun enemmän alkaa vauvoja meille syyskeijuille syntymään.
Synnytystä ennakoivista jutuista. Esikoisen kanssa synnytys käynnistyi supistuksilla aivan yhtäkkiä. heti tulivat supistukset säännöllisinä ja kipeinä. Mitään ennakoivia merkkejä ei ollut. Nyt onkin sitten supistellut useasti ja jo säännöllisesti, mutta ovat sitten loppuneet. Nyt myös yks päivä tuli vähän limatulppaa. Ja aina kun alkaa nyt supistella tulee mietittyä että nykö tuli lähtö.
Nyt taidan mennä lukemaan ja jos vaikka sais nukuttua.
Hyvät yöt kaikille!
Öttis
No niin, synttärit vietetty.. mutta nyt on naapuri kasaamassa ukon kanssa sitä typerää lentokonetta :/
Mayella: Jos oisin kehdannu niin oisin jättänyt synttärit pitämättä.
Joten typistin porukan minimiin; vain isovanhemmat ja meidän vanhempien sisarukset. Leipomukset tein kyllä itse, mutta saipahan ukko olla auttamassa :) (miehen äiti on kotitalousopettaja ja aina on pakkasessa pullat sun muut, niin en kehtaa valmiita tarjota.)
On kyllä puhti pois kokonaan. Tyttökin nukkuu jo, jäi päikkäritkin väliin.
Ennen vieraiden tuloa sai tyttökin jonkinmoisen synttäristressin päälle ja riehui ja riiviöi viikon edestä. Onneks rauhottu kun vieraat saapui.
Antaiskohan ukko mun nukkua huomenna? Täytyypä vähän vihjasta sille.
Jees mutta nyt vielä pala suklaakakkua napaan ja sohvalle!
-kirsikka rv 35+2-