Fame-musiikkimuseo on suppea eikä nimensä veroinen
Famessa esitellään pelkästään kotimaisia esiintyjiä ja säveltäjiä. Yritin löytää tietoa Bachista ja Verdistä, vaan eipä löytynyt, myöskään ei ollut esittelyjä tunnetuista ulkomaisista muusikoista. Kotimaisista oopperalaulajista tietoja löytyi peräti (!) kolmesta. Pääsymaksu on todella suolainen tarjontaan nähden. Oikea nimi museolle olisi Kotimaiseen kevyeen musiikkiin painottuva museo.
Kommentit (17)
Hyvä tietää että on kallis. Olen harkinnut paikkaan tutustumista mutta enpä taidakaan mennä. Kiitokset aloittajalle infosta.
Samansorttinen kokemus minulla eli puitteet on hienot ja palvelu tasokasta mutta rahalleen ei oikein saa vastinetta. Kuitenkin varmaan vetää kansaa koska lienee maan ainoa vastaavan lainen museo.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tietää että on kallis. Olen harkinnut paikkaan tutustumista mutta enpä taidakaan mennä. Kiitokset aloittajalle infosta.
Köyhälle kaikki on kallista.🤭
Kannattaa hankkia museokortti. Itse tykkään käydä musiikkimuseossa säännöllisesti ihan jo sen itkettävän ihanan alkufilmin takia.
Vierailija kirjoitti:
Käykää te vaan museoissa jotka on ostoskeskuksissa 😂😅
Miksi museo ei voisi sijaita ostoskeskuksessa? - Aloittajan kanssa samaa mieltä: kallis eikä anna paljon.
Parasta minun kokemukseni mukaan on kahvila, jossa tuntuu olevan aina hyvää tilaa. Itse museo aika mitätön.
Nimi on kyllä hassu, mutta sisältö melko hyvää ja palvelu on ensiluokkaista. Museokortti on todella halpa käyttää! Suosittelen.
Melkoisesti samaa mieltä kuin ap. Jos haluaa nähdä Karita Mattilan kaksi esiintymisasua ja lukea kaiken Harmony Sisterseistä, paikalle kannattaa mennä, muuten ei.
Oman kokemuksen mukaan paikalle ei kannata vaivautua kuin korkeintaan sellaisten joilla on museokortti. Hinta ja laatu ei tosiaan kohtaa.
Minä kyllä tykkäsin siitä . Se on sopiva paikka piipahtaa, jos on ylimääräistä aikaa. Mielestäni se sopi kaiken ikäisille ja siellä oli kaikkia hauskoja juttuja joita kokeilla. Esim. Virtuaalikaraoke, jossa siis voi laulaa oikeasti ja paikkana virtuaalisesti iso esiintymislava.
Ja mielestäni FAME sana ei liity klassiseen musiikkiin, vaan populaarimusiikkiin. Kannattaa käydä. Se ei ole sellainen kokopäivännpaikka , vaan 0,5-1 tunnin paikka.
Museoon on helppo mennä kun sijaitsee Triplassa. Se millaisena sen sitten kokee on makuasia. Moni tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Käykää te vaan museoissa jotka on ostoskeskuksissa 😂😅
??? Mitähän ostoskeskuksessa saisi olla ja missä museon pitäisi olla? Olen ollut katsomassa jääkiekko-ottelua jossa jää oli ostoskeskuksen Ekassa kerroksessa keskellä, ja joka kerroksesta näki siihen.
Oletukseni on että kevyt musiikki kiinnostaa suurempaa kansanosaa kuin klassinen, joten Fame puolustaa paikkaansa. Näkemysasia tietenkin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Melkoisesti samaa mieltä kuin ap. Jos haluaa nähdä Karita Mattilan kaksi esiintymisasua ja lukea kaiken Harmony Sisterseistä, paikalle kannattaa mennä, muuten ei.
No museossa pakkaa olemaan museotavaraa. Eihän se museo muutoin olisikaan.
Voihan ap tehdä aloitteen korkeakylddyyrimusiikkiin keskittyvän museon perustamiseksi. Löytyisiköhän kävijöitä?
Museossa pyörii joku video Palafasen haastattelusta, ei kyllä paljoa nappaa kun tietää että "artisti" ajaa punavihreää ideologiaansa joka paikkaan.
Ulkomaisista säveltäjistä en tiedä, mutta museo on paljon pienempi kuin odotin. Siihen nähden pääsymaksu on tosiaankin liian korkea. Alakerran kahvila on tasokas ja tyylikäs.