Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistathan kevään juhlissa että tennarit ei ole juhlakenkä!

Vierailija
22.05.2021 |

Juhlaetiketti koskee myös sinua.

Kommentit (219)

Vierailija
141/219 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ilmeisesti menisivät isovanhempiensa hautajaisiinkin valkoisissa tennareissa ja lippis väärinpäin päässä tai jossain minihameessa.

Tämäkin nähty, valitettavasti. Kälyni isäni hautajaisissa pikkumusta päällä mallia yökerho. Vesiraja peittyi täpärästi.

Vierailija
142/219 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätit kengät eivät pysy jalassa, anteeksi hankala jalanmuotoni. Joten joko tennarit tai lenkkarit. Puen kuitenkin pitkät housut laskotetuilla lahkeilla, joten kengästä tuskin sinulle näkyy kuin kärki ja pohjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/219 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juhlaetikettiä ole pakko noudattaa. Oma valinta.

Vierailija
145/219 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juhlaetikettiä ole pakko noudattaa. Oma valinta.

Jos ei halua kunnioittaa tilaisuuden luonnetta eikä juhlan kohdetta, on parempi jäädä kotiin.

Vierailija
146/219 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ilmeisesti menisivät isovanhempiensa hautajaisiinkin valkoisissa tennareissa ja lippis väärinpäin päässä tai jossain minihameessa.

Tämäkin nähty, valitettavasti. Kälyni isäni hautajaisissa pikkumusta päällä mallia yökerho. Vesiraja peittyi täpärästi.

Joillakin ihmisillä puuttuu kyky hävetä, valitettavasti.

Vierailija
147/219 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän juhlissa ei myöskään saunota, joten ei tarvitse varustautua vihdoin.

Vierailija
148/219 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut ihan kaikkia lukea mutta sanotaanko nyt vaikka niin, että on olemassa muitakin mukavia kenkiä kuin tennareita ja/tai lenkkareita JA tämän päivän juhlapukeutumiseen voi mainiosti kuulua huolella valitut ’urheilukengät’.

Samalla myös syytä muistaa, ettei tuotteen hinta niistä tee juhlavia. Palm Angelsin huppari maksaa paljon enemmän kuin se perusmiehen puku, mutta silti vain niistä toinen on perinteisessä mielessä juhlapukeutumista.

Jos pukukoodi on tumma puku niin sitten se on tumma puku, vaikka kaapissa olisi kuinka omasta mielestä parempia ja hienompia muita vaatteita. Ei ole vaikeaa. Toki en nyt keksi yhtään syytä, miksi missään juhlassa tarvitsisi olla näin formaali ainakaan jos juhlakalu ei itse sitä vaadi.

Vierailija
149/219 |
23.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlapukeutumiseen ei kuulu urheilukengät.

Ei mulla muuta.

Vierailija
150/219 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesethän tennarit päivittäin, jos et käytä niissä sukkia!

Vierailija
151/219 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan voi tehdä kuten isoäitini aikoinaan eli jos joku tuli juhliin selkeästi osoittaen, että ei juhlista niin välitä, niin ohjattiin ottamaan tarjottavat ns. lastenpöydästä. Muille oli tarjolla kuohuviiniä, kunnon kakkua, pieniä suolapaloja jne. ja lastenpöydässä oli mokkapaloja, mariekeksejä ja mehua (mikä ei tarkoittanut sitä, etteivätkö vanhemmat voineet sieltä isommasta pöydästä ottaa lapsilleen herkkuja, mutta lasten omatoimipöydässä valikoima oli niukka). Se tennariaikuinen sai huomata, että tarjoilu on kunnioituksen mukaan: jos et pidä mummin juhlia tärkeinä ja mielenosoituksellisesti sen osoitat, niin ole hyvä, tarjoilu on sen mukaista.

Vierailija
152/219 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pojalle ne on. En osta juhlakenkiä kerran käytettäväksi vaan siistit tennarityyppiset kengät joita käytämme juhlissa ja kun menemme syömään tai muuten pukeudutaan vähän verkkareita siistimmin.

Itse olin niin vietävissä ja taisin ihan tunkea pojalleni juhlakengät,  vaikka huomasin kuinka epämukaviksi hän ne koki. Siistit  ja mukavat vaatteet ja jalkineita myöten, on kaikille paras. Toisaalta minkä nuorena oppii,  sen vanhana taitaa. En kannata sitäkään,  että kaikki hyvät tavat viskataan romukoppaan.

Vierailija
153/219 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ostatte niitä epäsopivia juhlatamineita? Maailma on varsinkin nykyään pullollaan mukavia korkokenkiä, kauniita ja hyvin istuvia juhlavaatteita. Ei tarvitse laittaa juhlakengiksi Italialaisen suunnittelijan kenkiä, jos lesti ei ole sopiva. Ostat sitten suomalaisen suunnittelijan tai ruotsalaisen tai jonkin muun. Esimerkiksi Tamaris tarjoaa suomalaiseen lättäkoipeen oikein sopivia ja kauniita juhlakenkiä.

Olen vasta 30 ja tykkään järjestää juhlia. Laitan kutsuun aina pukukoodin. Jos joku tulee juhliini alipukeutuneena niin kyllä ilmeestäni näkee, että nyt ei mennyt ihan nappiin ja itseä harmittaa suunnattomasti jos kirjoitettua tekstiä ei ymmärretä saatika kunnioitetq tilaisuutta. Tennarit suurinpiirtein ymmärrän jos pukukoodi on smart casual. Muuten en. Häät, hautajaiset tai valmistujaiset en katso kuuluvan smart casual pukeutumiseen. Smart casual on ehkä rennolle päivälliselle.

Vierailija
154/219 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smart casual ei todellakaan ole juhla-asu!

Vierailija
155/219 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennarit 365/24/7, koska muoti.

Vierailija
156/219 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normivuosina lapsillani on sopivan kokoiset juhlakengät olemassa, koska juhlia on aina useampia vuodessa. Olen yleensä kirppareilta löytänyt sopivat kengät heille. Tänä vuonna saavat kuitenkin mennä kevätjuhliinsa tennareissa, koska en aio tuhlata rahaa yksissä juhlissa käytettäviin kenkiin enkä nyt koronan takia kiertele kirppiksilläkään.

Vierailija
157/219 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yleensäkään käy juhlissa, teennäistä ja tylsää. Ulkoilutan mielummin lenkkareitani yksin metsässä. Mut hyviä bileitä teille kauniskenkäisille.

Vierailija
158/219 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen katolilainen. Häihin ja hautajaisiin mennään farkut ja tennarit jalassa. Miksei siis myös yo-juhliin.

Vierailija
159/219 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennarit ovat todella juntit juhlakenkinä. Niitä käytetään muutenkin harva se päivä, eikähän juhlakaan tunnu juhlalta kun ollaan siellä samanlaisissa kengissä kuin aina muutenkin.

Vierailija
160/219 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tennarit löyhkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi