Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jumala tarkoitti sillä kun sanoi, että Ihminen on nyt kuin me, hän tietää sekä hyvän, että pahan?

Vierailija
22.05.2021 |

Eikö siis olekaan vain yhtä jumalaa raamatun mukaan?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aadam ja Eeva söivät hyvän ja pahan tiedon puusta, vaikka Jumala oli kieltänyt. Silloin Jumala sanoi, että nyt ihminen tietää sekä hyvän että pahan .

Vierailija
22/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aadam ja Eeva söivät hyvän ja pahan tiedon puusta, vaikka Jumala oli kieltänyt. Silloin Jumala sanoi, että nyt ihminen tietää sekä hyvän että pahan .

eevahan sitä omppua soi. tyypillinen nainen ollu.

menny käärmeen puheisiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkas Jumala (tai "me")

maan loikaan? Ja milloin jo päätettiin että Jeesus (jos on osa "me" käsityksestä) lähetetään tulevaisuudessa tänne?

https://www2.nau.edu/~gaud/bio301/content/crtndt.htm

Vierailija
24/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona.

Johanneksen evankeliumi

12 "Minä, viisaus, viihdyn älyn seurassa, harkinta ja tieto ovat kumppanini.

13 Joka Herraa pelkää, vihaa kaikkea pahaa. Ylpeyttä minä vihaan, kopeaa mieltä, pahoja tekoja ja vilpillistä puhetta.

14 Minulta tulee ajatus, minulta sen toteutus, minä olen ymmärrys, minun on voima.

15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, maan mahtavat säätävät oikeat lait.

16 Minun avullani valtiaat pitävät valtaa, kansan johtajat antavat oikeat tuomiot.

17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ne, jotka etsivät, löytävät minut.

18 Minun kanssani tulevat rikkaus ja kunnia, ehtymätön vauraus ja suuri siunaus.

19 Minun antini on parempaa kuin puhtain kulta, minun lahjani paremmat kuin paras hopea.

20 Minä vaellan totuuden tietä, horjumatta minä kuljen oikeuden polkua.

21 Jotka minua rakastavat, ne minä palkitsen, minä täytän heidän aittansa ja varastonsa.

22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.

23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.

24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä.

25 Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen, ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin,

26 ennen kuin hän teki maat ja mannut, ennen kuin oli hiekan jyvääkään.

27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,

28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,

29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.

30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.

31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.

Sananlaskut 8

Hölmö. Nyt puhuttiin sanasta joka ei ole kukaanhan muu kuin Jeesus itse eikä viisaudesta. Sanalla ja viisaudella ei ole mitään yhteyttä eikä tekemistä keskenään Johanneksen evankeliumissa.

Viisaus =Sana= Jeesus .

Vierailija
25/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttasko? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja käärmeellä oli jalat tuolloin juoniessaan, mutta jumala rankaisi käärmettä laittamalla sen matelemaan ja syömään maan tomua. 🐍

Mitähän pahaa etanat ovat tehneet? 🐌

Vierailija
26/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

auttasko? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja käärmeellä oli jalat tuolloin juoniessaan, mutta jumala rankaisi käärmettä laittamalla sen matelemaan ja syömään maan tomua. 🐍

Madot ,etanat ,ei voi kaikkia verrata. kysymys käärmeestä jonka kautta houkuteltiin.

Vierailija
27/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

auttasko? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Madot ,etanat ,ei voi kaikkia verrata. kysymys käärmeestä jonka kautta houkuteltiin.

Juujuu, ja käärmeeltä vietiin jalat pois tuon takia. Mistä muita matelijoita rangaistaan?

Vierailija
28/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään

Vierailija
29/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

auttasko? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juujuu, ja käärmeeltä vietiin jalat pois tuon takia. Mistä muita matelijoita rangaistaan?

Ei tarvitse rangaista jos ei ole osallinen.  Ei ole rangaistus olla etana  :)

Isompi kuva on se ,että koko luomakunta on rangaistuksen alainen ,eikä paratiisi.

Vierailija
30/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jin ja jang. Tarvitaan molemmat, kaikessa.

Mutta tämä ei varmaan kuitenkaan ole se kristittyjen selitys.

Ei tuolla kiinalaisella nimityksellä niin väliä mutta perusasia sama kaikkialal. On hyvä-paha. Rakkaus-viha, elämä-kuolema. Ilo-suru. Jne

Vierailija
31/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuolla kiinalaisella nimityksellä niin väliä mutta perusasia sama kaikkialal. On hyvä-paha. Rakkaus-viha, elämä-kuolema. Ilo-suru. Jne

Sormi ei sormea,  ruokaa ei  ruokaa, vettä ei vettä, lämpöä ei lämpöä, pimeä valoisa, nenä ei nenää, kylmä kuuma jne.

Olisikohan tämän informaatio ja totuusarvo ja oivaltavuus ihan nollaa lähellä?

Vierailija
32/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psalmissa 82 sanotaan:

Jumala astuu esiin jumalien kokouksessa

ja julistaa jumalille tuomionsa:

2»Kuinka kauan te poljette oikeutta

ja pidätte väärintekijöiden puolta?

....

Kuulkaa! Vaikka olette jumalia,

kaikki tyynni Korkeimman poikia,

7 te kuolette niin kuin ihminen kuolee,

sorrutte kuin vallasta syösty ruhtinas!»

