Tekee mieli syödä jatkuvasti, teidän keinot olla niitä syömättä?!
Mikä saa teidät ohittamaan herkut, millä motivoitte itseänne?
Itsellä herkut ei näy painon nousuna mut koitan ajatella et sokeri vanhentaa ihoa!
Kommentit (28)
Onkohan syynä kevät vai mikä, kun itsekkin mietin samaa asiaa eilen illalla. Nälkä kalvaa, vaikka kuinka söisi. Jossain vaiheessa rupee vain sattumaan vatsaan, mutta silti tekisi mieli laittaa jotain suuhun. Painossa ole ole ollut muutosta, mutta se on vain ajan kysymys.
Ei tarvitse muuta keinoja kun päättää vain. En halua syödä epäterveellistä ruokaa, en siis syö sitä.
Tarkista ruokavaliosi. Jos koko ajan tekee mieli herkkuja, kenties ruokavaliossa ei ole tarpeeksi proteiinia.
Toinen juttu on sokeri. Mitä enemmän syöt sokeria, sitä enemmän sitä tekee mieli.
-saan paremman rantakropan kun jaksan nyt skippailla herkut
- keskityn johonki muuhun vaikka sisustuslehteen ja näin unohdan herkkuhimon
- ärsyttävän pikkunälän taltutan isolla lasillisella vettä
-pidän mielessä miltä haluan kesällä näyttää, sen eteen olen valmis tekemään mitä vaan, vaikka skippaamaan parit herkkupäivät
Jos laidutat tms., tarkista saatko tarpeeksi proteiinia! Itse huomasin saman (teki mieli koko ajan jotakin...) ja lisäsin aika reilustikin proteiinia vrk:n syömisiin. Oli mennyt aika pitkään niukalla määrällä, joten tuli pupellettua vähän liikaa kaikenlaista. Jos tämä ei riitä, varaa itsellesi vaikka kirsikkatomaatteja, kurkkua, varsiselleriä - näitä voi napsaista mielitekoihin ja ainakin minulle maistuu (lisäksi poistavat nestettäkin.....).
Mulla jää näin kesällä kaikki herkut ja välipalat pois, touhuan niin paljon. Tänäänkin olen ollut 8h pihalla tekemässä terassia ja muita pihatöitä, käynyt kaupassa jne. Aamupalan söin klo 7, tuhdin lounaskeiton klo 12 ja klo 16 maalaissalaatin. Illalla vielä marjasmoothien rahka-jugurttiin. Noista näyttäis tulevan 1100kcal vasta! Täytyy varmaan ottaa jäätelöä tms. Proteiiniakin tuli juuri sopivasti.
Tekeekö mieli syödä vai herkutella? Meillä ei ole herkkuja useinkaan kaapissa mutta yleensä herkun himoon auttaa, että ensin syö kunnolla ja herkun saa sitten jälkiruokana. Kun on syönyt kunnolla, niin monesti se herkun tarve on mennyt ohi tai on pienempi.
Jos taas tekee mieli syödä koko ajan, niin terveelliset välipalat on ratkaisu. Ensin kannattaa juoda iso lasillinen vettä. Jääkaapissa on valmiina porkkanatikkuja naposteltavaksi ja lisäksi keittiössä on kirsikkatomaattia. Yleensä se mielihalu lähtee ihan näillä.
Hoe itsellesi että olenko näin selkärangaton.
Syöt liian vähän oikeaa ruokaa (kasviksia?). Mun tekee mieli herkkuja vain silloin, kun olen syönyt liian vähän tai liian yksipuolisesti.
Syöminen on myös tapa. Kuuntele oikeasti oletko nälkäinen vai tekeekö mieli laittaa jotain suuhun. Itse ratkaisin tämän tylsyys tekee jotain mieli jutun ostamalla kaappiin kivoja kalorittomia juomia. Yllättävän usein se pieni himo on jano, mutta jos siihen mielentilaan ottaa karkin tai kaksi niin alkaa armoton kaappien möyhintä.
Ei jokaista halua tarvitse tyydyttää.
No ei ole nälkä enkä tee ruuasta isoa numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Aivan. 5 sek suussa, 5kk perseessä on hyvä nyrkkisääntö.
Pirin vetäminen toimii mulla aika hyvin, tulee syötyä vaan joka toinen päivä jos muistaa silloinkaan.
Käyttäjä370599 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. 5 sek suussa, 5kk perseessä on hyvä nyrkkisääntö.
Kyllähän jotkut tykkää myös nyrkistä perseessä, ite kyl sovellan tota slaikkariin. 2min suussa, 2min perseessä - ei sitä paljon pidempään kestä ennenku laukee.
Ei pitäisi olla mitään kuuria tms! Tee päätös, että syöt vain ja ainoastaan ruokaa, joka kasvaa maasta. Eli perunaa, kaalia, salaattia, omenoita, tomaatteja ja aina välillä kanaa, kalaa ja lihaa.. ymmärrät pointin. Eli totuttaudu terveelliseen ruokaan ja parin kuukauden päästä et edes kaipaa rasvaista ja epäterveellistä ruokaa, takaan sen. Hyvä terveys on elämäntapa eikä kuuri. Tsemppiä!
Älä tee siitä syömisestä ainakaan kiellettyä hedelmää. Jos antaa itselleen luvan syödä ihan mitä ikinä vain haluaa, pysyy aina normaalipainoisena, iloisena ja ei ole koskaan nälkä.
Ei mul muuta keinoa oo ku et keskittyy vaa puuhailemaan jotain muuta. Oli p*ska keino, tiedän 🤣🤣🤣 .