Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että maailman onnellisimpiin kuuluvassa Suomen maassa ei haluta lisääntyä?

Kuolevan kansa hiljentyy
21.05.2021 |

Eikä välttämättä edes parisuhdetta?

Kommentit (185)

Vierailija
61/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnytysosastollakin on asiat niin huonosti, että raskaana olevia pelottaa sen takia, ja muut eivät halua tulla raskaaksi. 

Ainakin sairaaloissa on huutava pula kätilöistä ja hoitohenkilökunnasta. Maksaisivat parempaa palkkaa prkl!

Maksetaan, maksetaan ja nostetaan veroja, jotta saadaan paremmat palkat maksettua.

Marinilla olikin jo hyvä aloitus veronkorotuksiin.

Vierailija
62/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ne on varmaan seuraus ja syy. Eli kun ei lisäännytä niin ollaan onnellisiakin elämässä

Sitä onnellisuus määrittelyä, ei ole tehty henkilökyselyillä oletko onnellinen tyyliin, vaan Suomen tilastojen perusteella. Meillä rahoitetaan verovaroin sellaisia asioita, mitä monessa maassa joudutaan itse maksmaan. Kuten vaikkapa koulutus.

Tiedän tuon tutkimuksen varmasti paremmin kuin sinä, mutta et viitannut siihen vaan puhuit yleisesti onnellisuudesta. Monet muut tutkimukset taas ovat osoittaneet, että lapsiperhearki tekee ihmiset onnettomiksi sinkkuihin verrattuna. Minä siis saatoin viitata näihin jälkimmäisiin.

Kunnes taas ovat onnellisempia kuin lapsettomat. Kannattaa katsoa koko onnellisuuskysely kaikkina ikäluokkina.

Olen eri, mutta ehkä kaikkien pitäisi vaan hyväksyä se fakta, että jotkut haluaa lapsia, ja jotkut ei oikeasti vaan ikinä halua. En usko että lasten hankkiminen tekisi tälläisen ihmisen koskaan onnelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluaisin ihan yli kaiken lisääntyä edes sen yhden lapsen verran, mutta kromosomivirheen vuoksi en voi ilman lääketieteen apua. Olen hakenut lähetteen hoitoihin jo 4/20 ja hoidot alkavat arviolta 8/21, jos kaikki menee parhaalla mahdollisella tavalla voisin olla raskaana 11/20 tai 12/21, eli yli 1,5 vuotta avun hakemisesta. Olen kiitollinen, että apua on saatavilla, mutta jonotusajat ovat aika kohtuuttomat.

Vierailija
64/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis henkilökohtaisesti vihaan lapsia ( ja joo, olen joskus itsekkin ollut sellainen), mutta nyt se kitinä sattuu korviin ja vaan vituttaa.

Myöskin tuo nykyaika kyrpii, eikä anna kauheasti odotusarvoa tulevaisuuteen.

Siksi VELA mies ja ylpeä siitä!

Vierailija
65/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhana hyytää, kun ei ole lapsia, jotka lapsineen tulevat vieraisille.

Vierailija
66/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla 2 syytä: raskaat pätkätyöt ja en löydä miestä joka haluaa sitoutua vain minuun.

Vierailija
67/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en halua ja se nimenomaan tekisi minut onnettomaksi. Se on minun valintani eikä minua voi pakottaa lisääntymään. Se on vain hyväksyttävä, en muuta tästä mieltäni.

Vierailija
68/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lisäännyt, sinulla onkin yhtäkkiä kaksi lasta, vauva ja mies, joka ei ota mitään vastuuta. Tätä me naiset pelätään, ja niin siinä voi käydä.

Vierailija
69/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset sinkkunaiset ja -miehet ovat aatteellisesti etääntyneet toisistaan, eikä parisuhteita muodostu entiseen tahtiin. Syrjäkylien konservatiiviset persumiehet jäävät yksin, vaikka yliopistokaupungeissa on paljon liberaaleja naissinkkuja, koska heille ajatus persumiehestä on horreur

Vierailija
70/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisistä on tullut mukavuudenhaluisia ja elämä halutaan omistaa pelkästään itselle ja omien tarpeiden tyydyttämiseen.

Lapsihan hankitaan juuri omien tarpeiden tyydyttämiseksi. Ei sitä lasta ole olemassa ennen kuin sen päätät tehdä itsellesi. Ja miksi käytät mukavuudenhalua negatiivisessa merkityksessä? Oletko itse sitten hankaluudenhaluinen?

Väärin. Lapsi on paremminkin tarpeiden tyydyttämisen oheistuote. Monillakaan ei ole tietoinen päätös, vaan riskin ns. laukeaminen.

Näin oli aikoinaan kun ehkäisy oli tuntematon asia. Taidat olla hieman ajastasi jäljessä.

Näin on pitkälle edelleen. On monia syitä joiden takia vahinko voi sattua. 

