Mitä jumala tarkoitti sillä kun sanoi, että Ihminen on nyt kuin me, hän tietää sekä hyvän, että pahan?
Eikö siis olekaan vain yhtä jumalaa raamatun mukaan?
Kommentit (82)
No, luomiskertomus on koostettu useammasta lähteestä 600eKr tienoilla.
Luepa vailla luomiskertomus, siinä on tavallaan 2 erilaista luomiskertomusta.
Vierailija kirjoitti:
Jin ja jang. Tarvitaan molemmat, kaikessa.
Mutta tämä ei varmaan kuitenkaan ole se kristittyjen selitys.
Oisko kirjoitti:
Jumalia oli kaksi? Isä ja poika
Eihän Jeesus ollut kuvioissa vielä vanhassa testamentissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tämä ei varmaan kuitenkaan ole se kristittyjen selitys.
Sama perustotuus pohjalla. Kaikessa.
En nyt viitsi alkaa tulkitsemaan Jumalan puheita, kun on vähän kiireentynkää. Ettei tule tehtyä hätäisiä tulkintoja.
Jeesushan sanoi olleensa Jumalan luona jo alusss
Ok, tämäkö siis on tutkijoiden tulkinta, että puhui itsestään ja Jeesuksesta?
Perinteisen tulkinnan mukaan ennen tiedon puun hedelmän maistamista Adam ja Eeva olivat kuin viattomia lapsia jotka eivät osanneet erottaa eikä tunnistaa hyvän ja pahan eroa. Vasta hedelmän maistaminen teki heidät tietoiseksi näiden kahden asian erosta ja avasi heidän silmänsä silmänsä sille mitä he eivät ennen nähneet. Ennen tätä kyky erottaa hyvä ja paha toisistaan ja nähdä ero niiden välillä oli ainoastaan Jumalan ja enkelten yksinoikeus.
On yksi kolmipersoonainen Jumala. Jos luet myös Uuden testamentin, huomaat että kyllä Jeesus on aina ollut olemassa. Hänhän on Jumala.
Loihan Jumala myös ihmisen KUVAKSEMME.
Tämäkin todistaa kolminaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Ok, tämäkö siis on tutkijoiden tulkinta, että puhui itsestään ja Jeesuksesta?
Ei, vaan kaikista kolmesta persoonasta, eli myös Pyhästä Hengestä.
Ihmisestä oli tullut syntinen, hän erotti hyvän ja pahan ja teki silti väärin.
Jumala on isä, poika ja pyhä henki.
Jumalan ympärillä on massiivinen enkeleiden, kerubeiden, serapien ja monen muiden henkiolentojen muodostama hovi joka lakkaamatta ylistää Jumalaa laulamalla.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan ympärillä on massiivinen enkeleiden, kerubeiden, serapien ja monen muiden henkiolentojen muodostama hovi joka lakkaamatta ylistää Jumalaa laulamalla.
Vain Isä, Poika ja Pyhä Henki. Lueppas se Raamattu uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain Isä, Poika ja Pyhä Henki. Lueppas se Raamattu uudelleen.
Raamatun lukemiseen kun menee aika kauan aikaa, niin voisitko selventää muutamalla sanalla mitä tarkoitat?
Ei ole kaksi vaan yksi, ja yksi välittäjä ihmisten välillä joka oli Jeesus eli Yahshua joka tarkoittaa "Jumala on pelastus", Jeesus oli Jumala ihmisen muodossa.
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
Johanneksen evankeliumi
Vierailija kirjoitti:
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
Johanneksen evankeliumi
12 "Minä, viisaus, viihdyn älyn seurassa, harkinta ja tieto ovat kumppanini.
13 Joka Herraa pelkää, vihaa kaikkea pahaa. Ylpeyttä minä vihaan, kopeaa mieltä, pahoja tekoja ja vilpillistä puhetta.
14 Minulta tulee ajatus, minulta sen toteutus, minä olen ymmärrys, minun on voima.
15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, maan mahtavat säätävät oikeat lait.
16 Minun avullani valtiaat pitävät valtaa, kansan johtajat antavat oikeat tuomiot.
17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ne, jotka etsivät, löytävät minut.
18 Minun kanssani tulevat rikkaus ja kunnia, ehtymätön vauraus ja suuri siunaus.
19 Minun antini on parempaa kuin puhtain kulta, minun lahjani paremmat kuin paras hopea.
20 Minä vaellan totuuden tietä, horjumatta minä kuljen oikeuden polkua.
21 Jotka minua rakastavat, ne minä palkitsen, minä täytän heidän aittansa ja varastonsa.
22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.
23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.
24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä.
25 Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen, ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin,
26 ennen kuin hän teki maat ja mannut, ennen kuin oli hiekan jyvääkään.
27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.
Sananlaskut 8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johanneksen evankeliumi12 "Minä, viisaus, viihdyn älyn seurassa, harkinta ja tieto ovat kumppanini.
13 Joka Herraa pelkää, vihaa kaikkea pahaa. Ylpeyttä minä vihaan, kopeaa mieltä, pahoja tekoja ja vilpillistä puhetta.
14 Minulta tulee ajatus, minulta sen toteutus, minä olen ymmärrys, minun on voima.
15 Minun avullani kuninkaat hallitsevat, maan mahtavat säätävät oikeat lait.
16 Minun avullani valtiaat pitävät valtaa, kansan johtajat antavat oikeat tuomiot.
17 Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ne, jotka etsivät, löytävät minut.
18 Minun kanssani tulevat rikkaus ja kunnia, ehtymätön vauraus ja suuri siunaus.19 Minun antini on parempaa kuin puhtain kulta, minun lahjani paremmat kuin paras hopea.
20 Minä vaellan totuuden tietä, horjumatta minä kuljen oikeuden polkua.
21 Jotka minua rakastavat, ne minä palkitsen, minä täytän heidän aittansa ja varastonsa.22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata.
23 Iankaikkisuudesta minä sain alkuni, kaiken alussa, ennen kuin maata oli.
24 Kun synnyin, ei syvyyksiä vielä ollut, ei lähteitä tuomaan niiden vettä.
25 Ennen kuin vuoret pantiin sijalleen, ennen kuin oli kukkuloita, minä synnyin,
26 ennen kuin hän teki maat ja mannut, ennen kuin oli hiekan jyvääkään.27 Olin läsnä, kun hän pani taivaat paikoilleen ja asetti maanpiirin syvyyksien ylle,
28 kun hän korkeuksissa teki taivaan pilvet ja sai syvyyden lähteet kumpuamaan,
29 kun hän pani merelle rajat, loi rannat patoamaan sen vedet, ja kun hän lujitti maan perustukset.
30 Jo silloin minä, esikoinen, olin hänen vierellään, hänen ilonaan päivät pitkät, kaiken aikaa leikkimässä hänen edessään.
31 Maan kiekko oli leikkikalunani, ilonani olivat ihmislapset.Sananlaskut 8
Hölmö. Nyt puhuttiin sanasta joka ei ole kukaanhan muu kuin Jeesus itse eikä viisaudesta. Sanalla ja viisaudella ei ole mitään yhteyttä eikä tekemistä keskenään Johanneksen evankeliumissa.