Miksi niin monella vanhemmalla naisella on lyhyt kananpeffatukka?
Eikö hiukset enää pysy päässä vai mistä moinen? Itse miehenä arvostan ja rakastan naisten pitkiä hiuksia..
Kommentit (214)
Täällä taas joku konservatiivi yrittää aivopestä naisia kuvittelemaan, että pitää olla pitkä tukka naisella.
Ihan vain kiusallaan. Oon nätti lyhyillä ja pitkillä hiuksilla, valitsen lyhyet todellakin pääasiassa siksi, että kananpeffakauhistelijat ei tykkää.
Ovat tottuneet siihen, mikä oli suosittua takavuosikymmeninä. Hiusmuoti oli pitkään sellaista, että aikuisen naisen kampauksen kuului olla lyhyehkö (max.polkkamittainen) ja laitettu. Sellaista pidettiin yleisesti tyylikkäänä ja olemusta ryhdistävänä.
Vierailija kirjoitti:
Ryppyiset ja jo pikkuisen elähtäneet ja valuneet kasvot, eivät parane pitkillä hiuksilla.
Se on itseasiassa myötähäpeää aiheuttavaa, katsella vanhoja naisia, joilla pitkät hiukset hulmuaa vapaan.
Aina ovat ikääntyneet naiset pitäneet pitkiä hiuksia kiinni, ja nuttura sopii useimmille naisille.
Myös letti niskassa ja letit.
Sitäpaitsi monilla naisilla hiukset ohenee, joten lyhyessä tukassa hiusten ohuus ei näytä niin pahalta.
Ja lyhyt kuivuu nopeasti ja helppo hoitaa. Voi käydä suihkussa vaikka monta kertaa päivässä eikä ole huolta hiuksista, kun ne saa hyvä leikkauksen ansiosta käsin muotoilemalla kivan näköisiksi.
Mun 19-v tytär on eri mieltä.
Valittaa ain sitä, että pidän hiuksia kiinni, kun olisin nuoremman ja kaunimman näköinen ne auki.
Minä en pidä pitkää tukkaa miesten mieliksi. En ole mikään näyte-esine.
Luulevat sen olevan:
- nuorekas
- pirteä
- erilainen
Oikeasti se on ruma ja tylsä. Hyvin harvalle naiselle lyhyet hiukset sopii ja kananperse ei kellekään. Ja ironisesti se lyhyt tukka sopii paremmin nuorille kun vanhoilla niitä näkee enemmän.
Toki saa näyttää miltä tykkää ja helppous on ihan hyväksyttävä peruste. En ole kaunis itsekään.
Kyr**pääkö se sulle kuuluu!
Miks sulla on kalju? Miks sulla on pieni muna ja järkky perse? Miks sulla on rupinaama? Miks sulla on hörökorvat ja kierot jalat? Miks sulla on läskimaha?
Ei kuule kiinnosta yhtää ton näköinen seniili röhnäke!
Eihän ap:llä itsellään ole vain kalju? Itse tykkään miehillä pitkistä hiuksista. Muistapa että ei saa alkaa kaljuksi!
Syöpähoidot voi viedä hiukset ja kasvatusvaiheessa ne voi olla aika ikävännäköiset. Anteeksi jos teitä häiritsee omani, kasvatan nämä kyllä pitkäksi niin nopeasti kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Totuus on kyllä se, että sitä lyhyttä tukkaa pitää paljon enemmän laittaa ja hoitaa. Pitkä tukka vain ponnarille ja menoksi.
Kai sitä tukkaa nyt silti pitää pestä, kosteuttaa, kuivata... Etenkin kesällä jos urheilet niin suihkussa on pakko käydä paljon. Miten ponnari ratkaisee tässä vaikea hoitoisuuden?
Yllä mainitusta syystä lyhyeen vaihtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole koskaan ollut kananpeffatukkaa, mutta lyhyet hiukset kyll vähintään puolet elinajastani. Onhan ne nyt ihan pirun paljon helpommat ja näppärämmät, jos on kampaaja, joka osaa leikata hiuksiin sopivan mallin. Toki pitää sitten säännöllisesti käydä sieläl kampaajalla, mutta sen väliajan voin mennä sillä, pese, kuivaa, mene -tekniikalla. Nyt kun en ole korona-aika viitisinyt kampaajalla rampata, on tällä hetkellä olkapäille ulottuvat kiharat, ja kyllähän nämä ihan hemmetin rasittavat on pestä, kuivata ja hoitaa lyhyeen tukkaan verrattuna. Etenkin lähes päivittäin urheilevalle ero on melkoinen. Palannen siis takaisiin lyhyeeseen malliin, kunhan arki koittaa, eikä ole enää niin paljon aikaa puljata hiusten kanssa.
No, toki afrosuomalaisten hiukset on helpommat lyhyenä.
Mutta alkuperäisten suorat hiukset ovat helpommat hoitaa pitkinä.
Ihan olen kuule "alkuperäinen" suomalainen. Enkä todellakaan mikään ainutlaatuinen tapaus kiharine hiuksineni. Huoh...
Siksi että minä päätön tasan itse millaiset hiukseni ovat. Niinhän sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
- Raskaus voi muuttaa hiuslaatua pysyvästi, parempi leikata kuin yrittää rokata hiirenhäntää
- Kiire, lyhyet hiukset ovat helppohoitoisemmat
- Lyhyet hiukset sopivat monille naisille
- Heitä ei kiinnosta mitä joku randon mies ajattelee heidän hiuksistaan
Lyhyiden hiusten kanssa joutuu ramppaamaan kampaajalla koko ajan. Ne on vaikeat. Eihän noista väitteistä ole mikään totta. Ihan kuin olisi joku sääntö, että hiukset ohenee. Minulla 4 lasta ja kaikki olen imettänyt, hiukset edelleen paksut. Samoin nyt nopeasti laskien 3 ystävälläni.
Yhdelläkään kaverilla ikaan ei ole kanapersetukkaa eli otsikko jo typerää yleistämistä.
Ap ja muut lyhyen tukan inhoajat ovat ilmeisesti täysin tietämättömiä siitä tosiasiasta, että kaikilla ei ole hyvät, vahvat ja tuuheat hiukset. Itselläni on aina ollut ohuet hiukset ja näin vanhempana entistä ohuemmat. Tästä jos pitkää tukkaa kasvattaisi, niin olis todella hirveä hiirenhäntä. Tossa typeryydessänne voisitte kasvaa ja antaa ihmisten olla sellaisia kuin ovat. "Kananpersetukka" on joskus se ainoa vaihtoehto eikä mikään mielenilmaus
Vierailija kirjoitti:
Syöpähoidot voi viedä hiukset ja kasvatusvaiheessa ne voi olla aika ikävännäköiset. Anteeksi jos teitä häiritsee omani, kasvatan nämä kyllä pitkäksi niin nopeasti kuin mahdollista.
Tämä sinun hriutuminen ei nyt osu, kun kyse oli vapaaheoisesti hiuksensa kananpersetukaksi leikkaamisesta. Luitko otsikon.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että minä päätön tasan itse millaiset hiukseni ovat. Niinhän sinäkin.
Niin, sitähän tässä juuri kysyttiin, että miksi niin moni päättää valita sellaisen perstukan.
No, toki afrosuomalaisten hiukset on helpommat lyhyenä.
Mutta alkuperäisten suorat hiukset ovat helpommat hoitaa pitkinä.