Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marin, hän painotti varhaista tukea lasten ja nuorten mielenterveysongelmiin sekä ehdotti, että varakkaat maksaisivat nykyistä enemmän kuntaveroa

Vierailija
21.05.2021 |

Näin uutisoi yle.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ollaan sitten kaikki köyhiä, sopii mulle kirjoitti:

Kuulun tulojeni puolesta ylimpään kymmenykseen. Minun olisi mahdollista tehdä ylitöitä, mutta koska ylimääräisestä työstä menisi suoraan veroon noin 50% ja työnantajamaksut päälle (yht n. 70%), pidän sitä niin epäreiluna että mieluummin otan vapaa-aikaa. Työni maksaisi jenkki, joten ylimääräinen työ olisi vieläpä vaihtotaseelle erittäin positiivista.

Eli nostakaa vaan niitä veroja, hyvä siitä tulee.

oletko koskaan laskenut monenko työvuoden jälkeen olet maksanut takaisin yhteiskunnalta saamasi hyödyn?

Jos minä olen maksanut 15 vuoden työurani aikana n 150'000 euroa kunnallis -ja valtionveroa niin olenko maksanut koulut, opiskelut, hammaslääkärit, murtumien hoidot, rokotukset, lapsilisät, opintotuet, ym suorat itseeni kohdistuvat sijoitukset takaisin? Tuskin. Välillistä veroista lasken kustantavani ehkä juuri ja juuri käyttämäni kadut, kansallispuistot, leikkikentät, urheiluhallit, edulliset datayhteydet..the list goes on and on..

Ja sitten kun tulee 30v työelämää täyteen ja pääsen nettomaksajaksi niin pitääkö heti alkaa itkemään veroista? Ehkäpä silloin on naista tuntemaan vuorostaan jonkunlaista solidaarisuutta ja kiitollisuutta jos olen siihen saakka saanut olla onnekas ja terve.

Olen toki käynyt ala-asteen ja yläasteen, mutta jo lukion kävin iltakouluna ja olin samaan aikaan töissä. Yliopistoaikoina olin myös jatkuvasti töissä. Ja yliopiston jälkeen olen ollut myös koko ajan töissä. Olen elämäni aikana käynyt kaksi kertaa lääkärissä joista toinen kerta yksityisellä. Luulisin että olen aika h*lvetin kirkkaasti nettomaksaja tässä yhteiskunnassa. Se ei minua tosin haittaa yhtään, joidenkin on oltava nettomaksajia ja se on ihan ok.

Mutta sinulta meni pointti kirkkaasti ohi, eli se että tietyn pisteen jälkeen veroja nostamalla verotulot pienenevät. Siinä ei auta yhtään vedota ilmaisiin koulutuksiin. Ketään ei kiinnosta lähteä työskentelemään valtiolle siksi että sai joskus käydä ala-asteen ilmaiseksi. Olen mieluummin köyhä ja otan aurinkoa takapihalla niinkuin muutkin köyhät.

Palkansaajien ansiotuloverotusta on kevennetty koko 2000 luvun ajan. 

Tuo laskutoimitus saattaisi yllättää muuten aika monetkin.

Mut joo, eiköhän kannattavinta olisi puuttua siihen sosiaalimenojen saamapuoleen mieluummin kuin maksaja. Niin kauan kun siihen vielä pystytään puuttumaan. Tulevaisuudentutkijat ovat kokolailla yksimielisiä, että työtä, josta maksetaan palkkaa tulee riittämään tulevaisuudessa alle kolmannekselle työikäisistä. Kaikkia tullaan kuitenkin tarvitsemaan siellä työn tulosten kysyntäpuolella. Varaudutaan siis me kellä onni ja kyky on tehdä töitä maksamaan jatkossa yhä useamman "oleilu". Ja toivotaan, että samaan aikaan kehitetään mielekkäitä tapoja niiden muiden osallistua yhteiskunnan toimintaan muutoin kuin palkkatulon ansaitsemisen kautta.

Vierailija
62/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkailta pois että köyhät saa maata kotona

Ihan oikein. Itseppähän rikkaat jatkuvalla syötöllä ahnehtii itselleen enemmän ja enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suhteellisen varakkaasta perheestä. Vanhempani ovat molemmat sairastaneet syövän, on ollut sydämentahdistinta ja selkäleikkausta. Korkeasti koulutettuja, päihteettömiä, ihan perusterveellisesti eläneitä ihmisiä. Niitä boomereita. 

Emme valita verotuksesta.

Valitamme hyvinvointiyhteiskunnan rapauttamisesta, monellakin tavalla. Se on nykyisen kulttuurin tuotos ihan yhtälailla kuin veropohjan heikentämisen. Edelläkin yksi parempiosainen kertoo jäävänsä kotiin makaamaan jos veroja nostetaan. On siinäkin arvot ja tavoitteet.

Demareita en kannata. He laittavat kaikki munansa yhteen koriin käytännön toimissaan. Eläkeläiset ovat suurin yksittäinen äänestäjäkunta. Se näkyy SDP politiikassa, on aina näkynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän