Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viime aikoina olen kuullut monen 50+ ikäisen irtisanoutuneen töistä

Vierailija
22.05.2021 |

ja jääneen kotiin vailla aikomusta hakea uutta työtä. Ja nämä ns. hyvistä työpaikoista, hyvällä palkalla, mutta ilmeisesi kuluttavaa työtä henkisesti. Ei enää mietitä että elämä on sitten joskus eläkkeellä vaan ymmärretään elämän rajallisuus.

Kommentit (188)

Vierailija
141/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiskymppisellä voi olla työelämää takana jo enemmän kuin nuoremmalla työkaverilla elämää eli reilut 30v. Siinä ajassa on taatusti ehtinyt nähdä ja kokea kaiken työelämästä, hyvät ja huonot puolet. On myös nähnyt mihin suuntaan työelämä on menossa eli koko ajan vaaditaan enemmän ja nopeammin mutta pienemmällä palkalla. Esimiehet on mitä on ja yhteishenkeä ei työpaikoilla enää taida ollakaan. Lisäksi elämää on edessä vähemmän kuin takana ja ne edessä olevat vuodet on huonolaatuisempia (sairauksineen ja vaivoineen). Talo on maksettu, lapset maailmalla, ehkä sitä perintöäkin tullut ja säästöjä osattu kerätä työvuosien aikana. Kivut ja kolotukset repii kroppaa. Etenkin uskon että naisilla on se tilanne että silloin alkaa se kauan kaivattu OMA ELÄMÄ. Saa tehdä mitä haluaa kunhan pääsee vielä työnantajastakin eroon. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että kannattaisi terveytensä sille menettää. Kekseliäs pärjää myös pienillä tuloilla. Näin minä ajattelin kun jäin työelämästä pois ja ikää 54v. 

Hyvin on asiat joillakin kun voi irtisanoutua.

Kivut ja kolotukset repii kroppaa...tietokoneen ääressä istuneet (joita valtaosa irtisanoutuneista) eivät kyllä tiedä kivuista ja kolotuksista mitään. Satunnainen pieni niskajäykkyys ei ole kipua.

Eri juttu olla kipeänä töissä kun tarttee sen palkan.

Vierailija
142/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isa Häkkinen, 27, myy seksiä työkseen: “En keksi muuta työtä, josta saisin näin paljon palkkaa ja jossa olisi näin suuri itsemääräämisoikeus"

Neljän laudaturin ylioppilas vaihtoi 40-tuntisen työviikon tarjoilijana seksipalveluiden myymiseen – eikä hän häpeä työtään.

https://yle.fi/uutiset/3-11738880

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun hetki sitten tarkistin,ketjukin olemassa.

Maataloustukien mielettömyyteen on herätty muun muassa

kokoomusnuorten joukossa, kuten oheinen linkki

todistaa. Poliittista tahtoa alkaa löytyä.

AIDA-kaavassa ollaan siirtymässä viimeiseen A:han.

Pääperiaate - tukien poistaminen - on tuossa julkilausumassa

oikein; sehän on kuin itse olisin sen kirjoittanut.

Maatalouden tulisi elinkeinona pärjätä markkinoilla

kokonaan ilman kansallisia tukia siinä missä muidenkin

elinkeinojen, kuten julkilausuma julistaa.

http://www.kokoomusnuoret.fi/kohti-maataloustuista-luopumista/

Keskusta ei salli tukien poistoa. Pitävät sitä maatalouden alasajona ja maaseutuvihana.

Vierailija
144/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maanviljelijä ja sitä mieltä että maanviljelystuet on lopetettava. Kuulostaa ehkä provolta mutta ei ole sitä. Tuet on lopetettava koko EU:n alueella ja muissa maailman kauppajärjestön maissa yhtä aikaa.

Tuet pois , EU tarkastajat pois , reilu peli.

Vierailija
145/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkallaan pitää tulla toimeen.

Sosiaaliturvan heikennykset kurjistaa taloutta entisestään.

On selvästi näkyvissä mitä lapsiperheiden etujen heikennykset

ovat tehneet syntyvyydelle.

Työttömän kurjuuden maksimointi ei hyödytä ketään.

Ei edes äärikapitalistia päinvastoin.

Siksi työttömyysrahaa pitää nostaa joka on tällä

hetkellä 540€/kk:ssa, 800:taan euroon kuukaudessa

jotta saadaan kulutus nousuun joka taas hyödyttää kaikkia tahoja.

Kapitalistikin ymmärtää ettei 100% työllisyys ole mahdollista

aina tulee olemaan työttömiä. Myös eläkeläisten verotusta tulee keventää.

Vierailija
146/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiskymppisellä voi olla työelämää takana jo enemmän kuin nuoremmalla työkaverilla elämää eli reilut 30v. Siinä ajassa on taatusti ehtinyt nähdä ja kokea kaiken työelämästä, hyvät ja huonot puolet. On myös nähnyt mihin suuntaan työelämä on menossa eli koko ajan vaaditaan enemmän ja nopeammin mutta pienemmällä palkalla. Esimiehet on mitä on ja yhteishenkeä ei työpaikoilla enää taida ollakaan. Lisäksi elämää on edessä vähemmän kuin takana ja ne edessä olevat vuodet on huonolaatuisempia (sairauksineen ja vaivoineen). Talo on maksettu, lapset maailmalla, ehkä sitä perintöäkin tullut ja säästöjä osattu kerätä työvuosien aikana. Kivut ja kolotukset repii kroppaa. Etenkin uskon että naisilla on se tilanne että silloin alkaa se kauan kaivattu OMA ELÄMÄ. Saa tehdä mitä haluaa kunhan pääsee vielä työnantajastakin eroon. Mikään työpaikka ei ole sen arvoinen että kannattaisi terveytensä sille menettää. Kekseliäs pärjää myös pienillä tuloilla. Näin minä ajattelin kun jäin työelämästä pois ja ikää 54v. 

Kivut ja kolotukset repii kroppaa...tietokoneen ääressä istuneet (joita valtaosa irtisanoutuneista) eivät kyllä tiedä kivuista ja kolotuksista mitään. Satunnainen pieni niskajäykkyys ei ole kipua.

Pitää elää tulojen mukaan niin saa säästöönkin paljon ja voi jäädä töistä pois milloin siltä tuntuu. Katse aina tulevaisuudessa. Ei se ihan kivutonta ole istua koneenkaan ääressä mutta itse olen tehnyt lähes aina fyysisesti raskasta työtä. En tee enää, nyt se on loppu. Olen edellinen jolle kommentoit.

Vierailija
147/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on maailman korkeimmat maataloustuet

Esko Niemi kirjoittaa, että muissa korkean maataloustuen maissa tukitasot ovat selvästi alhaisemmat kuin Suomessa.

Esko Rantanen kirjoittaa (Talouselämä 7),

että Suomi ei vaatinut EU-budjettineuvotteluissa maksualennuksia

ja maksoi  

maatalouden kansallista tukea absoluuttisina euroina

toiseksi eniten Ranskan jälkeen. Koska maat ovat erikokoisia,

on aiheellista tarkastella myös maataloustukien suhteellista suuruutta.

https://www.talouselama.fi/uutiset/suomessa-on-maailman-korkeimmat-maat…

Vierailija
148/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ”vasta” 40-vuotias, mutta tuntuu että olen ihan loppu työelämään jo nyt. 27 vuotta pitäisi vielä jaksaa. Olen sikäli onnellisessa asemassa, että asuntolaina on maksettu, mutta tokihan vanhassa (80-luvun) talossa aina kuluja on ja pakollista remonttia. Lapset tulossa teini-ikään, rahaa saa kyllä kulumaan. Mietin että mikä sitten enää edes motivoi käymään töissä, kun lapset lentäneet pesästä. Itse pärjään tosi pienelläkin, en ole koskaan materiasta juuri välittänyt. Matkustella tykkään, mutta kerran vuodessa riittää.

Toivoisin, että osa-aikatyö yleistyisi. Omalla alalla tuntuu vaan ihan mahdottomalta, kun joka päivä tärkeitä palavereja ja työasiat pyörii illallakin mielessä. Palkkani on kohtuullinen ja pärjäisin ihan hyvin puoletkin pienemmällä. Mutta onko osa-aikatyökään järkevää jos henkisesti kuitenkin koko ajan töissä...

Huh, jotkut 40-v ei edes saaneet ostettua vielä ensiasuntoa...

Vierailija
149/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toi yksi laittaa samoja viestejä uudelleen ja uudelleen? Lähinnä ärsyttää, ei ainakaan edistä työttömien asiaa.

Perusta oma ketju niille maataloustuille ja työttömille, tämä koskee töistä pois jättäytymistä.

Ja hyvä huudella miten toimistotyössä ei voisi olla kipuja: kyllä voi, ei ne tule siitä työstä mutta ihan samalla tavalla herää yöllä buranapurkille.

Vierailija
150/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän tuli melkoinen sekoketju yhden poreilijan toimesta mutta väliäkö tuolla.

Itse irtisanouduin 54-vuotiaana, enkä ole sitä katunut. Työyhteisö ja työkaverit olivat mahtavia mutta organisaatio oli joutunut täysin häikäilemättömien oman edun tavoittelijoiden käsiin ja sitä myöten oman työn mielekkyys meni ns. kankkulan kaivoon. Varsinkin kun näillä em. oli kalavelkoja maksettavanaan minulle ja olivat juuri pääsemässä päämääräänsä eli saamassa minut alaisekseen. Tienaan nykyään kahdessa tunnissa saman kuin aiemmin 12 tunnin työpäivänä edellisessä työpaikassa. 

Vierailija
151/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen työ tai elinkeino valitaan perustuslain 18 pykälän mukaisessa järjestyksessä. Sitä ei ohiteta millään työnhakupakoilla.

Harmi vain, että ei ole vieläkään avautunut päättäjille, että suuri osa työvoimapoliittisesta lainsäädännöstä on ristiriidassa perustuslain kanssa ja tämä johtaa Suomen viranomaiset mielivaltaiseen päätöksentekoon.

Suomessa rakennellaan innokkaasti fa sismia, vaikka sitä sanavalintaa ei varsinaisesti missään käytetäkään.

Mihin fas ismi johtaa, se johtaa rikoksiin, joten on luultavasti odotettavissa myös tuomioita rikoksesta kansalaista vastaan, ja kun sitä toimintaa harjoitetaan systemaattisesti kymmeniä tai satoja tuhansia kansalaisia vastaan, pitää myös rikoksen laajuus näkyä jaettavien rangaistuksien kokoluokassa.

Vierailija
152/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perintöä tulee aika monelle viisikymppiselle.

Mitä perintöjä? Niiden vanhemmat asui homeissa omakotitaloissa syrjäseudulla, ei niistä taloista saa rahaa joutenoloon, enemmänkin ovat riesaksi.

Saa ilmaiseksi asuinpaikan.

Ei ole olemassa ilmaista asumista. Jos on muita sisaruksia, pitää heille maksaa asumisesta vuokraa, sillä he omistavat osan talosta. Huonokuntoisen talon ylläpitokustannukset on isot eikä syrjäkylältä pääse kauppaan ilman autoa. Talviaikaan ei pääse minnekään, ellei jotenkin saa hoidettua tien auraamista.

Vierailija
153/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut nyt työtön 5 kk ja teen vapaaehtoistyötä. Tämä vapaaehtoistyö on aivan mahtavaa ja mukavaa ”työtä”. Tietysti vapaaehtoisena pääsen helpolla.

Nyt oikein harmittaa oma paskatyö. Miksi ylipäätään teen työtä joka lähinnä kurjistaa elämää. Tietysti palkan vuoksi teen, mutta jos tykkää työstään niin elämä olis kyllä ihanaa.

TYÖSTÄ POIS JÄÄMISTÄKÖ????  TROLLIALOITTAJA VASTAILEE ITSELLEEN OHI AIHEESTA!

Vierailija
154/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästähän tuli melunnin työpäivänä edellisessä työpaikassa. 

Maatalouden siirto pohjoiseen on virhe

Jos epäedullisia tuotanto-olosuhteita vastaan tullaan voimakkaasti, tuotanto ei hakeudu edes Suomen sisällä sinne, missä se olisi edullisinta. Kun luonnonolosuhteet muutenkin ovat suomalaista maataloustuotantoa vastaan, pitääkö tätä haittaa vielä itse lisätä sillä, että hylätään viljavat pellot ja raivataan tilalle paljon huonompaa peltoa? Jotka näin tekevät, luottavat mielestäni liikaa anteliaan tukipolitiikan pysyvyyteen. Jos vaikkapa kansainvälisissä kauppaneuvotteluissa päädytään siihen, että teollisuusmaat joutuvat supistamaan maataloustukiaan ja avaamaan kauppaansa, äärioloihin ajettu Suomen maatalous joutuu paljon suurempiin vaikeuksiin kuin joutuisi, juos yrittäisimme itse tehdä maataloustuotannostamme kilpailukykyisempää.

https://www.soininvaara.fi/2009/11/28/maatalouden-siirto-pohjoiseen-on-…

Vierailija
155/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä johto vaihtui, eikä tosiaan hyvään suuntaan. Mulla on aamukampa asuntolainan maksun loppumiseen saakka, sitten lopetan töissä. Saapahan joku nuori töitä, mä olen sitä herkkua nauttinut jo 35v.

Se oma kämppä kannattaa hankkia ajoissa, ei olla liian valikoiva eikä liikaa pelätä. Onpa edes jotakin pääomaa ja pelivaraa kun joko itse haluaa pois, tai muut tekevät puolestasi ratkaisun, että 50+ on liian vanha.

Vierailija
156/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä tienaa 6000 eur/kk ja paljon jää käteen verojen jälkeen.

Monessakin ammatissa ja käteen tuosta jää asuinpaikasta ja vähennyksistä riippuen 3.500 - 4.000 euroa.

Mä tienaan 7000e ja siitä jää 3990e käteen. Verotus on mukavaa, saman verran jää käteen tienasit sit 6000 tai 7000. Talousjohtaja olen.

Vierailija
157/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin maksetaan ns LHPsta eli LuonnonHoitPellosta tukea vaikka pellolla ei tuoteta ruokaa kiloakaan. Sillä on k,iellettyä tuottaa mitään mutta tuki maksetaan silti. Maksetaan siis tyhjästä.

Vierailija
158/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää elää tulojen mukaan niin saa säästöönkin paljon ja voi jäädä töistä pois milloin siltä tuntuu. Katse aina tulevaisuudessa. Ei se ihan kivutonta ole istua koneenkaan ääressä mutta itse olen tehnyt lähes aina fyysisesti raskasta työtä. En tee enää, nyt se on loppu. Olen edellinen jolle kommentoit.

Mä olen jo kuuskymppinen, mutta aikoinaan äitini mulle sanoi, että 1/3 tuloista laitetaan aina säästöön ja sijoituksiin ja 2/3 tuloista on se, mitä käytetään. Tämä on ollut mulle erittäin hyvä neuvo. Ei ole pakko ottaa pankista kaikista suurinta asuntolainaa, minkä pankki olisi valmis myöntämään. Voi ottaa vähemmänkin, kuten itse tein. Voi muutenkin elää vaatimattomammin. Siis siten, ettei tili ole palkkapäivää edeltävänä päivänä tyhjä. Jos en tykkäisi työstäni kuin hullu puurosta, olisin varmaan lopettanut jo pari vuotta sitten.

Vierailija
159/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin moderni orjatyö toimii Suomessa

Vierailija
160/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi maataloutta tukea? Jos kulutus kasvaa => kysyntä kasvaa => tulee pula => hinnat nousevat => tuotanto kannattaa paremmin => tuotanto kasvaa => pula loppuu.

Mihin ihmeeseen niitä tukia oikein muka tarvitaan??? Jos kerran pula on tulossa niin sehän johtaa automaattisesti hintojen nousuun ja kannattavuuden parantumiseen. Mihin niitä tukia vielä sen päälle tarvitaan???

Vai onko niin että sitä pulaa ei olekaan tulossa? Halutaan vaan varmistaa tukien varassa toimiminen?