Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viime aikoina olen kuullut monen 50+ ikäisen irtisanoutuneen töistä

Vierailija
22.05.2021 |

ja jääneen kotiin vailla aikomusta hakea uutta työtä. Ja nämä ns. hyvistä työpaikoista, hyvällä palkalla, mutta ilmeisesi kuluttavaa työtä henkisesti. Ei enää mietitä että elämä on sitten joskus eläkkeellä vaan ymmärretään elämän rajallisuus.

Kommentit (188)

Vierailija
1/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä 50+ ikäisillä vaihtoehtoja ole. Potkitaan pihalle työpaikoista. Aina tulee uusia yt-neuvotteluita joissa vanhat työntekijät pistetään pihalle. Moni neuvottelee kultaisen kädenpuristuksen työnantajan kanssa. Munkin työpaikalla tätä tarjottiin yt:n yhteydessä kaikille yli 50-vuotiaille mutta ilmeisesti siinä oli jotain laitonta kun homma ei edennyt. Sitten ne yli 50 v tuli kuitenkin irtisanotuiksi yt-menettelyssä.

Vierailija
2/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin, jos voisin. Teen henkisesti erittäin kuluttavaa työtä naurettavalla palkalla. 

Jos minulle ei olisi aivan liian pitkää Aihe vapaa -palstaa, en edes tietäisi, millaisia ihmisiä on olemassa. 

Liian suojattu elämä, joten rääkyvät ja solvaavat öttiäiset häkellyttävät edelleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ne ovat niitä vähintään 6000 e /kk tienaavia joilla on siihen mahdollisuus. Meillä tavispulliaisilla pienipalkkaisilla sitä ei ole.

Vierailija
4/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä 50+ ikäisillä vaihtoehtoja ole. Potkitaan pihalle työpaikoista. Aina tulee uusia yt-neuvotteluita joissa vanhat työntekijät pistetään pihalle. Moni neuvottelee kultaisen kädenpuristuksen työnantajan kanssa. Munkin työpaikalla tätä tarjottiin yt:n yhteydessä kaikille yli 50-vuotiaille mutta ilmeisesti siinä oli jotain laitonta kun homma ei edennyt. Sitten ne yli 50 v tuli kuitenkin irtisanotuiksi yt-menettelyssä.

Ei näillä kuulemillani tapauksilla ole yt-neuvotteluita takana vaan omasta halusta lähtivät. On ala jossa on töitä.

Vierailija
5/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työssä tienaa 6000 eur/kk ja paljon jää käteen verojen jälkeen.

Vierailija
6/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ne ovat niitä vähintään 6000 e /kk tienaavia joilla on siihen mahdollisuus. Meillä tavispulliaisilla pienipalkkaisilla sitä ei ole.

Pikemminkin siinä 4000-5000 e kk. Ap

Vierailija
7/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintöä tulee aika monelle viisikymppiselle.

Vierailija
8/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikovat tehdä tulevaisuudessa käsitöitä ja ryypätä halpaa Saksan viiniä omakotitalon pihalla.

Vierailija
9/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä työssä tienaa 6000 eur/kk ja paljon jää käteen verojen jälkeen.

Yllättävän monessa työssä tienaa tuon nykyisin.

Vierailija
10/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49v ja miettinyttosissani  tätä vaihtoehtoa. Työtä takana jo 25v. Voisin elää hyvin säästeliäästi säästöilläni  ja sitten kun sen pienen eläkkeen aikanani saisin (?) niin sitten sillä. Jos tosiaan en kuole sitä ennen. Työ vie nyt paaaljon enemmän kuin antaa.

Vierailija
11/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin huonosta työpaikasta ja se oli elämäni rohkein ja paras teko. Tai sillai oli pakkorako että mielenterveyden menettäminen tai työ, mutta löysin tilalle jotain todella mielenkiintoista josta tuli mun intohimo. Ilman lähtöä jumittaisin edelleen huonossa ilmapiirissä ja voisin huonosti.

Vierailija
12/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla on säästöjä, velaton omaisuus tai perintö tullut/tulossa. Mulla ei ole yhtään tuttua, joka olisi huvikseen jäänyt kotiin. Loppuunpalamisia tms. ja alanvaihtoja kylläkin.

Vierailija
13/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi taloudellisesti mahdollista niin tekisin oitis niin. Olisi kiva nauttia vielä terveenä ja hyväkuntoisena elämästä vapaana kuin taivaan lintu. Täytin juuri 50 v ja tajusin kuinka hirvittävän nopeasti aika. Silmänräpäys sitten täytin 30. Hurjaa.

Vierailija
14/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssin jälkeen pääsee ansiosidonnaiselle vaikka irtisanoutuisi itse. Toivottavasti työnantaja palkkaa tilalle jonkun nuoren. Hyvä vaan, kun nuorille avautuu työpaikkoja.

Vierailija
15/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi taloudellisesti mahdollista niin tekisin oitis niin. Olisi kiva nauttia vielä terveenä ja hyväkuntoisena elämästä vapaana kuin taivaan lintu. Täytin juuri 50 v ja tajusin kuinka hirvittävän nopeasti aika. Silmänräpäys sitten täytin 30. Hurjaa.

Siis kuinka nopeasti aika kuluu.

Vierailija
16/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

luopuminen kirjoitti:

Osalla on säästöjä, velaton omaisuus tai perintö tullut/tulossa. Mulla ei ole yhtään tuttua, joka olisi huvikseen jäänyt kotiin. Loppuunpalamisia tms. ja alanvaihtoja kylläkin.

No sitähän just kerrottiin aloituksessa, että henkisesti kuormittavaa työtä taustalla. Ei haluta menettää terveyttä työn alttarille.

Vierailija
17/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on meitä, jotka ovat jättäneet kaiken sen paskan taakseen. Yhdenkään en ole kuullut katuneen päätöstään. Työyhteisöt ovat nykyään erittäin epäterveitä monilta osin, ei niihin kannata jäädä ainutta elämäänsä tuhlaamaan. Elämä on tässä ja nyt, ei sitten kun!

T: Hyväpalkkaisen päällikkötason tehtävänsä jättänyt, nykyinen köyhä, työtön ja onnellinen.

Vierailija
18/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sen hypyn on tehnyt, tajuaa sen olleen viisainta koko elämää ajatellen.  Itse sitä luo itselleen vankilan, että minun on pakko kituuttaa tässä huonossa työpaikassa.  Tulot opvat puolittuneet, mutta silti ei kaduta.  t. 55+

Vierailija
19/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssin jälkeen pääsee ansiosidonnaiselle vaikka irtisanoutuisi itse. Toivottavasti työnantaja palkkaa tilalle jonkun nuoren. Hyvä vaan, kun nuorille avautuu työpaikkoja.

Ei se nuoruus ole yksinään mikään meriitti työelämässä. Työelämässä tarvitaan kaikenikäisiä ihmisiä. Veetuttaa aina tuo nuoruuden ihannointi joka hiton asiassa. Elämän vaihe, joka on viimeistään kolmekymppisenä jo ohi.

Vierailija
20/188 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut samaa, eli yli 50-vuotiaat lähtee ilman tietoakaan uudesta työpaikasta.

Ymmärrän kyllä, mutta on vaan mahdoton yhtälö, että kaikki tekisi noin. Pitäisi korjata työelämä ensin, mutta mihinkäs paskat pomot ja paskat työkaverit sullotaan?