Vierailija
33/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kirja kooste pakanauskontojen eri loruista. Tainnu pari sanaa lipsua kirjottajalla. Tosiasiassahan koko jeesus kertomuskin on ryöstetty egyptiläisiltä esijumalilta. Ei siinä, fiksuja ihmisiä ollut kun saaneet villiihmiset olemaan tappamatta toisiaan suht hyvin ja kunnioittamaan auktoriteetteja. Nykyään vaan sitä lähinnä käytetään aseena toisinajattelijoita vastaan ja oma huonokäytös anteeksiannetaan koska "mähän sentään uskon jumalaan, toisin kuin nuo muut". Samaa varmaan ne ristiretkeilijätkin mantras kun tappo niitä jotka ei hyväksyny heidän uskoaan. Niin kiivaasti ollaan koraania vastaan vaikka ihan on samat synnit omassa kirjassa aikoinaan ollu. Ne on vaan karsittu pois et voi nykyyhteiskunnassa pörhistellä sulkiaan ja olla niin paljon parempia. Nää vaan "unohdetaan" kun eihän se ole kiva kantaa vastuuta esiisien toimista.

Vierailija
34/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisen tulkinnan mukaan ennen tiedon puun hedelmän maistamista Adam ja Eeva olivat kuin viattomia lapsia jotka eivät osanneet erottaa eikä tunnistaa hyvän ja pahan eroa. Vasta hedelmän maistaminen teki heidät tietoiseksi näiden kahden asian erosta ja avasi heidän silmänsä silmänsä sille mitä he eivät ennen nähneet. Ennen tätä kyky erottaa hyvä ja paha toisistaan ja nähdä ero niiden välillä oli ainoastaan Jumalan ja enkelten yksinoikeus.

Hmmmm? Kenessä siis Jumala ja enkelit tämän pahan tunnistivat? Itsessään? Toisissaan?

Vierailija
35/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alienit (=luojamme) nopeuttivat esi-isiemme evoluutiota, jonka myötä siirryimme eläimen kaltaisesta olotilasta (=viattomuus) tietoiseen, älylliseen ja moraaliseen olotilaan (=erotamme hyvän ja pahan) ja tulimme täten jumalten kaltaisiksi ja heidän kuvakseen (=karvoitus väheni, ryhti oikeni, pää kasvoi).

Vierailija
36/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko kirja kooste pakanauskontojen eri loruista. Tainnu pari sanaa lipsua kirjottajalla. Tosiasiassahan koko jeesus kertomuskin on ryöstetty egyptiläisiltä esijumalilta. Ei siinä, fiksuja ihmisiä ollut kun saaneet villiihmiset olemaan tappamatta toisiaan suht hyvin ja kunnioittamaan auktoriteetteja. Nykyään vaan sitä lähinnä käytetään aseena toisinajattelijoita vastaan ja oma huonokäytös anteeksiannetaan koska "mähän sentään uskon jumalaan, toisin kuin nuo muut". Samaa varmaan ne ristiretkeilijätkin mantras kun tappo niitä jotka ei hyväksyny heidän uskoaan. Niin kiivaasti ollaan koraania vastaan vaikka ihan on samat synnit omassa kirjassa aikoinaan ollu. Ne on vaan karsittu pois et voi nykyyhteiskunnassa pörhistellä sulkiaan ja olla niin paljon parempia. Nää vaan "unohdetaan" kun eihän se ole kiva kantaa vastuuta esiisien toimista.

Paholainen tiesi Messiaasta ja loi epäjumala taruja.. johon olet langennut

Vierailija
37/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteisen tulkinnan mukaan ennen tiedon puun hedelmän maistamista Adam ja Eeva olivat kuin viattomia lapsia jotka eivät osanneet erottaa eikä tunnistaa hyvän ja pahan eroa. Vasta hedelmän maistaminen teki heidät tietoiseksi näiden kahden asian erosta ja avasi heidän silmänsä silmänsä sille mitä he eivät ennen nähneet. Ennen tätä kyky erottaa hyvä ja paha toisistaan ja nähdä ero niiden välillä oli ainoastaan Jumalan ja enkelten yksinoikeus.

Hmmmm? Kenessä siis Jumala ja enkelit tämän pahan tunnistivat? Itsessään? Toisissaan?

saatanassa joka lankesi ,on pahuuden lähde. 

Paratiisissa ei ollut mahdollista mihinkään pahaan ennen saatanan tuloa .  (2vastaaja)

Vierailija
38/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saatanassa joka lankesi ,on pahuuden lähde. 

Paratiisissa ei ollut mahdollista mihinkään pahaan ennen saatanan tuloa .  (2vastaaja)

Ja paholaisella on myös omat enkelit joiden kanssa tippui. (1/3)

Vierailija
39/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yin-yang ei ole pelkästään hyvä-paha vaan maskuliininen-feminiininen. Jälkimmäisessä parissa molemmat ovat potentiaalisesti hyviä asioita, mutta niiden välinen epätasapaino ei ole. Fiksummat ihmiset osaa lähestyä hyvää ja pahaa tätä kautta, mutta yksinkertaisemmat haluaa nimilaputtaa asioita. Noin palikkaesimerkkinä rasva, onko hyvä vai paha? Ei kumpaakaan. Solut tarvitsee tietyn määrän rasvaa toimiakseen mutta liika on liikaa.

Ihmisen käytökseen tai toimintaan liittyviä esimerkkejä voisi olla esimerkiksi liian nopeasti toimiva tai liian paljon jahkaileva. Kyse ei ole niinkään siitä, että nopea toiminta tai kunnollinen pohdinta ovat itsessään pahoja asioita, vaan että tasapaino on tilanteen kontekstiin nähden pielessä.

Vierailija
40/82 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paholainen tiesi Messiaasta ja loi epäjumala taruja.. johon olet langennut

Samanen paholainen tietysti tuhosi kaikki sen ajan kielellä kirjotetut käärötkin kyseisistä tapahtumista.. Wautsi