Järki lähtee naapurin penskojen koripallon paukkeeseen
Naapurin lapset pelaa, tai siis pomputtelee lähes päivittäin korista kadullamme ja mulla menee pikkuhiljaa järki tohon tumps tumps tumps paukkeeseen! Huomautin kerran ystävällisesti että läheisen koulun pihassa noin 500m päässä on koristelineet ja kenttä. Tähän naapurin rouva älähti että kadulla saa pelata, koska se on merkitty pihakaduksi. Tie menee okt alueen läpi ja tässä on jonkin verran läpikulkuliikennettä, ei siis mikään tontille vievä umpikuja tms. Voiko tälle mitään vai pakkoko vaan kestää tuota paukutusta? Kesäloma tulossa niin tätä vissiin luvassa joka päivä. Lapset on n. 13-14v joten varmaan keskenään voisivat mennä ihan kentällekin pelaamaan.
Kommentit (53)
Käyttäjä39217 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
muuta omakotitaloon niin saa olla rauhassa
Asun omakotitalossa. Yleensä nämä pihakadut ovat nimenomaan okt alueilla. Välillä tärisee ikkunatkin koripallon paukkeesta
Ap
et sitten vittuilua nähnyt, kun selittelemään vielä tulit. :)
ohis
Vierailija kirjoitti:
On taas ongelmat. Hanki itse lapsia niin a) melukestävyytesi kasvaa potenssiin sata ja b) omat lapsesi saavat myös pelata korista kadulla.
Jos nämä vaihtoehdot eivät miellytä, voit joka tapauksessa itse mennä pelaamaan, tiedä vaikka tykkäisit.
Tässä taas esimerkki minäminä-tyypistä, joka ei kunnioita muita.
Täälläpäin lapset valitettavasti pelaa jalkapalloa autotiellä, kun tontit niin pieniä.
Miks vanhemmat ei sen vertaa viitti vaivautua, että veisivät jonnekin pallokentälle pelaamaan vaikka tunniksi?
Meidän pihakadulla myös pelataan kaikenlaisia pallopelejä. Melkoista meteliä lähtee. Ajattelen kuitenkin, että hyvä, kun ovat ulkona ja liikkuvat, niin pistänpä sitten tuuletusluukun kiinni ja yritän olla välittämättä.
Mites se jäätävä kirkuminen ja tappelun äänet jotka joka päivä kantautuvat naapurin trampalta? Kyllä mieluummin kuuntelisin koripallon töminää.
Vierailija kirjoitti:
Laita meluaita.
Jaa?
Vierailija kirjoitti:
Läheisen koulun pihassa on kenttä, ja se tumps tumps kuuluu sieltä yölläkin. Sellaista kai se on, vaikka joskus toivoisi että edes yöt voisi rauhoittaa, mutta eipä kai siellä kentällä pelaava/skeittaileva tms. tajua miten se kuuluu lähitaloihin.
Nyt näyttävät ainakin täällä keksineet sen, että "urheilemaan" mennään sinne koulunpihaan ja koristelineen vieraan mopoautoilla joista sitten soitetaan jotain to-del-la rasittavat kuuloista ja jotenkin "laiskaa" räppiä.. Välillä jytisee bassot siihen malliin, että luulisi jo sen muovikipon pomppaavan katolleen.
Vierailija kirjoitti:
Mites se jäätävä kirkuminen ja tappelun äänet jotka joka päivä kantautuvat naapurin trampalta? Kyllä mieluummin kuuntelisin koripallon töminää.
Kokemuksesta sanon ettei kumpaakaan kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Täälläpäin lapset valitettavasti pelaa jalkapalloa autotiellä, kun tontit niin pieniä.
Miks vanhemmat ei sen vertaa viitti vaivautua, että veisivät jonnekin pallokentälle pelaamaan vaikka tunniksi?
Mistäs tiedät vaikka veiski? Se tunti ja kaksi on niin lyhyt aika, ettei sitä tuosta pihametakasta erota, etenkin jos et itse ole paikalla juuri silloin.
Toiseksi se on tilanne on silloin eri, kun lapset ovat keskenään, kun on aikuisvetoinen ryhmä.
google meluaita, sellainen oikea siis.
Joo. Voi että kun kakaroilta vois kieltää ulkoilun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks vanhemmat ei sen vertaa viitti vaivautua, että veisivät jonnekin pallokentälle pelaamaan vaikka tunniksi?Mistäs tiedät vaikka veiski? Se tunti ja kaksi on niin lyhyt aika, ettei sitä tuosta pihametakasta erota, etenkin jos et itse ole paikalla juuri silloin.
