Tekee mieli syödä jatkuvasti, teidän keinot olla niitä syömättä?!
Mikä saa teidät ohittamaan herkut, millä motivoitte itseänne?
Itsellä herkut ei näy painon nousuna mut koitan ajatella et sokeri vanhentaa ihoa!
Kommentit (28)
Minulla toimi pätkäpaasto. Sitä ennen jojoilu parikymmentä vuotta ja kaikki mahdolliset dieetit: pv pisteet, juttailu, kaikki. Mikään näistä ei toiminut koska niissä kaikissa painotettiin syömistä 3-4 tunnin välein ja 5 ateriaa päivässä. Mitä se tarkoittaa ihmiselle jolla on ruoan kanssa ongelmaa? Mietit kokoajan ruokia (miten koostaa päivän ateriat kevyesti) ja yksittäiset annoskoot ovat suht pieniä koska päivän kalorit tulee jakaa niin monelle aterialle...tai sitten syöt sitä haudutettua parsakaalia, kanaa ja raejuustoa niin että korvista tulee ulos.
Rupesin pätkäpaastoamaan ihan huomaamatta tajutessani ettei aikuisen ihmisen tarvitse syödä kuin lapsi: aamiainen, välipala, lämmin lounas, välipala, lämmin päivällinen, iltapala. Syön nyt seuraavanlaisesti: isohko aamiainen klo 9, iso lautasellinen kotiruokalounasta klo 12-13, aamiaisen kokoinen päivällinen klo 16. Siinäpä se, seuraavana päivänä uudelleen. Syön siis klo 9-16 välillä, muun ajan paastoan ihan huomaamatta. Vatsa on niin täynnä ettei tule mieleenkään että tarvitsisi näin illalla syödä enää mitään. Ja tärkeimpänä: voin syödä lähestulkoon mitä vaan mieleni tekee tuolloin 9-16 ja annoskoot ovat sellaisia ettei ole ruokailun jälkeen takuulla nälkä.
Näin olen mennyt jo 8v. Laihduin tällä tavalla 13kg silloin 8v sitten ja ne ovat kaikki pysyneet poissa.
Minä syön herkkuja joista tykkään. Niillä määrillä ei paino nouse. Syön sekaruokaa pääasiassa itse tehtyä.
Tunnistan ongelman. Itse olen huomannut, että parhaiten jaksan olla syömättä heti syömisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä370599 kirjoitti:
Ei pitäisi olla mitään kuuria tms! Tee päätös, että syöt vain ja ainoastaan ruokaa, joka kasvaa maasta. Eli perunaa, kaalia, salaattia, omenoita, tomaatteja ja aina välillä kanaa, kalaa ja lihaa.. ymmärrät pointin. Eli totuttaudu terveelliseen ruokaan ja parin kuukauden päästä et edes kaipaa rasvaista ja epäterveellistä ruokaa, takaan sen. Hyvä terveys on elämäntapa eikä kuuri. Tsemppiä!
Sokeri ja vehnä kasvaa myös maassa.
Sen takia juurikin laitoin tuohon tuon "ymmärrät pointin" -kohdan.
Käyttäjä370599 kirjoitti:
Ei pitäisi olla mitään kuuria tms! Tee päätös, että syöt vain ja ainoastaan ruokaa, joka kasvaa maasta. Eli perunaa, kaalia, salaattia, omenoita, tomaatteja ja aina välillä kanaa, kalaa ja lihaa.. ymmärrät pointin. Eli totuttaudu terveelliseen ruokaan ja parin kuukauden päästä et edes kaipaa rasvaista ja epäterveellistä ruokaa, takaan sen. Hyvä terveys on elämäntapa eikä kuuri. Tsemppiä!
Fattis alapeukuttaa. Not My Problem!
Ei siihen mitään muuta keinoa ole, kuin kieltätytä syömästä.
Ei mitään.
Aivan sama kuin lopetettaessa tupakan polttamamsista.
Vaikka kuinka tekisi mieli tupakkaa kahvin kanssa, tai ruuan jälkeen tai kun nauttii alkoholia, niinmitään muuta konstia ei ole, kuin hillitä itsensä.
Ja jos siihen ei pysty, niin minkäs sille voi? Ei yhtään mitään.
Laihdutettaessa on oltava tosi nälässä jokin korvaava ruoka tai välipala, jonka nauttii.
Tupakan suhteen on käytettävissä nikotiinkorvaus hoitoja.
Sitä en tiedä, miten alkoholista vieroittuvat voivat hillitä haluaan, mutta siihen on kuulemma olemassa apu.
Läheiset ja sivulliset voivat vain tsempata ja auttaa ns. henkisesti, mutta kaiken ydin on siinä, että ao, itsellä on niin suuri motiivi omaan muutokseensa, että hän jaksaa ja kykenee vastustamaan ylensyöntiä ja ylimääräistä syöntiä.
Ja pystyy olemaan sytyttämättä sitä tupakkaa vaikka miten mieli tekisi. Sekä torjumaan sen alkoholiannokisen jota mieli niin tekee.
Parasta olisi sekin, että liikkuu porukoissa, joissa ei noihin kiusauksiin joutuisi ollenkaan.
Toivotan kaikille laihduttajille ja tupakasta irroittautuiville lujaa tahtoa ja menestystä.
Se onnistuu kyllä, jos itse niin tahdot.
Olen onnistunut siinä, viimeisen savukkeen polttamisesta on 10 vuotta, eikä enää tee enää mieli tupakkaa.
Sokeri ei todellakaan mikään sellainen paholainen, kuin nykyiset muotidieetit antavat ymmärtää.
Sokeria on jo kaikissa luonnontuotteissakin ja täysin sokeriton eläminen on täysin mahdotonta.
Sokeri ei aiheuta läheskään niin paljon kroonisia sairauksia, kuin ylimääräinen suola.
Ja ylimääräistä suolaa saavat kaikki suomalaiset mielettömät määrät päivittäin elimistöönsä.
Suola aiheutta sydän-ja verisuonisairauksia, rasittaa munuaisia ja turvottaa ja lisää nestettä elimistöön.
Mutta aivan ilman suolaa ei kukaan ihminen pärjää, ei myöskään aivan ilman sokeria.
Kaikki yliammutut dieetit, siis jostain aineesta täydelliset kieltäytymiset ovat aivan p#reseestä.
Elimistö kärsii noista aina noista jollain tavoin.
Normaali ravinto ilman ylenmääräisiä sokereita, suolaa, rasvaa, hiilihydraatteja sopii kaikille.
Kun syö normaaleja annoksia, eikä liikaa mitään, pysyy normaali painossaaan ja voi hyvin.
Ylipainoisten tulee vain muuttaa ruokavaliotaan aluksi niin että syö vähemmän kuin ennen ja sen jälkeen terveelliseksi, kuten vähentää ylimääräistä rasvaa yms, niin laihtuminen alkaa automaattisesti.
Sokeri ja vehnä kasvaa myös maassa.