Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monella vanhemmalla naisella on lyhyt kananpeffatukka?

Vierailija
21.05.2021 |

Eikö hiukset enää pysy päässä vai mistä moinen? Itse miehenä arvostan ja rakastan naisten pitkiä hiuksia..

Kommentit (214)

Vierailija
121/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kokemusasiantuntija kirjoitti:

He sanovat, ja uskovat olevansa vahvoja itsenäisiä naisia, joita ei pompotella.

Todellisuudessa ovat vain itsekeskeisiä, pirullista pahanilmanlintuja.

Iso punainen lippu, ei kannata noteerata mitenkään.

Kerrotko, miten ohuista, lasimaisista ja nopeaan rasvoittuvista hiuksista saa tuuheat, paksut, taipuisat ja puhtaana pysyvät hiukset?

Kiitos paljon jo etukäteen.

Saisiko tähän kysymykseen vastauksen?

Vierailija
122/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluaa pitää lyhyen tukan koska helpompi ylläpitää ja sopii paremmin omaan tyyliin. Sitte on taas nämä jotka tuhonnu hiuksensa käsittelyillä jollon pistetään hiukset matalaks kun latvat muistuttaa lähinnä rotanhäntää. Jotkut sitte pesee hiuksiaan ihan liikaa jollon se lyhytkin tukka pysyy ohuena, mutta näyttää tuuhealta lyhyenpänä. Monen iho ei kestä sitä kemikaalimäärää mitä mainokset, läheiset ihmiset ja somet tuputtaa "välttämättöminä" hiustenhoito tuotteina ja tällöin hiukset karisee päästä kun se päänahka on jatkuvasti kovalla rasituksella. Varsinkin naisten hiuksiin kohdistuu järkyttävä painostus mitä sille pitää tai ei pidä tehdä. Jokaiseen ongelmaan on tarjota 20eri purkkia vaikka useimpaan ongelmaan olisi ratkaisuna niiden päähän laitettavien aineiden vähentäminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena mulla oli pitkät hiukset. Lapsena kuvittelin, et kaikilla kasvais pitkä tukka, jos vaan ei leikkais, mutta opin jo alaikäisenä, että asia ei ole näin. Nyt iän myötä olen myös oppinut, että esim. itselläni tukka ei vanhempana enää kasva pitkäksi. Tähän asti oon kuvitellut, että olisin itse ainut, jota asia v i t u t t a a, mutta kitos vaan ap että suakin kiinnostaa.

Vierailija
124/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvempi värjätä jollain räikeällä värillä .

Vierailija
125/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että minä päätön tasan itse millaiset hiukseni ovat. Niinhän sinäkin.

Niin, sitähän tässä juuri kysyttiin, että miksi niin moni päättää valita sellaisen perstukan.

Yksi syy on se että esim minulla ne eivät edes nuorena kasvaneet kuin olkapäälle asti. Ei siitä pidemmäs millään ja siinäkin pituudessa hiukset olivat latvoista kuluneen näköiset.

Ovat niin ohuet .

Hiusta on kuitenkin kohtuullisen paljon joten lyhyempänä ne näyttävät tuuheammilta.

Kertakaikkiaan niin paljon paremmilta.

Tuskin olen ainoa jolla on näin.

Ohuet hiukset = vähän hiuksia.

Ohut hiuslaatu on asia erikseen sitten.

Vierailija
126/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tukan pituuttani ei yksikään mies määritä. Tukkani pituuden määritän minä ja juuri nyt se on tooosi lyhyt ja kuparinen ja minä rakastan tukkaani. Ja aion myös pitää sen lyhyenä. Revi siitä luuseri.

Vierailija
127/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lepakoita

Älä jaksa. 

Todella monella suomalaisella, niin naisella kuin miehelläkin on periytynyt geeneissä ne kirotut vauvahöyhenet päähän ja kun ikää karttuu, pitää varsinkin naisten alkaa jotenkin peittää niitä sulattomia kohtia päässään, ettei kalju näy. Siksi kananpersetukka, pakosta.

OIkeasti ne kaljut kohdat näkyvät vähintään yhtä pahasti lyhyellä tukalla.

Kiitos kannustuksesta ja tiedosta. Onko sulla tapana kiusata ihmisiä sellaisista ulkonäköseikoista, joille ei voi mitään?

En kyllä mieltänyt tuota viestiä kiusaamiseksi. Ehkä vastaaja tarkoitti sanoa, että jos on kaljuja kohtia, niin se kananpersetukka ei ole kuitenkaan paras ratkaisu.

Kaljun kohdan voi hyvin peittää jollain nutturalla tai vaikka sivuponnarilla tai letillä. Luovuttaa kehiin vain. Ja jos taas on oikeasti todella ohuet hiukset, niin ei ainakaan kananpersetukkaa. Silloin kannattaa ottaa mallia vaikka Katri-Helenasta. Näyttää hyvältä, vaikka hiukset tosi ohuet.

Teille alapeukuttajille: Sopisiko teidän mielestänne Katri Helenalle sitten oikeasti kananpersetukka? Ne hiukset ovat hennot ja niitä on vähän. Ilmeisesti pienille vauvoillekin sopii sitten kananperse?

Vierailija
128/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän lyhyttä tukkaa jos minä haluan. Sitä ei miehet päätä.

Vierailija
129/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanatukka on niinkuin pitäjä eli kanamainen.

Vierailija
130/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei näy emä kananpeffoja, sivusiilejä sitäkin enemmän. Myös mohawk tyylinen tukka yleinen keski-ikäisillä. Monesti heillä paljon tatuointeja ja muutenkin räväköitä luonteita.

Vierailija
131/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena mulla oli pitkät hiukset. Lapsena kuvittelin, et kaikilla kasvais pitkä tukka, jos vaan ei leikkais, mutta opin jo alaikäisenä, että asia ei ole näin. Nyt iän myötä olen myös oppinut, että esim. itselläni tukka ei vanhempana enää kasva pitkäksi. Tähän asti oon kuvitellut, että olisin itse ainut, jota asia v i t u t t a a, mutta kitos vaan ap että suakin kiinnostaa.

No kyllähän kaikille pitkät hiukset kasvaa. Eihän hius juuresta kasvaessa tiedä, minkä pituinen on latvoista. Vai tarkoititko sitä, että pitkä hius on huonolaatuinen latvoista?

Vierailija
132/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitkä polkka eli hartiapituus sopii kaikille naisille paremmin kuin lyhyt. Pitkät hiukset ovat sitten asia erikseen, sopivat vain harvalle yli 30-vuotiaalle.

Vierailija
133/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelevat että se nuorentaa.

Lyhyt tukka nuorentaakin, ei tosin välttämättä tuo kananperse kampaus. Pitkät auki olevat hiukset luovat kasvoille varjoja, jotka voivat saada kasvot näyttämään kolhoilta. Kasvojen täytyy olla jossain määrin pehmeän näköiset näyttääkseen nuorilta. Pitkillä hiuksilla tällaista pehmeyden vaikutelmaa on vaikeaa luoda lukuunottamatta kiharia tai todella taipuisia hiuksia.

Vierailija
134/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakysymys ap:lle - miksi keski-ikäisillä miehillä on pälvikalju ja ruma kaljamaha?

Kyllä atleettinen karvapää olisi komeampi.

Vierailija
135/214 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän kaikille pitkät hiukset kasvaa. Eihän hius juuresta kasvaessa tiedä, minkä pituinen on latvoista. Vai tarkoititko sitä, että pitkä hius on huonolaatuinen latvoista?

Vanhemmiten hiusten kasvu hidastuu. Nuorempanakin se on yksilöllistä, miten pitkiksi hiukset voivat kasvaa.

"Hiusten kasvuiällä tarkoitetaan aikaa, jossa hiukset saavuttavat maksimaalisen mittansa. Kasvuikä on yleensä kahdesta kuuteen vuotta, ja se vaihtelee yksilöllisesti. Jos hiustesi kasvuikä on kaksi vuotta, suortuvasi kasvavat hieman yli olkapään. Jos taas kasvuikä on kuusi vuotta, hiukset voivat kasvaa jopa pehvaan asti. Perintötekijöiden vuoksi kaikki meistä eivät saa hiuksiaan kasvamaan takapuoleen asti, vaikka kuinka yrittäisivät."

"Hiusten kasvu hidastuu vanhemmiten, mutta mitään ikärajaa ei ole olemassa sille, milloin hidastuminen alkaa. Se vaihtelee yksilöllisesti, eikä ikä sinänsä ole kasvun hidastumisen syy.

Kyse on ennemminkin siitä, että ikääntymisestä johtuvat kehon muutokset vaikuttavat myös hiusten kasvuun. Ravinteet eivät enää imeydy kehoon yhtä tehokkaasti kuin nuorempana, ja ääreisverenkierto heikkenee. Heikommaksi tulee myös päälaen verenkierto, eikä siellä ole lihaksia, jotka liikuttaisivat päänahkaa. Jos taas veri ei kierrä, eivät myöskään ravinteet kulje eivätkä hiukset saa välttämättömiä ravinteita."

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005396324.html

Vierailija
136/214 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet hiukset on naisessa turn off numero yksi. Jotenkin tulee mieleen laiskuus ja se ettei enää huolehdi itsestään. Signaloi suoraan että nyt on luovutettu ja mennään helppouden ehdoilla.

Ihminen joka ei jaksa huolehtia itsestään ei leikkaa lyhyttä tukkaa, koska hänellä ei varmaan ole kiinnostusta käydä sitä siistimässä säännöllisesti. Eli väitteesi hieman ontuu.

Itselläni ollut lyhyt tulla 22 vuotta. Olin 12 kun pätkäsin pitkän tukkani ja sen jälkeen en ole kasvattanut. Olen siis ollut täti siitä asti?

Ja voin sanoa, että 12 vuotiaana tuo hiusten leikkaaminen lyhyeksi ei ollut mikään kannanotto, vuonna 2000 oli megalyhyt tukka hetken muotia ja siitä innostuneena sen sitten leikkasin. Sille tielle jäin, koska se on vaan sopinut itselleni ja viihdyn siinä.

Vierailija
137/214 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni maailman kauneimpiin naisiin lukeutuu ehdottomasti britti-näyttelijätär Glynis Barber, siksi pidän samanlaista kampausta. Pitkähiuksisena hän ei ole minkään näköinen.

Vierailija
138/214 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Raskaus voi muuttaa hiuslaatua pysyvästi, parempi leikata kuin yrittää rokata hiirenhäntää

- Kiire, lyhyet hiukset ovat helppohoitoisemmat

- Lyhyet hiukset sopivat monille naisille

- Heitä ei kiinnosta mitä joku randon mies ajattelee heidän hiuksistaan

Lyhyet hiukset eivät ole helppohoitoisemmat. Jos on suorat keskipituiset tai pitkät hiukset, niin ei tarvitse kuin kammata. Lyhyt tukka pitää yleensä stailata, että se näyttää hyvältä. Lyhyitä hiuksia täytyy myös käydä paljon useammin leikkaamassa.

Vierailija
139/214 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananperseet ovat perseestä.

Vierailija
140/214 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin monella vanhemmalla ( +30) miehellä on harvat hiukset/ puolikalju. Itse p7dän vahvoista hiuksista miehellä.