Toiseksi se on tilanne on silloin eri, kun lapset ovat keskenään, kun on aikuisvetoinen ryhmä.
Lähinnä tällaisista vanhemmista tulee mieleen, ettei heitä kiinnosta lapsensa turvallisuus, kun autotielle päästetään pelaamaan.
Naapurissa yks lapsista huutaa aina kun pistetty sika, ennemmin kuuntelisin vaikka niitä koripallon ääniä, kun tän kauhukakaran konserttia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsivihamielisyys on voimakasta, yleistä ja ikävää.
Tuo on täysin älytöntä juttua taas!
Ei ole "lapsivihamielisyyttä", jos haluaa kotirauhaa. Ei lapsilla eikä lapsiperheillä ole yhtään suurempi oikeus mölytä kuin minulla on oikeus olla kuuntelematta mölyä.
Olkaa helvetti hiljaa, lapsiperheet. Minäkin olen hiljaa. En ikinä häiritse lapsiperheitä mitenkään, mutta itse kärsin valtavasti lapsiperheiden mölyämisestä joka päivä.
Ja sitten joku kehtaa puhua "lapsivihamielisyydestä". Tuskin kukaan lapsia vihaa, mutta mölyämistä sitäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa yks lapsista huutaa aina kun pistetty sika, ennemmin kuuntelisin vaikka niitä koripallon ääniä, kun tän kauhukakaran konserttia.
Kyllä se sika hetken päästä jyskyttää koripalloa. Ja sen jälkeen saat kuunnella moponpäristelyä. Yksi asia on varma: meteli ei lopu.
Vierailija kirjoitti:
On taas ongelmat. Hanki itse lapsia niin a) melukestävyytesi kasvaa potenssiin sata ja b) omat lapsesi saavat myös pelata korista kadulla.
Jos nämä vaihtoehdot eivät miellytä, voit joka tapauksessa itse mennä pelaamaan, tiedä vaikka tykkäisit.
En ole se kelle vastasit, mutta A) väärin ja b) väärin. Meillä on lapsia enkä anna heidän harrastaa kodin edessä kadulla korista enkä skeitata ym. jatkuvaa meteliä. Lähistöllä on harrastuspaikkoja, eikä minusta vain ole sopivaa aiheuttaa jatkuvaa meluhaittaa naapureille. Toki saavat leikkiä pihalla, meluahan siitäkin lähtee, mutta ei mitään pitkäkestoista ja yhtäjaksoista.
Nykyään kaikilla on pelkkiä oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapsemme omalla pihalla lätkii kovaa kiekkoa maaliin aina välillä. Siitä tulee paukahduksia. Eipä ole naapurit valittaneet.
Olette varmasti "tosi tykättyjä" naapureita..
Kiinnostaa melkolailla kiviäkin jonkun kaikesta vinkuvan mieltäänpahoittavan naapurinpaskan tykkäykset. Tikahtukoon hatutukseensa.
Rehellisesti sanottuna minä en ensimmäistäkään hetkeä usko, että olet mennyt ystävällisesti sanomaan mitään. Joko olet mennyt mielensäpahoittaneena nenäänellä vinkumaan sinne jotain typerää naukumista, kuinka voisitte mennä muualle ja sinut on täysin aiheutetusti sivuutettu täysin tai sitten olet mennyt sinne mielensäpahoittaneena raivoamaan ja sinut on täysin aiheellisesti sivuutettu. Siitä kertoo sekin, että olet se kulmakunnan kaikesta vinkuva rasittava mielensäpahoittaja, että naapurin rouvakin on ulinaasi kyllästyneenä ärähtänyt sinulle ja täysin aiheesta. Sinukaltaisia ei tarvittaisi missään, kun on pelkkää vinkuvaa harmia naapurustolle. Muuta jonnekin perämetsään.
Sitä paitsi jokainen aivoilla varustettu tietää, ettei se koripallo nyt niin paljon äännä, että siitä terveelle päälle on mitään sen suurempaa häiriötä.
Eikä ne koulun kentät ole tuosta noin vaan aina vapaana pelaamiselle. Senkin tietää, jos on aivot.
Täällä päin kakarat skeittailivat taloyhtiön omistamalla parkkipaikalla autojen seassa. Eivät olleet taloyhtiössä asuvien lapsia. Skeittipaikka on noin 150 metrin päässä. Parkkipaikalla eivät saa skeittailla tai pelata omankaan taloyhtiön lapset, mutta näiden vierailevien tähtien mukaan heillä oli pelkkiä oikeuksia.