Kuinka tyhmiä suomalaiset ovat? Tartunnat taas kasvussa
Onko ihme kun tuhansien piti möyhkätä vailla turvavälejä ja maskeja jossain räkivien peltihousujen juhlissa. Ja nyt ollaan menossa koronapesäke-Pietariin pallonpotkijoiden perässä. Suomalaiset ja varsinkin urheilutyypit ovat kyllä uskomattoman typerää porukkaa. Kiitos teille kesän pilaamisesta.
Kommentit (54)
Kyllähän tuo oli aika typerää juhlia nyt juuri ennen kesää, kun tautimäärät olivat hyvässä laskussa. Mutta on kyllä liioittelua sanoa, että kesä olisi pilalla. Tartuntoja on edelleen loppupelistä melko vähän ja ne kuihtuvat pois viimeistään silloin kun koululaiset pääsevät kesälomille.
Vierailija kirjoitti:
CDC antoi uudet ohjeet 13.5.21:
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/fully-vaccinated-gui…
"Update that fully vaccinated people no longer need to wear a mask or physically distance in any setting, except where required by federal, state, local, tribal, or territorial laws, rules, and regulations, including local business and workplace guidance
Update that fully vaccinated people can refrain from testing following a known exposure unless they are residents or employees of a correctional or detention facility or a homeless shelter"
HIENOA!
Niin, eli kyllä suositellaan edelleen käytettäväksi tietyissä paikoissa ja tilanteissa. Ihan kuten Suomessakin. Ja USAssa rokotekattavuus ”pikkasen” Suomea parempi.
Piti vaan ottaa ne rajoitukset pois liian aikaisin. Kaksi viikkoa kun olisi odottanut, niin tilanne olisi ollut ihan hyvä. Lisäksi meidän ministeri oli eilen uutisissa poistamassa enemmän rajoituksia. Ei siis osaa ilmiselvästä tilastosta katsoa mitä tapahtuu, eli tilanne tasaannuttuaan kääntymässä nousuun. Nyt pitäisi heti lisätä rajoituksia kunnolla, tai kesä menee päin P:tä. Varmasti taas hidastellaan ja tilanne vaan pahenee.
En tiedä, mikä on kansamme tyhmyystaso tänä päivänä, mutta jo Paasikivi totesi aikanaan:"Hirmuisen tyhmää kansaa!"
Paasikivi oli aikansa suuria ajattelijoita, loihan hän mm. Paasikiven linjan, johon Kekkonen myöhemmin yhtyi.
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin oli kaupassa tosi paljon venäläisen tai puolalaisen oloista porukkaa ja ilman maskia aina.
En ole varmaan koko vuonna nänyt kaupassa ketään ilman maskia. Lapsia toki.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaas huviksenne, miten suomalaiset järjestävät kuitenkin taas kaikenlaisia valmistujaisjuhlia kuun vaihteessa. Minä minä minä haluan minun juhlat minulla on oikeus juhlia minä minä minä minä itse!
Ihanat ylioppilaiden puuhari äidit jo lähettelevät sukulaisille kutsukortteja 🤮
En aio mennä!
Mun lapsen opettajakin oli kauppakeskuksessa ilman maskia hohottamassa perheineen 🤮
Miten ihmeessä mökkikesä menisi siitä pilalle että jotkut uunot rällää torilla tai pietarissa? Rantasauna ajoissa lämpiämään, kaljat kylmään ja pelit katsotaan isolta ruudulta tuvassa.
Reissuja joutunee vielä tovin odottamaan kun Aasia ei näytä aukenevan lähiaikoina. So what, kaikkeen näköjään tottuu.
No, poistaisin tuon sanan suomalaiset otsikosta. Ainakin työpaikallani isossa yläkoulussa näkyy ramadanin päätösjuhla vietto viikko sitten... ja ei toki maskeista tai turvaväleistä ole ollut tietoakaan viimeisen vuoden aikana.
Täytyy sanoa, että pöljempiä kuin luulin. Osa lukee USA: n koronaohjeistusta, maan joka on valtameren takana ja ryssi koronanhoidon ehkä pahiten maailmassa resursseihinsa nähden.
Arvasin kyllä että kun baarit avattiin niin homma lähtee jossain vaiheessa lapsesta, tuossa ostarin kuppilassa on ainakin listattu olutta niinkuin se loppuisi maailmasta ja riekkuminen on ollut sen mukaista. Nyt sitten tuli uutinen että ko. baarissa on ollut koronarypäs, 11 sairastunutta tällä hetkellä. Varmaan käydään samassa ruokakaupassa joidenkin sairastuneiden kanssa. Kivaa että muutamat sankarit saavat rellestää miten sattuu!
Vierailija kirjoitti:
Arvasin kyllä että kun baarit avattiin niin homma lähtee jossain vaiheessa lapsesta, tuossa ostarin kuppilassa on ainakin listattu olutta niinkuin se loppuisi maailmasta ja riekkuminen on ollut sen mukaista. Nyt sitten tuli uutinen että ko. baarissa on ollut koronarypäs, 11 sairastunutta tällä hetkellä. Varmaan käydään samassa ruokakaupassa joidenkin sairastuneiden kanssa. Kivaa että muutamat sankarit saavat rellestää miten sattuu!
Kannattaa mennä aikaisin aamulla kauppaan, niin ne juopot ei o viel heränneet.
Moukan tuuria.
Ja ainako pitää joka asiaan olla oikeasti joku pakko, pakote, ennen kuin ymmärtää asioiden päälle. Muutoin ei osata toimia? Minun mielestä vahva suositus kertoo jo paljon, mitä tehdään. On jotenkin typerää lähteä aikuiselle ihmiselle taivuttamaan ja kädestä pitäen opettamaan asioita.