Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monella vanhemmalla naisella on lyhyt kananpeffatukka?

Vierailija
21.05.2021 |

Eikö hiukset enää pysy päässä vai mistä moinen? Itse miehenä arvostan ja rakastan naisten pitkiä hiuksia..

Kommentit (214)

Vierailija
81/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehillä on niin pienet penikset?

Vierailija
82/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehillä on niin harmaa iho, hilsettä ja vetelä olemus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan ollut kananpeffatukkaa, mutta lyhyet hiukset kyll vähintään puolet elinajastani. Onhan ne nyt ihan pirun paljon helpommat ja näppärämmät, jos on kampaaja, joka osaa leikata hiuksiin sopivan mallin. Toki pitää sitten säännöllisesti käydä sieläl kampaajalla, mutta sen väliajan voin mennä sillä, pese, kuivaa, mene -tekniikalla. Nyt kun en ole korona-aika viitisinyt kampaajalla rampata, on tällä hetkellä olkapäille ulottuvat kiharat, ja kyllähän nämä ihan hemmetin rasittavat on pestä, kuivata ja hoitaa lyhyeen tukkaan verrattuna. Etenkin lähes päivittäin urheilevalle ero on melkoinen. Palannen siis takaisiin lyhyeeseen malliin, kunhan arki koittaa, eikä ole enää niin paljon aikaa puljata hiusten kanssa.

Mikä siinä on rasittavaa? Urheilen päivittäin ja mulla on puoleen selkään ulottuvat hiukset. Peseminen on helppoa suihkussa käynnin yhteydessä, perushoito on hoitoaine + huuhtelu, kerran viikossa tukevampi hoitoaine. Helppoa kun hiukset saa aina kiinni, eikä tarvitse ihan koko ajan leikata, yleensä kuivuvatkin aika nopeasti.

Ihmettelen aina kun ihmiset valittaa pitkän tukan vaivalloisuutta, en ole sellaista koskaan kokenut. Päinvastoin, tuntuu että lyhyempää tukkaa pitäisi olla koko ajan säätämässä kun se sojottaa milloin mihinkin suuntaan.

Vierailija
84/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepakoita

Älä jaksa. 

Todella monella suomalaisella, niin naisella kuin miehelläkin on periytynyt geeneissä ne kirotut vauvahöyhenet päähän ja kun ikää karttuu, pitää varsinkin naisten alkaa jotenkin peittää niitä sulattomia kohtia päässään, ettei kalju näy. Siksi kananpersetukka, pakosta.

OIkeasti ne kaljut kohdat näkyvät vähintään yhtä pahasti lyhyellä tukalla.

Kiitos kannustuksesta ja tiedosta. Onko sulla tapana kiusata ihmisiä sellaisista ulkonäköseikoista, joille ei voi mitään?

En kyllä mieltänyt tuota viestiä kiusaamiseksi. Ehkä vastaaja tarkoitti sanoa, että jos on kaljuja kohtia, niin se kananpersetukka ei ole kuitenkaan paras ratkaisu.

Kaljun kohdan voi hyvin peittää jollain nutturalla tai vaikka sivuponnarilla tai letillä. Luovuttaa kehiin vain. Ja jos taas on oikeasti todella ohuet hiukset, niin ei ainakaan kananpersetukkaa. Silloin kannattaa ottaa mallia vaikka Katri-Helenasta. Näyttää hyvältä, vaikka hiukset tosi ohuet.

Vierailija
85/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuorilla on lyhyt tukka?

Vierailija
86/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pitkät hiukset naisilla -trollaaja iski jälleen. Ei kannata ruokkia trollia. 

Vierailija
87/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan ollut kananpeffatukkaa, mutta lyhyet hiukset kyll vähintään puolet elinajastani. Onhan ne nyt ihan pirun paljon helpommat ja näppärämmät, jos on kampaaja, joka osaa leikata hiuksiin sopivan mallin. Toki pitää sitten säännöllisesti käydä sieläl kampaajalla, mutta sen väliajan voin mennä sillä, pese, kuivaa, mene -tekniikalla. Nyt kun en ole korona-aika viitisinyt kampaajalla rampata, on tällä hetkellä olkapäille ulottuvat kiharat, ja kyllähän nämä ihan hemmetin rasittavat on pestä, kuivata ja hoitaa lyhyeen tukkaan verrattuna. Etenkin lähes päivittäin urheilevalle ero on melkoinen. Palannen siis takaisiin lyhyeeseen malliin, kunhan arki koittaa, eikä ole enää niin paljon aikaa puljata hiusten kanssa.

No, toki afrosuomalaisten hiukset on helpommat lyhyenä.

Mutta alkuperäisten suorat hiukset ovat helpommat hoitaa pitkinä.

Keitä ne alkuperäiset mahtavat olla? Kuinka pitkälle esi-isien historiaan pitää mennä ennen kuin moinen asia selviää? Jos on luonnonkiharat hiukset niin on luonnonkiharat hiukset! Ihan sama mikä on alkuperä.

Vierailija
88/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lyhyt kyllä ole helppo ja nopea laittaa. Vaatii aineita ja föönaamista yms. enemmän kuin pitkät, ainakin jos ne haluaa pitää särkän näköisenä. Itse kasvatin lyhyestä pitkät, ja on ihanaa kun hiukset saa nopeasti siististi, vaikka nutturalle, ponnarille tai lettikampaukselle. Lyhyet hiukset ei tätä optiota tuo.

Vierailija
89/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin tässäkin olisi joku oikea ja väärä. Pitäkää hiuksenne ihan kuin itse haluatte. Mukavaa viikonloppua kaikille, peace!✌

Vierailija
90/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko oikeasti täällä haukutaan ja arvostellaan toisten hiustyylejä??? Eiköhän se ole jokaisen oma asia. Kyllä on pinnallista porukkaa. Kukin tyrkyttää omaa tyyliään parhaana

Vierailija
91/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät on just helpot! Ehdottamasti toimivin vaihtoehto mulla, lyhyetkin oli vuosia, mutta kyllästyin siihen jatkuvaan laittamiseen ja parturissa ramppaamiseen.

Vierailija
92/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se lyhyt kyllä ole helppo ja nopea laittaa. Vaatii aineita ja föönaamista yms. enemmän kuin pitkät, ainakin jos ne haluaa pitää särkän näköisenä. Itse kasvatin lyhyestä pitkät, ja on ihanaa kun hiukset saa nopeasti siististi, vaikka nutturalle, ponnarille tai lettikampaukselle. Lyhyet hiukset ei tätä optiota tuo.

Särkän=särmän😁. Mutta anyway, tyylinsä ja makunsa kullakin. Ei tässä ole todellakaan oikeaa tai väärää.

Vierailija
93/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepakoita

Älä jaksa. 

Todella monella suomalaisella, niin naisella kuin miehelläkin on periytynyt geeneissä ne kirotut vauvahöyhenet päähän ja kun ikää karttuu, pitää varsinkin naisten alkaa jotenkin peittää niitä sulattomia kohtia päässään, ettei kalju näy. Siksi kananpersetukka, pakosta.

OIkeasti ne kaljut kohdat näkyvät vähintään yhtä pahasti lyhyellä tukalla.

Kiitos kannustuksesta ja tiedosta. Onko sulla tapana kiusata ihmisiä sellaisista ulkonäköseikoista, joille ei voi mitään?

En kyllä mieltänyt tuota viestiä kiusaamiseksi. Ehkä vastaaja tarkoitti sanoa, että jos on kaljuja kohtia, niin se kananpersetukka ei ole kuitenkaan paras ratkaisu.

Kaljun kohdan voi hyvin peittää jollain nutturalla tai vaikka sivuponnarilla tai letillä. Luovuttaa kehiin vain. Ja jos taas on oikeasti todella ohuet hiukset, niin ei ainakaan kananpersetukkaa. Silloin kannattaa ottaa mallia vaikka Katri-Helenasta. Näyttää hyvältä, vaikka hiukset tosi ohuet.

Sori tuosta väliviivasta. Katri Helenahan se on.

Vierailija
94/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet hiukset on naisessa turn off numero yksi. Jotenkin tulee mieleen laiskuus ja se ettei enää huolehdi itsestään. Signaloi suoraan että nyt on luovutettu ja mennään helppouden ehdoilla.

Vierailija
95/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vanhat ukot haluaa olla kaljuja

Vierailija
96/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että minä päätön tasan itse millaiset hiukseni ovat. Niinhän sinäkin.

Niin, sitähän tässä juuri kysyttiin, että miksi niin moni päättää valita sellaisen perstukan.

Yksi syy on se että esim minulla ne eivät edes nuorena kasvaneet kuin olkapäälle asti. Ei siitä pidemmäs millään ja siinäkin pituudessa hiukset olivat latvoista kuluneen näköiset.

Ovat niin ohuet .

Hiusta on kuitenkin kohtuullisen paljon joten lyhyempänä ne näyttävät tuuheammilta.

Kertakaikkiaan niin paljon paremmilta.

Tuskin olen ainoa jolla on näin.

Vierailija
97/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryppyiset ja jo pikkuisen elähtäneet ja valuneet kasvot, eivät parane pitkillä hiuksilla.

Se on itseasiassa myötähäpeää aiheuttavaa, katsella vanhoja naisia, joilla pitkät hiukset hulmuaa vapaan.

Aina ovat ikääntyneet naiset pitäneet pitkiä hiuksia kiinni, ja nuttura sopii useimmille naisille.

Myös letti niskassa ja letit.

Sitäpaitsi monilla naisilla hiukset ohenee, joten lyhyessä tukassa hiusten ohuus ei näytä niin pahalta.

Ja lyhyt kuivuu nopeasti ja helppo hoitaa. Voi käydä suihkussa vaikka monta kertaa päivässä eikä ole huolta hiuksista, kun ne saa hyvä leikkauksen ansiosta käsin muotoilemalla kivan näköisiksi.

Aivan lyhyet hiukset (pixie) sopivat vain siroille, kapeille, kauniille kasvoille joissa ei ole esim. roikkuposkia tai kaksoisleukaa. Kaikilla ei ole sellaisia nuorenakaan, joillakin on toki vielä vanhempanakin. Lisäksi pixie imartelee parhaiten hoikkia, koska pyöreään vartaloon yhdistettynä aivan lyhyt tukka voi saada pään näyttämään pikkuiselta pallerolta.

Kaunottaria on kuitenkin vähemmistö. Tietysti ihminen joka rakastaa pixie-mallia ja se hänen tyyliinsä kuuluu, näyttää omalta itseltään juuri siinä tukassa ja hyvä niin.

Lyhyt, varsinkin graafinen polkka korostaa kasvojen pyöreyttä ja varsinkin kaksoisleukaa ja valahtaneita poskia. Valahtamista voi olla hoikillakin. Siinä on myös föönaamista ja suoristamista joka pesun jälkeen, jos ei ole niin onnekas että omaa sileän ja suoran hiuslaadun, tai vaihtoehtoisesti nätit kiharat jotka pätkäistä polkaksi. Lyhyttä polkkaa näkee nykyään paljon nuorilla ja heille se yllätävän hyvin sopiikin. Lyhyt polkka sopii myös eri-ikäisille dramaattisen tai vintage-tyylin ystäville, jotka meikkaavat. Lyhyt polkka kasvaa nopeasti roikoksi, joten sen kanssa saa olla tarkkana.

Pitkä polkka sopii lähes kaikille, siitä saa mm. keventämällä eri kohdista imartelevan erilaisille kasvoille ja hiuksille. Se on usein myös helppo laittaa, kunhan leikkaus on kunnossa. Pitkä polkka ei vaadi paksuja hiuksia, siihen on helppo saada muotoilutuotteilla volyymia. Pituutta kannattaa olla sen verran että poninhäntä onnistuu.

Pitkät hiukset taas sopivat mielestäni kaikille iästä riippumatta, vauvasta mummoon tai vaariin, jos hiuksia on riittävästi, eli hiukset eivät ole superohuet. Pidennökset ja paksunnokset lisäkkeillä toki auttavat, jos pitkät hiukset haluaa mutta Luoja ei ole suonut erityisen paljoa tukkaa päähän. En allekirjoita tuota että vanhemmiten hiukset täytyy lyhentää tai pitää niitä aina kiinni. Toki kampaukset ovat kivaa vaihtelua. Kauniit, hyvinhoidetut hulmuhiukset kaunistavat ketä tahansa jonka tyyliin ne sopivat. Pitkiinkin hiuksiin voi leikkauksilla saada erilaisia tyylejä niin että ne eivät vaan roiku pitkin päätä.

t. Pa-Ka

Vierailija
98/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin pitkähiuksisilla on hiustenpidennykset. En tiedä onko se sitten parempi, kuin lyhyet hiukset? Itse tykkään nykyään luonnollisuudesta, oli hiukset lyhyet tai pitkät. Siinä se pointti.

Vierailija
99/214 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin pitkähiuksisilla on hiustenpidennykset. En tiedä onko se sitten parempi, kuin lyhyet hiukset? Itse tykkään nykyään luonnollisuudesta, oli hiukset lyhyet tai pitkät. Siinä se pointti.

Makuasia. Pidennöksissä on kova homma hoitaa että ne saa pysymään hyvinä. Jos ne on todella hyvin tehty, niin niitä ei edes tunnista pidennöksiksi. Työläät ne tietysti ovat ja itse en jaksaisi niitä omassa päässäni pitää.

Hoidan omia hiuksiani tosi huolellisesti, koska tykkään pitää niitä pitkinä ja haluan että ovat myös siistikuntoiset.

t. Pa-Ka

Vierailija
100/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makuasia. Pidennöksissä on kova homma hoitaa että ne saa pysymään hyvinä. Jos ne on todella hyvin tehty, niin niitä ei edes tunnista pidennöksiksi. Työläät ne tietysti ovat ja itse en jaksaisi niitä omassa päässäni pitää.

Hoidan omia hiuksiani tosi huolellisesti, koska tykkään pitää niitä pitkinä ja haluan että ovat myös siistikuntoiset.

t. Pa-Ka

Se on pidennys ei pidennös.