Kuinka tyhmiä suomalaiset ovat? Tartunnat taas kasvussa
Onko ihme kun tuhansien piti möyhkätä vailla turvavälejä ja maskeja jossain räkivien peltihousujen juhlissa. Ja nyt ollaan menossa koronapesäke-Pietariin pallonpotkijoiden perässä. Suomalaiset ja varsinkin urheilutyypit ovat kyllä uskomattoman typerää porukkaa. Kiitos teille kesän pilaamisesta.
Kommentit (54)
Kovakalloisia typeryksiä noin pääsääntöisesti ovat suomalaiset, yhdistettynä pelkuruuteen ja sinisilmäisyyteen. Miten tämä kansa on voinut selvitä vuosituhansia?
Mut ku mä haluun ... bailata, juhlia Rauman Lukkoa, katsoa potkupalloa, ryypätä baarissa, tunkee puistoon piknikille muiden sekaan ...
Kumpanakohan vaalipäivänä on enemmän tartuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa enää?
Kyllä tuon asian pitää kaikkia kiinnostaa. Mulle ainaki oma terveys on tärkeä juttu enkä todellakaan halua olla mukana tahallisesti toisen ihmisen terveyden uhkaamiselle vastuuttomalla käytöksellä.
Moni on myös käsittänyt koronarokotteen väärin, että se antaisi luvan maskittomuudelle. Niin asia ei ole vaan maskeja ja turvavälejä on rokottamisen jälkeenkin pidettävä. Rokote antaa suojan pahimmille koronnaoireille eli keventää sairaaloiden toimintakykyä mutta edelleen rokotettunakin voit koronaan sairastua sekä levittää sitä.
Jotenkin hämmentävää huomata järjenkäytön ihmisiltä kadonneen.
Ööh. Mutta koronahan tulee olemaan täällä vielä 2050-luvullakin. Eihän virus mihinkään katoa. Mitä niillä tartuntamäärillä on väliä, jos sairaus ei johda mihinkään laajempiin ongelmiin. Kyllä, koronaan tulee jatkossakin ihmisiä kuolemaan ihan samalla tavalla kuin muihinkin viruksiin tai bakteereihin. Satunnaisesti nuoria, enimmäkseen vanhoja, jotka kaatuisivat mihin tahansa mahapöpöön. Se on luonnolaki. Vanha ja sairas kuolee, joku sen sysäisee lopulta rajan yli. Ei niitä ole ennenkään tutkittu tai analysoitu, mihin hoitokodissa olevat sitten lopulta kuolevat. Varmasti jokaiselta löytyisi joku pöpö elimistöstä, mutta näin se vaan on.
Kysymys on siitä, että jos rokotteet vähentää tartuntoja ja erityisesti vakavaa tautimuotoa, niin sittenhän korona on vain yksi virus muiden joukossa. Se sairastetaan välillä, erityisesti rokottamattomat. Täytyy muistaa, että korona on suurimmalle osalle lievä flunssa. Ja kun se nuoresta saakka saa säännöllisesti, niin kroppa pysyy mukana ja sitten vanhoilla päivillä voi siihen rokotetta hakea, kun se riski alkaa nousta. Samalla tavalla kuin ihmisiä rokotetaan influenssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hiton raumalaiset suippokorvat pilasi kaiken kun oli pakko höökiä torille juhlimaan kännissä jotain jääkiekkojoukkuetta.
WTF, miksi raumalaisilla on suipot korvat?
Ne on uhvoja, nehän puhuu intergalaktista kieltäkin.
On kyllä kumma että koko ajan pitää olla jotain juhlimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä suomalaisten kalloon mene ennen kuin tännekin saadaan totaalinen sulku ja ulkonaliikkumiskielto. Virossakin tartunnat vähenevät nyt koko ajan mutta Suomessa ne ovat nyt lähteneet uudelleen nousuun.
Toivousut meille Viron lukuja?
Etkö osaa lukea, tai ymmärrä lukemaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa enää?
Kyllä tuon asian pitää kaikkia kiinnostaa. Mulle ainaki oma terveys on tärkeä juttu enkä todellakaan halua olla mukana tahallisesti toisen ihmisen terveyden uhkaamiselle vastuuttomalla käytöksellä.
Moni on myös käsittänyt koronarokotteen väärin, että se antaisi luvan maskittomuudelle. Niin asia ei ole vaan maskeja ja turvavälejä on rokottamisen jälkeenkin pidettävä. Rokote antaa suojan pahimmille koronnaoireille eli keventää sairaaloiden toimintakykyä mutta edelleen rokotettunakin voit koronaan sairastua sekä levittää sitä.
Tätä vatulointia ja varhilointia on nyt kestänyt yli vuoden. Voisi jo olla aika jokaisen ryhtyä ihan itse huolehtimaan omasta turvallisuudestaan eikä odottaa, että muut huolehtivat. Olen saanut ekan rokotteeni, mutta maskin sijasta käytän edelleen hengityssuojainta, jos menen paikkaan, missä on muita ihmisiä sisätiloissa ja turvavälien pitäminen mahdotonta. Teen sen itseni vuoksi, en muiden. Sain kuitenkin "painostettua" työnantajaa hankkimaan toimistolle hengityssuojaimia niitä työntekijöitä varten, joiden on hankala tehdä etätöitä (esim pieni asunto ja lapsia kotona), mutta jotka eivät silti haluaisi saada koronatartuntaa.
Rokote tosiaan suojaa lähinnä taudin vakavalta muodolta, mutta sehän on tämän rokotteen tarkoituskin. Influenssarokotuksen ottanutkin saattaa saada influenssan, mutta ei kukaan siitä panikoi. Osa saattaa saada jopa sairaalahoitoa vaativan influenssan tai kuolla influenssaan, mutta ei siitäkään panikoida. Riskiryhmiin kuuluvat (esim syöpähoidoissa olevat) ovat ennenkin joutuneet suojaamaan itseään - siis ennen koronaa - sen sijaan, että olisivat vaatineet muita suojaamaan heitä.
Viimeinen vuosi erilaisine rajoituksineen ja suosituksineen on saanut osan suomalaisista kuvittelemaan, että kukaan ei saisi saada koronavirusta, kukaan ei saisi sairastua, kukaan ei saisi joutua koronan vuoksi sairaalahoitoon eikä kukaan saisi kuolla siihen. Siitäkin huolimatta, että koko vuosi on kerrottu, mikä valitun strategian tavoite on. On ymmärrettävää olla peloissaan ja kapinoida valittua strategiaa vastaan, mutta jossain vaiheessa on hyvä palata todellisuuteen. Ja toimia siten, että minimoi oman riskinsä sairastua. Ainakaan vakavasti.
t. Ex-koronahysteerikko
Kaikkiin yleisötapahtumiin ja ravintoloihin kesäksi 100% koronavero, jolla katetaan koronan kustannuksia ja maksetaan koronasta kärsivälle hoitoalalle 10-50% bonus toimenkuvan mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ei tukahduta tätä viiiirusta???
Ihan tyhmä, kestämätön ja epärealistinen idea.
Ainoa oikea menettelytapa olisi antaa tämän nuhan mennä vapaasti koko maapallon väestön läpi ja niittää kenet on niittääkseen ja antaa yli 99 prosentin elää normaalisti ja selvitä siitä ilman mitään vaivoja. Lopulta tähän harmittomaan K-juttuun olisivat kuolleet kaikki ne, joiden kuuluikin siihen kuolla ja siitä olisivat selvinneet kaikki ne, joiden kuuluikin siitä selvitä.
On valtava oikeusmurha, että kokonaisia yhteiskuntia suljetaan, matkustelu estetään ja viattomia kidutetaan lykkäämällä kaameaa tikkua nenästä nieluun muutaman kymmenen tuhannen (Suomen väkiluvusta) ns. "riskiryhmäläisen" suojelemisen nimissä, vaikka näiden olisi oikeasti kuulunut karsiutua pois populaatiota rasittamasta jo ensimmäisen elinvuotensa aikana ja jotka olivat vain tämän liian pitkälle kehittyneen lääketieteen vuoksi keinotekoisesti hengissä ennen Koronanuhaakin.
Milloin te muut kyllästytte totaalisesti näihin monisairaisiin "riskiryhmäläisiin" ja niiden lellimiseen?
Vierailija kirjoitti:
Mut ku mä haluun ... bailata, juhlia Rauman Lukkoa, katsoa potkupalloa, ryypätä baarissa, tunkee puistoon piknikille muiden sekaan ...
Koronan toivat Suomeen Alppien laskettelukeskuksista viranomaisten hyvin tietämät ökyilijät 🤑. Tämän täydensivät vielä äskeiset Intian-reissaajat, eli koko virus-kirjo on nyt täällä. Nämä hyypiöt 👻 olisi helppo saattaa vastuuseen tartuntatauti-lailla. Sitä ei tietenkään tehdä koska ovat parempia, rikkaita ihmisiä! 🥱
Pölvästi pizzapoliisi 💩 käy kyllä tavallisten nurmikolla istujien kimppuun ja hajottamassa porukoita! Itse kyllä rynnivät ihmisten kimppuun kymmenien tiiveillä joukoilla.
Tiedän tapauksen, jossa henkilö saapui ulkomailta Suomeen ja koronatestin tulos oli positiivinen. Testitulos kuitenkin katosi, omakantaan ei tullut merkintää ja tartuntatautiyksikössä ei löytynyt mitään tietoja hänestä. Henkilö meni viikon päästä uuteen testiin ja tulos oli negatiivinen (tod.näk. väärä negatiivinen) ja nyt hän luulee olevansa terve, matkustaa junalla/ bussilla toiseen kaupunkiin, menee työpaikalle jne. Voisiko tekstiviestissä, jossa ilmoitetaan positiivisesta tuloksesta, painottaa karanteeniin jäämistä, kun se tuntuu olevan vieläkin ihmisille epäselvää? Itse ainakin uskoisin ensimmäistä testitulosta, enkä poistuisi kotoa tartuttamaan muita negatiivisen testituloksen toivossa. 🙄
Olen huomannut omassa "kuplassani", että monet ovat nyt vaan itsekseen päättäneet, ettei korona ole enää uhka. Esimerkiksi yhdessä hääryhmässä (olen itse ensi vuoden morsian) monet uhkaavat pitää kesäkuussa häänsä aivan normaalisti, koska "kokoontumisrajoitukset on vaan suosituksia". Samoin polttareita järkätään tällä hetkellä todella paljon. Työpaikallani kovasti järkätään erilaisia useamman kymmenen ihmisen tiimipäiviä kesäkuulle, koska "etätyö alkaa ärsyttää", vaikka etätyösuositus ja kokoontumisrajoitukset ovat yhä ihan voimissaan. Tämä siis pääkaupunkiseudulla.
Extrovertit ihmiset ovat helisemässä. Pää pehmiää ja elämänhallinta pettää. Kohta hyppivät silloilta ja katoilta nämä julkiseen keekoiluun tottuneet besserwisserit.
Jätkäshenkilö 49 vuotta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne ei tukahduta tätä viiiirusta???
Ihan tyhmä, kestämätön ja epärealistinen idea.
Ainoa oikea menettelytapa olisi antaa tämän nuhan mennä vapaasti koko maapallon väestön läpi ja niittää kenet on niittääkseen ja antaa yli 99 prosentin elää normaalisti ja selvitä siitä ilman mitään vaivoja. Lopulta tähän harmittomaan K-juttuun olisivat kuolleet kaikki ne, joiden kuuluikin siihen kuolla ja siitä olisivat selvinneet kaikki ne, joiden kuuluikin siitä selvitä.
On valtava oikeusmurha, että kokonaisia yhteiskuntia suljetaan, matkustelu estetään ja viattomia kidutetaan lykkäämällä kaameaa tikkua nenästä nieluun muutaman kymmenen tuhannen (Suomen väkiluvusta) ns. "riskiryhmäläisen" suojelemisen nimissä, vaikka näiden olisi oikeasti kuulunut karsiutua pois populaatiota rasittamasta jo ensimmäisen elinvuotensa aikana ja jotka olivat vain tämän liian pitkälle kehittyneen lääketieteen vuoksi keinotekoisesti hengissä ennen Koronanuhaakin.