Vierailija
71/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jouda. Kun vielä 1950 luvulla oli kotiäitiys ns sallittu ja mahdollista oli perheissä usein 3-5 lasta, jopa enemmän. Nykyisin on naistenkin tehtävä nuttura suorana töitä että perhe tulee toimeen, paitsi jos olet tullut muualta. Heillä niitä suurperheitä yllättäen on.

Tsempit vaan päivähoitopaikka ja työ kierteessä oleville perheille että jaksatte sitä raflinkia. Ei ihme ettei suurperheet kiinnosta.

Vierailija
72/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellisia ollaan tässä ja nyt, mutta tulevaisuuteen ei uskota.

Eipä tuo yleinen sivistystason lasku paljon edistä tulevaisuususkoa. Persuilu, rasismi, naisviha, tahallinen syrjäytyminen, tiedevastaisuus, lukutaidon halveksinta, äärioikeiston öyhötys, lihansyöntiin liittyvä fanaattisuus jne.

Planeetalta loppuu resurssit ja ihmiskunnalta aika.

Vierailija
73/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän on just haluttu. Koulusta asti opetettu että liikakansoitus tuhoaa maapallon ja raskaus pilaa naisen elämän.

Nytkö sitten oikeasti ihmetellään kun lapsia ei synny.

Vierailija
74/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin halunnut lapsia vaikka kuinka monta mutta jaksan hoitaa vain yhden. Koska lapsen hoito kuuluu enimmäkseen edelleen naiselle, samoin kotityöt, pitää jaksaa käydä vaativassa työssä jne. Joka kerta kun lapsi sairastuu tai pitää viedä neuvolaan tai hammaslääkäriin yms. ne hoidan minä, koska miehen työpaikalla pomo ei tällaisia poissaoloja hyväksy. Lapsenhoitoapua ei juuri ole koska sukulaiset asuvat kaukana tai ovat liian vanhoja. 

Vierailija
75/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lisäännyt, sinulla onkin yhtäkkiä kaksi lasta, vauva ja mies, joka ei ota mitään vastuuta. Tätä me naiset pelätään, ja niin siinä voi käydä.

Niin, tai mies häipyy ja jäät yksin lasten kanssa.

Vierailija
76/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole mikään syy hankkia lapsia. Mitä jos muuttavatkin toiselle puolelle suomea tai ulkomaille? Mitä jos eivät huolehdikaan sinusta vanhana?

Vierailija
77/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jouda. Kun vielä 1950 luvulla oli kotiäitiys ns sallittu ja mahdollista oli perheissä usein 3-5 lasta, jopa enemmän. Nykyisin on naistenkin tehtävä nuttura suorana töitä että perhe tulee toimeen, paitsi jos olet tullut muualta. Heillä niitä suurperheitä yllättäen on.

Tsempit vaan päivähoitopaikka ja työ kierteessä oleville perheille että jaksatte sitä raflinkia. Ei ihme ettei suurperheet kiinnosta.

Nimenomaan tää. Jos mies hankkisi elannon ja itse voisi olla lasten kanssa kotona niin voisin hankkia lapsia vaikka 5. Mutta on käytävä töissä ja autettava sen lisäksi omia dementikkovanhempia jatkuvasti kun ei heitä saa hoivakotiin. Oon uupunut jo nyt, en jaksa montaa lasta. Meillä siis 1 lapsi ja tähän jää.

Vierailija
78/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset sinkkunaiset ja -miehet ovat aatteellisesti etääntyneet toisistaan, eikä parisuhteita muodostu entiseen tahtiin. Syrjäkylien konservatiiviset persumiehet jäävät yksin, vaikka yliopistokaupungeissa on paljon liberaaleja naissinkkuja, koska heille ajatus persumiehestä on horreur

Tietenkin. Aivan tervettä ajatellen persumiesten heikkoa, ellei olematonta kykyä ajatteluun ja tunteidensa hillintään ja käsittelyyn. Ei kukaan nainen halua väkivallan kohteeksi.

Mikään ei estä noita miehiä lähtemästä opiskelemaan ja viisastumaan ja kohtaamaan naisia hiukan kehittyneemmällä tasolla kuin luolamiehet 10 000 vuotta sitten.

Vierailija
79/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole mikään syy hankkia lapsia. Mitä jos muuttavatkin toiselle puolelle suomea tai ulkomaille? Mitä jos eivät huolehdikaan sinusta vanhana?

Ei tietenkään, mutta se on surullinen tilanne, kun ei ole tullut hommattua lapsia. Sitten vanhana. 

Vierailija
80/185 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Aivan tervettä ajatellen persumiesten heikkoa, ellei olematonta kykyä ajatteluun ja tunteidensa hillintään ja käsittelyyn. Ei kukaan nainen halua väkivallan kohteeksi.

Mikään ei estä noita miehiä lähtemästä opiskelemaan ja viisastumaan ja kohtaamaan naisia hiukan kehittyneemmällä tasolla kuin luolamiehet 10 000 vuotta sitten.

Melkomoista tyypittelyä.

Eivät ylimieliset ja -koulutetut naisetkaan kuulosta kovin houkuttelevilta, jos sallit tämän tyypittelyni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi