Miksi niin monella vanhemmalla naisella on lyhyt kananpeffatukka?
Eikö hiukset enää pysy päässä vai mistä moinen? Itse miehenä arvostan ja rakastan naisten pitkiä hiuksia..
Kommentit (214)
Miksi miehet leikkauttaa lyhyen tukan itselleen. Miehet näyttäisi paljon paremmilta vähän pitemmillä hiuksilla. Miehillä kuuluu olla hiukset.
Miten kenenkään naisen hiusmalli kuuluu ap:lle? Rekkalepakoilla on yleensä siilitukka, mutta tyylikäs vanhempikin leidi voi valita kasvoihinsa sopivan kauniin lyhyen hiusmallin. Puhukaas oikeista asioista, ei kaikki lyhythiuksiset naiset ole lepareita.
Itsellä oli aina nuorempana pitkät hiukset. Jopa vyötärölle saakka. Edelleen kasvaa hyvin mutta 45-vuotiaana leikkasin lyhyeksi. Pitkä tukka vuodesta toiseen sillä nopealla ponnarilla on aika kyllästyttävä kampaus. Se on kuitenkin jotenkin hoitamattoman näköinen. Kun käy kolmen viikon välein leikkaamassa, on olemus ainakin minulla huolitellumpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun tukka kasvaa paksuksi nopeasti, rasvoittuu päivässä ja joudun pesemään sitä joka päivä. Kiharat eivät sovi mulle vaan suoristetut hiukset. En voi kasvattaa hiuksia leikkauttamatta niitä ja pitkiä hiuksia ei ole mitään järkeä alkaa joka päivä suorustamaan jos niiden haluaa näyttävän taipuisina hyvältä.
Kasvatin kyllä pitkää tukkaa kunnes mieheni totesi, että polkka sopisi paremmin. Menin kampaajalle ja annoin vapaat kädet, hänpä vetikin korviin asti ulottuvan pixien joka oli sitäkin upeampi.
Nyt oon siitäkin lyhennyttänyt ja pidän näistä. Ihan miespuoliset tuttavatkin ovat kehuneet. Oma mies pitää minulla näistäkin. Itse hän kasvattaa omaa tukkaansa pitkäksi lahjoitukseen ja tukka onkin jo pitkälle selkään. Pitää ponnarilla ja pesee pari kertaa viikossa. Eli hänelle sopii pitkä tukka ja minulle lyhyt:D
Tärkeintä on mistä itse pitää, muiden mielipiteiden ei saa antaa vaikuttaa. Minulle ex-mies myös aikoinaan sanoi, että lyhyt tukka voisi sopia paremmin. En ollut itse samaa mieltä ja ajatus vain ahdisti. Voihan se olla, että joidenkin mielestä se sopisikin paremmin, mutta jokainen päättää omasta kehostaan niin kuin parhaaksi näkee.
Mulla oli siis ollut tuota ennen puolipitkä tukka 20 vuotta ja kasvatin sen ihan mielenkiinnosta pitkäksi. Sitten kun olin pitkään jo pitänyt sitä BSL-pituista tukkaa omalla värillä kävin miehen rahoilla ensin blondaamassa niin vaaleiksi kuin sain hiukseni. Sitten alkoivat kellertää latvasta ja niitä ei mikään taittanut enää siisteiksi.
Omassa mielessä oli siis jo kytenyt kyllästyminen hiuksiini kun mieheltä tuli tuo ehdotus. Tietenkään kukaan täysjärkinen ei vaihtele hiustyyliä muiden sanomisten mukaan pelkästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepakoita
Älä jaksa.
Todella monella suomalaisella, niin naisella kuin miehelläkin on periytynyt geeneissä ne kirotut vauvahöyhenet päähän ja kun ikää karttuu, pitää varsinkin naisten alkaa jotenkin peittää niitä sulattomia kohtia päässään, ettei kalju näy. Siksi kananpersetukka, pakosta.
OIkeasti ne kaljut kohdat näkyvät vähintään yhtä pahasti lyhyellä tukalla.
Kiitos kannustuksesta ja tiedosta. Onko sulla tapana kiusata ihmisiä sellaisista ulkonäköseikoista, joille ei voi mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että minä päätön tasan itse millaiset hiukseni ovat. Niinhän sinäkin.
Niin, sitähän tässä juuri kysyttiin, että miksi niin moni päättää valita sellaisen perstukan.
Luulet siis itserakkaudessasi, että sinun mielipiteesi on ainoa oikea? Tervetuloa avaraan maailmaan, jossa sun mielestä perstukka on toisen mielestä todella upea. Eikö ole äiti tai isä opettanut että ihmisillä on erilaisia mielipiteitä ja makuja?
kirjoitti:
Lyhyitä hiuksia on pakko leikata säännöllisesti. Useimmiten ne on myös pakko muotoilla käyttäen kaiken maailman aineita.
Pitkille riittää latvojen tasaus pari kertaa vuodessa jonka voi tehdä vaikka itse. Pesu illalla, kuivuvat itsestään, yöksi nutturalle ja aamulla on nätit kiharat. Ei tarvitse aineita eikä muuta muotoilua kuin harjauksen. En todellakaan ymmärrä millä logiikkalla lyhyet olisi helpommat kun niitä on pakko leikata kerran kuussa ja muotoilla joka päivä.
Märillä hiuksilla ei pitäisi mennä nukkumaan. Pari kertaa vuodessa leikkauttaminen ei kaikille hiuslaaduille sovi. Kiharat eivät sovi kaikille. Eivät edes pysy ilman aineita ja huonolla säällä suoristuvat.
Lyhyitä hiuksia ei ole pakko joka kuussa leikata vaan joissain malleissa riittää joka toinen kuukausi. Täällä maksaa alle 30 e. Ei lyhyitäkään tarvitse koko ajan muotoilla vaan pese ja pidä-mallin saa myös.
Oliko muuta?
kirjoitti:
Lyhyitä hiuksia on pakko leikata säännöllisesti. Useimmiten ne on myös pakko muotoilla käyttäen kaiken maailman aineita.
Pitkille riittää latvojen tasaus pari kertaa vuodessa jonka voi tehdä vaikka itse. Pesu illalla, kuivuvat itsestään, yöksi nutturalle ja aamulla on nätit kiharat. Ei tarvitse aineita eikä muuta muotoilua kuin harjauksen. En todellakaan ymmärrä millä logiikkalla lyhyet olisi helpommat kun niitä on pakko leikata kerran kuussa ja muotoilla joka päivä.
Riippuu kyllä ihan hirvittävän paljon hiuslaadusta. Jos pesen hiukseni illalla ja laitan ne yöksi nutturalle, niin mulla on vielä aamullakin märät hiukset. Talvella hiusten kuivumiseen pitää varata vähintään tunti aikaa vaikka fööniä käytän. Siinä ajassa lyhyt tukka tulee laitettua jo moneen kertaan.
Jos sä tykkäät pitkistä hiuksista niin kasvata itelles, hyvä mies! Minä en tykkää, urheillessa ja metsätöissä ne on tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Lesboi varmaa nuo. Kyl naisel pitää hiusta pääs olla.. Et erottaa miehest
Miksi te ukot olette niin usein kaljuja?
Minun ukkokin on ja mulla on pitkä paksu tukka, mutta välillä on lyhyt ilman minkään elukan persettä.
Mies onkin MIES ja silloin ei akkojen karvat kiinnosta.
kirjoitti:
Mulla on puoleen selkään tukka ja olisi kyllä mahdoton saada yössä kuivaksi ellei työnnä uuniin päätä.
Vaikka miten olisi kiinni, vapaanakin on kostea aamulla. Käteni alkavat olla heikossa kunnossa ja fööniä ei jaksa pitää niin kauan käsissä, että kuivuu.
Koronan vuoksi on tällainen pehko, mutta kohta lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet leikkauttaa lyhyen tukan itselleen. Miehet näyttäisi paljon paremmilta vähän pitemmillä hiuksilla. Miehillä kuuluu olla hiukset.
Ei todellakaan näytä, pitkät hiukset miehellä on oksettavat. Mikään muu yksittäinen seikka ei ulkonäköä miehellä huononna niinkuin pitkä tukka.
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Mulla on puoleen selkään tukka ja olisi kyllä mahdoton saada yössä kuivaksi ellei työnnä uuniin päätä.
Vaikka miten olisi kiinni, vapaanakin on kostea aamulla. Käteni alkavat olla heikossa kunnossa ja fööniä ei jaksa pitää niin kauan käsissä, että kuivuu.
Koronan vuoksi on tällainen pehko, mutta kohta lähtee.
Ei kai se nyt kiinni ollessa kuivu tai tyynyä vasten🤦♀️. Idea nimenomaan oli pestä se ajoissa, antaa kuivua illan myötä ja mennä nukkumaan kuivalla/lähes kuivalla tukalla. Ei ne sun kädet jaksa lyhyttäkään tukkaa hoitaa, siinähän vasta pitääkin käsiä jaksaa käyttää kun muotoilee joka ikinen aamu. Jos nyt ei ihan kaljuksi vedä...
Enpä tiedä. Oisko helppohoitoisuus yksi syy? Ja hyvänen aika, ne on vaan hiukset! Uusiutuva luonnonvara. Jos tulee ketuiksi leikattua, niin kasvaa kyllä pitemmäksi tovin kuluttua.
Itse en tiedä lyhythiuksisuudesta mitään, aina ollut pitkät. Nytkin kiharat ulottuu reilusti alaselkään asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Koronan vuoksi on tällainen pehko, mutta kohta lähtee.Ei kai se nyt kiinni ollessa kuivu tai tyynyä vasten🤦♀️. Idea nimenomaan oli pestä se ajoissa, antaa kuivua illan myötä ja mennä nukkumaan kuivalla/lähes kuivalla tukalla. Ei ne sun kädet jaksa lyhyttäkään tukkaa hoitaa, siinähän vasta pitääkin käsiä jaksaa käyttää kun muotoilee joka ikinen aamu. Jos nyt ei ihan kaljuksi vedä...
Lyhyenä hiuksiani ei ole koskaan tarvinnut hoitaa, märkänä asettuvat kunnon leikkauksesta johtuen ihan harjaamalla muotoonsa.
Mistä sinä minun käsivammastani tiedät paremmin kuin minä itse.
Taidat olla Besserwisser.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä minä tiedän.
Älä sitten vastaa jos et tiedä.
Äläkä sinäkään kysy jos et tiedä. KVG.
No, johan on kielenkäyttöä..järkky vastaus.
Itse kysymykseen en tiedä vastausta, mutta itselleni en tommosta tukkaa leikkaisi, eikä syynä ole miesten miellyttäminen vaan se, että pidän itselläni pidemmästä tukasta. Helppohoitoinen ja taipuisa, en laita koskaan mitenkään, en läträä aineiden kanssa..