Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kaikkea kehtaa lahjoittaa hyväntekeväisyyteen isän kuoleman jälkeen? Varmaan alusvaatteet ja sukat menee kaatopaikalle

Vierailija
21.05.2021 |

mutta muut vaatteet voi antaa eteenpäin. Mitä kaikkea olette itse pitäneet tavaroista ja mitä heittäneet pois/lahjoittaneet? Huonekalut yritän myydä eteenpäin kun ovat moderneja ja aika uusiakin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt ihan mitä sattuu käytettyä jätteeksi jo luokiteltavaa voi eteenpäin laittaa. Sellainen tavara vain, jotka voit kuvitella jonkun vielä haluavan käyttää.

Vierailija
2/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla periaatteella kuin jos laittaisit myyntiin, eli ostaisitko ja käyttäisitkö itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt ihan mitä sattuu käytettyä jätteeksi jo luokiteltavaa voi eteenpäin laittaa. Sellainen tavara vain, jotka voit kuvitella jonkun vielä haluavan käyttää.

Ja maksavan siitä tavarasta. Hyväntekeväisyysjärjestöt eivät tarvi sitä tavaraa, vaan myyntituloja niiden tavaroiden myynnistä.

Vierailija
4/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni otti käyttöönsä joitakin isäni sukkia, kun olivat melkein uusia. Itse siis ehdotti kun äidin kanssa tyhjennettiin isän vaatekaappia. Otti muitakin vaatteita, loput lahjoitettiin mm päihdeongelmaisten hoitolaan, siellä oli tarvetta kun osalla ei ole kuin päällä olevat vaatteet. Roskiin meni kalsarit ja kaikki huonokuntoiset.

Vierailija
5/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskukset ovat niin täynnä vaatteita, että kaikki eivät ota tekstiilejä vastaan. Kaatopaikka saattaa olla varmin kohde vanhoille vaatteille.

Vierailija
6/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vaatteille on kysyntää. Hyvä, että viette pestyt ja käyttökelpoiset vaatteet kierrätykseen.

Vierailija
7/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myyjänä kirppiksellä jonne tavarat tulivat lahjoituksina ja miesten vaatteita tuli tosi vähän. Ilmeisesti käyttävät vaatteensa niin loppuun että ne hajoavat. Erityisesti puvuille oli kysyntää paljon enemmän kuin tarjontaa, pienituloinen tarvitsi vain yhteen tilaisuuteen eikä halunnut käyttää paljon rahaa. Kenkiä taas ei kysytty, paitsi jos olivat melkein käyttämättömät.

Vierailija
8/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa sukulaisten kanssa päältä kaikki mitä tarvitsette. Loput voi hoitaa kuolinsiivouksiin erikoistunut yritys. Maksaahan se jotain, mutta ei tarvitse miettiä sen kummempia mihin minkäkin tavaran pistää.

Vierailija
9/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap ja isältä jäi paljon pukuja. Hyvä tietää että ne kelpaa.

Vierailija
10/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin älyttömästi itselleni, kun miehen täti kuoli.

Tädin lapsi asuu muualla ja menin puhelimella kodin läpi ja hän sanoi ton otan jne.

Mä pakkasin kaikki tavarat, mitkä meni kirppikselle, banaanilaatikkoihin.

Itse otin kaikki mausteet, yleensäkin ruuat. Sukat ja alusvaatteet olivat vanhoja, ne meni ihan roskiin.

Meillä on lähistöllä kirppis, jonne voi viedä. He hinnoittelevat, myyvät ja tilittävät puolet.

Huonekalut myin fb.ssä.

En montaa euroa niistä saanut.

Aikaa meni n 2 vkoa. Kun täti joutui sairaalaan, hoitaja sanoi tässä ei enää kauaa ole aikaa.

Oli sairaalassa alle kk, sitten kuoleman jälkeen oli 2 vkoa aikaa tyhjentää asunto.

Koko aika meni ja kyseessä on pieni kaksio.

Täti asui yksin, eikä tavaraa ollut paljoa.

Mutta ei sitä työpäivän jälkeen paljoa jaksa tehdä.

Aloin välittömästi sen jälkeen karsimaan kotona

Vierailija
11/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap ja isältä jäi paljon pukuja. Hyvä tietää että ne kelpaa.

Jos on pelkkä puvun takki, niin sitten pitäisi olla melko ajanmukainen. Pelkkiä vanhoja takkeja kirppiksillä on pilvin pimein. Jos on sekä takki, että housut, niin varmasti kelpaa, vaikka olisi vähän "ajaton"...

Vierailija
12/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan otin henkilökohtaiset tavarat/jutut itselleni. Alusvaatteet, rikkinäiset ym. roskiin. Ehjät päihdeongelmaisten keräykseen (ei pukuja).

Asunnon tyhjensi osto ja myyntiliike. Osa meni jätteisiin, osa myyntiin.

Vierailija
13/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie sinne vaatteenkeräyslaatikkoon. 

Vierailija
14/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyskeskukset ovat niin täynnä vaatteita, että kaikki eivät ota tekstiilejä vastaan. Kaatopaikka saattaa olla varmin kohde vanhoille vaatteille.

Vaatteilla on paras menekki, vaikka niitä onkin "paljon". Miesten vaatteita tulee muuten vaan joku neljännes siitä mitä naisten, että tänne vaan kunhan eivät ole nukkavieruja tai homehtuneet jossain vintillä.

Vierailija
15/15 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnottomien hätämajoituksissa on suurin puute juurikin ehjistä alusvaatteista ja sukista. Pukuja siellä ei tarvita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme