Monelta kohteliasta pestä pyykkiä kerrostalossa?
Monelta mielestänne on ok alkaa imuroida tai pestä pyykkiä viikonloppuna? Ei tarvitse vastata että heti kun hiljaisuus loppuu tai vaikka keskellä yöät koska niin en aio tehdä vaan kunnioitan naapurien elämää myös. Jos on talo, jossa kehno äänieristys ja pesukoneen linkous varmasti kuuluu kyllä alaspäin. Itse herään usein 5-6 maissa ja vaikea miettiä moneen ihmiset nukkuu viikonloppuaamuisin. Toki vuorotyöläiset on asia erikseen, mutta jos nyt mietitään ns. virka-aikojen ihmisiä. Viittiikö nyt laittaa jo pyörimään?
Kommentit (26)
Jos olen koko päivän kotona tai vaikka pari tuntia päivällä niin laitan klo 11 koneen pyörimään, voisinhan laittaa sen klo 07 jo päälle mutta ajattelen muitakin ihmisiä, ehkä he haluavat nukkua pidempään, ei ole syytä laittaa aikaisemmin.
Klo 7-23, mun mielestä. No ehkä jo 22.30 vois olla kone linkouksensa tehnyt.
7-22. Ripuli ja oksennustaudeissa saatan heittää koneen yölläkin käymään. Meillä melkee joka yö astianpesukonekkin päällä. Ei ole tullu valituksia ja ollaan tässä jo kohta 5v eletty.
Vierailija kirjoitti:
Jos se pesukone on oikein asennettu, niin eihän se paljonkaan naapuria häiritse äänillään. Toki veden virtaaminen putkistossa voi kuulua, mutta ei senkään pitäisi paljon haitata kuitenkaan vaikka yölläkin pyykkiä pesisi.
Imurointi - no, siinä syntyy kuitenkin kolinaa ja suuttimen vetämisestä pitkin lattiaa tulee omaa ääntä, niin sitä nyt ei voi ihan yöaikaan tehdä.
Taloja ja koneita on erilaisia. Itselläni on muutama vuosi sitten ostettu ja ihan ammattilaisen asentama vaimennustassuilla, mutta kyllä se kovaa lingotessaan pitää ääntä. Samoin ikkunat helisee linkouksen tahdissa.
Pyykinpesu on ihan normaalia elämisen ääntä, joten laitat silloin, kun laitat. Jos nyt haluat olla kohtelias, niin yöllä jätä pesemättä. Aamua, jos ajatellaan, niin 6 nyt on vielä ”aamuyötä” monen mielestä, 7 sitten jo ok.
Jos se pesukone on oikein asennettu, niin eihän se paljonkaan naapuria häiritse äänillään. Toki veden virtaaminen putkistossa voi kuulua, mutta ei senkään pitäisi paljon haitata kuitenkaan vaikka yölläkin pyykkiä pesisi.
Imurointi - no, siinä syntyy kuitenkin kolinaa ja suuttimen vetämisestä pitkin lattiaa tulee omaa ääntä, niin sitä nyt ei voi ihan yöaikaan tehdä.