Päiväkotilapsille sattui vahinko, vanhemmat hävisivät KKO:ssa.
Aivan järjetöntä rahojen ja ajan haaskausta mustelman takia.
Hyvä ja perusteltu päätös KKO:lta.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollaisista asioista lähdetään rosikseen? Jollain ei taida olla kaikki munkit luostarissa..
Koska osa vanhemmista on ihan sekopäitä.
Meillä eräs äiti otti yhteyttä johtajaan kun 1v lapsen vaatteet olivat sotkeentuneet syödessä. Meidän olisi kuulemma pitänyt pystyä estämään se 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollaisista asioista lähdetään rosikseen? Jollain ei taida olla kaikki munkit luostarissa..
Meillä eräs äiti otti yhteyttä johtajaan kun 1v lapsen vaatteet olivat sotkeentuneet syödessä. Meidän olisi kuulemma pitänyt pystyä estämään se 🤣
Sairasta. Sääliksi käy lastentarhanopettajia ja hoitajia. Hyvää ja rankkaa työtä ja kiitokseksi oikeusjuttuja ja paskaa niskaan.
t. Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yllätä. Äitini oli opettajana yläasteella, sanoi että oppilaat olivat yleisesti ottaen ok (toki aina jokunen hankala) mutta vanhemmat muuttuivat vuosien varrella aina vaan hullummiksi. Varmaan ne samat vanhemmat on olleet pimeitä jo lasten tarha-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi lapsista sai aivovamman.
Se on elinikäinen ja vaikuttaa lapsen elämään ja kaikkeen, koko hänen loppuelämänsä ajan.
Joten on ymmärrettävää, että vanhemmat ajoivat asiaa, vaikka se ei lapsen vammaa koskaan parannakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on elinikäinen ja vaikuttaa lapsen elämään ja kaikkeen, koko hänen loppuelämänsä ajan.
Joten on ymmärrettävää, että vanhemmat ajoivat asiaa, vaikka se ei lapsen vammaa koskaan parannakaan.
Se oli aivotärähdys.
Lievä aivovamma - > aivotärähdys (lievä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vastaava, kun naapurin lapset (eri perheistä) olivat keinuneet yhdessä samassa keinussa ja toinen oli sotkenut vaatteensa (en muista putosiko keinusta vai miten tämä tapahtui). Kaveri sai haukut vaatteensa sotkeneen lapsen äidiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyän ei enää puhuta aivotärähdyksistä, puhutaan lievistä aivovammoista. Sama asia kuitenkin, kuulostaa vaan radikaalimmalta tuo aivovamma. Siis mitenkään aivotärähdyksen vakavuutta vähättelemättä.
Sama on vanhusten ja omaisten kanssa. Vaikka vanhus olisi tyytyväinen hoitoonsa ja voin vilpittömästi sanoa, että meillä hoidetaan vanhukset pääosin hyvin, aina löytyy joku omainen joka nillittää vanhuksen hoidosta. Samalla teettää henkilökunnalla lisätyötä ja vie aikaa vanhusten hoidosta...
Mun lapseni on joutunut päiväkodin retkellä sattuneen onnettomuuden vuoksi terveyskeskukseen tikattavaksi. Eipä ole käynyt mielessäkään, että pitäisi alkaa työtään tekeviä ihmisiä syyttelemään siitä, etteivät estäneet neljävuotiasta kompuroimasta.
Selvittiin säikähdyksellä eikä kellekään jäänyt paha mieli.
Tuohonkin olisi auttanut konttauskypärä.
Vierailija kirjoitti:
Sama on vanhusten ja omaisten kanssa. Vaikka vanhus olisi tyytyväinen hoitoonsa ja voin vilpittömästi sanoa, että meillä hoidetaan vanhukset pääosin hyvin, aina löytyy joku omainen joka nillittää vanhuksen hoidosta. Samalla teettää henkilökunnalla lisätyötä ja vie aikaa vanhusten hoidosta...
Tämä, joku jaksaa jankata, kun äiti aina haluaa ne vihreät villasukat yöksi ja tänään aamulla niitä ei herätessä ollut.
Onko tästä tapauksesta jossain netissä jotain julkista materiaalia? Mä haluaisin todella tietää, minkä nimiset vanhemmat tämän jutun vei oikeuteen, niin osaisin sitten samalla paikkakunnalla asuvana vältellä kyseisiä sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä eräs äiti otti yhteyttä johtajaan kun 1v lapsen vaatteet olivat sotkeentuneet syödessä. Meidän olisi kuulemma pitänyt pystyä estämään se 🤣Sairasta. Sääliksi käy lastentarhanopettajia ja hoitajia. Hyvää ja rankkaa työtä ja kiitokseksi oikeusjuttuja ja paskaa niskaan.
t. Mies
Se on aivan sairas maailma. Minä opiskelin lto:ksi ja vaihdoin harkan puolivälissä alaa, koska se oli aivan järkyttävää menoa. Totesin, että en vietä seuraavaa pahimmillaan yli kolmeakymmentä vuotta niin, että mulle rähjätään ja vaaditaan asioita, jotka on fyysisesti mahdottomia ja vaatis oikeesti sen 5 kättä ja jeesuksen voimat.
Tykkäsin siitä itse työstä, mutta se lieveilmiö eli vanhemmat oli sellainen, että lopetin kun vielä oli mahdollista ja vaihdoin mun sivuaineen (venäjä) pääaineeksi ja otin uuden sivuaineen ja opiskelin opettajaksi. Paljon vähemmän vanhempia ja niille, jotka valittaa siitä, että merkitsen Wilmaan, että löi kaveria penaalilla päähän voi todeta, että mun homma on opettaa teidän lapselle venäjää ja ranskaa, teidän homma on kasvattaa se lapsi niin ettei se lyö kaveria penaalilla päähän (tämä on oikeasti tapahtunut).
Onneksi oli järkeä tuomarilla.
Jos tuosta olisi tuomio tullut niin joukkopako varhaiskasvatuksen henkilökunnalla olisi alkanut välittömästi.
Kädet on kurinpitoon sidottu jo nyt aika tiukasti eikä henkilökuntaa ole tarpeeksi jokaisen lapsen seläntaakse vahtimaan ja tuollaisen jälkeen olisi alkanut syytteiden vyöry kaikista vahingoista.
Munkin poika joutui tikattavaksi ja sai aivotärähdyksen päiväkodissa. Olivat leikkineet golfareita ja kaveri oli mäiskässyt omalla mailallaan mun poikaa otsaan.
Mä vein pojan tikattavaksi ja jäätiin kotiin loppuviikoksi. Toisen pojan äiti soitti ja pahoitteli, mutta mä vaan sanoin, että "pojat on poikia"
Ei olis mieleenkään tullut, että olisin päikyn tätejä oikeuteen haastanut.
Tässä on ollut kyse jo vähän isommasta lapsesta, mutta omien havaintojeni mukaan erityisesti 1-2-vuotiaiden päiväkotilasten vanhemmissa on todella paljon vauhkoja sekopäitä, jotka analysoivat ja murehtivat koko ajan hoitajien toimintaa. Monella varmaan liittyy siihen alitajuiseen syyllisyyteen lapsen päiväkotiin viemisestä, muutama vuosikymmen sitten kun lapset pidettiin yleensä 3-vuotiaiksi kotihoidossa. En siis sano, että pienten taaperoiden päiväkotiin viemisestä PITÄISI tuntea syyllisyyttä - tilanteet perheissä ovat erilaisia - mutta monelle vanhemmalle se tuntuu olevan kova pala ja omaa syyllisyydentuntoa lievitetään sitten hysteerisellä ja vainoharhaisella oman lapsen etujen "puolustamisella". Pikkutaapero on vielä kuitenkin huomattavasti avuttomampi ja puolustuskyvyttömämpi kuin isompi lapsi.
Se kakara älähtää, johon kalikka kalahtaa!
Ystäväni toimi opettajana vuosia. Toimi paljon erityislasten kanssa ja yläasteikäisten koulupudokkaiden. Hän aina sanoi sitä, että lasten kanssa kaikki pystytään aina selvittämään, oli tilanne millainen tahansa ja oli lapsi millainen tahansa. Se on ne vanhemmat, joiden kanssa ei pärjää ja jotka tekee tilanteet todella raastavan hankalaksi joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Itse joskus tässä ihmettelin, kun ihan tavallisena ei erityisen märkänä kevätiltapäivänäkin esikoululainen on melkein aina haettessa kurahousuissa, ja joskus kysyin niin vastaus oli sellainen vaivautunut, että no kun meillä nyt on tällainen käytäntö jne. Voisiko olla siis selitys se, että jotku vanhemmat kilahtaa siitä, jos on lapsen vaatteet yhtään likaiset?