Milloin te muut kyllästytte totaalisesti näihin monisairaisiin "riskiryhmäläisiin" ja niiden lellimiseen?
Mä olen monisairas riskiryhmäläinen ja kyllästyin jo aikoja sitten. Ei mua tarvitse lelliä. En ole sellaista vaatinut enkä edes pyytänyt. Ihan yhtälailla voin saada kausi-influenssan vakavan muodon ja kuolla siihen. Sellaista eämä nyt vaan on.
Ymmärrän sen, mitä tapahtui viime maaliskuussa. Virus oli uusi ja tuntematon. Maailmalta kantautui huolestuttavia uutisia. Koska Suomessa ei tiedetty, mitä pitäisi tehdä, varmuuden vuoksi nk vedettiin hätäjarrusta. Kesän hyvän tilanteen jälkeen ja syksyllä tartuntalukujen taas kasvaessa ei edelleenkään tiedetty, mitä pitäisi tehdä. Vaikka tietoa oli jo enemmän. Olemme pattitilanteessa, kun mihin tahansa muuhun saa sairastua ja kuolla paitsi ei Covid-19:ään. Lääkäreitäkin on tekemässä jäljitystyötä, vaikka heidän pitäisi olla hoitamassa ja tutkimassa potilaita. Huolehtimassa siitä, ettei kenenkään syöpää tai muuta vakavaa sairautta havaittaisi liian myöhään. Mutta nyt on vain korona, korona ja vielä kerran korona. Koronavirus ei ole mikään isorokkovirus, joten ei sen kanssa tarvitse toimiakaan kuin pitäisi isorokkoviruksen levitessä.
t. Ex-koronahysteerikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa enää?
Miten se ei nyt mene maskihulluille jakeluun, että SUOMESSA EI OLE MASKIPAKKOA, JOTEN MASKIA EI TARVITSE KÄYTTÄÄ MISSÄÄN KOSKAAN, JOS EI HALUA!!!! Ei tässä tarvitse odotella mitään lupaa maskittomuudelle, ei laita maksia ja siinä se.
Minä en ole vielä kertaakaan käyttänyt maskia, en edes julkisissa liikennenvälineissä (asun pk-seudulla) ja mitä on tapahtunut?, ei yhtään mitään. Ei sairastumista, kukaan ei ole sanonut mitään, on ollut ihana hengittää vapaasti, katsoa kun muut sekoilee maskiensa kanssa ja näyttää typeriltä.
Apuaa!! lähes 2 vuoden aikana kuollut noin 1000 ihmistä joista 95% yli 60+
Vierailija kirjoitti:
Apuaa!! lähes 2 vuoden aikana kuollut noin 1000 ihmistä joista 95% yli 60+
Heilläkö ei sitten ole enää ihmisarvoa? Mitäs sinun 60+ omaisesi, hekö joutavat kuolla turhana painolastina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa enää?
Miten se ei nyt mene maskihulluille jakeluun, että SUOMESSA EI OLE MASKIPAKKOA, JOTEN MASKIA EI TARVITSE KÄYTTÄÄ MISSÄÄN KOSKAAN, JOS EI HALUA!!!! Ei tässä tarvitse odotella mitään lupaa maskittomuudelle, ei laita maksia ja siinä se.
Minä en ole vielä kertaakaan käyttänyt maskia, en edes julkisissa liikennenvälineissä (asun pk-seudulla) ja mitä on tapahtunut?, ei yhtään mitään. Ei sairastumista, kukaan ei ole sanonut mitään, on ollut ihana hengittää vapaasti, katsoa kun muut sekoilee maskiensa kanssa ja näyttää typeriltä.
Maskit suojaavat ennen kaikkea muita ihmisiä. Sinulla on voinut olla vähäoireinen tai oireeton tartunta, jota sitten levittelet ympäriinsä hengittäessäsi vapaasti ruuhkametrossa ja sairastutat jonkun, jolle sairaus ei välttämättä tule yhtä lieväoireisena.
Koska heitä on pienenä roikotettu korvista ja näytetty, että tuolla suunnassa on Pori.