Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marin, hän painotti varhaista tukea lasten ja nuorten mielenterveysongelmiin sekä ehdotti, että varakkaat maksaisivat nykyistä enemmän kuntaveroa

Vierailija
21.05.2021 |

Näin uutisoi yle.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä taas se 2000/kk varakas ja oikeasti rikkaille jätetään joku porsaanreikä. Vai onko rikkaiden karkoittaminen Kiinan omistamiin maihin se, jota haetaan?

Vierailija
42/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Kun suurituloinen käyttää kaupungin palveluja, niin hänen palvelemisensa ei ole yhtään kalliimpaa eikä myöskään parempitasoista kuin pienituloisen tai tulottoman. Suurituloinen maksaa jo nyt suuremman euromäärään määrän kunnallisveroa pelkästään siksi, että tulot ovat suuremmat. Osa kuntien palvelumaksuista on lisäksi jo nyt progressiivisia tulojen mukaan, esim. juuri varhaiskasvatus.

Mutta en ole lainkaan yllättynyt. Demarit rakastavat verotuloja, ja niiden tuhlaamista. Tässä halutaan höllentää kukkaroiden nyörejä hyvän tarkoituksen varjolla. Luulen, että hyvä tarkoitus on kuitenkin loppujen lopuksi muisto vain, kunhan vero on saatu aikaiseksi. Lasten ja nuorten mielenterveysongelmien hoitoon siitä ei tule menemään kuin pieni murto-osa. 

noo, mutta hyvätuloiset ovat koulutettuina omansa saaneet jo ilmaisen opiskelun myötä ja yrittäjät yritystukina, koulutettuna työväkenä, vakaana toimintaympäristönä, infrana jnejne. Ja myös hyvätuloinen saa apua sitä tarvitessaan.

Marinia en kannata. Valehteleva despootti.

t. 60keur / vuodessa tienaava vero% 33,5

Todellinen veroprosenttisi on jotain 50%, osan verostasi maksaa työnantaja ennen kuin se näkyy tilinauhassasi. Onhan siinä vielä 50% varaa kiristää.

Unohditte tuotteiden ja palveluiden hinnoissa olevat verot. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan hallituksella ollut jo pari vuotta aikaa korjata kaikki epäkohdat, niinkuin ennen vaaleja lupasivat.

Vierailija
44/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailta pois että köyhät saa maata kotona

Vierailija
45/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä? Kun suurituloinen käyttää kaupungin palveluja, niin hänen palvelemisensa ei ole yhtään kalliimpaa eikä myöskään parempitasoista kuin pienituloisen tai tulottoman. Suurituloinen maksaa jo nyt suuremman euromäärään määrän kunnallisveroa pelkästään siksi, että tulot ovat suuremmat. Osa kuntien palvelumaksuista on lisäksi jo nyt progressiivisia tulojen mukaan, esim. juuri varhaiskasvatus.

Mutta en ole lainkaan yllättynyt. Demarit rakastavat verotuloja, ja niiden tuhlaamista. Tässä halutaan höllentää kukkaroiden nyörejä hyvän tarkoituksen varjolla. Luulen, että hyvä tarkoitus on kuitenkin loppujen lopuksi muisto vain, kunhan vero on saatu aikaiseksi. Lasten ja nuorten mielenterveysongelmien hoitoon siitä ei tule menemään kuin pieni murto-osa. 

noo, mutta hyvätuloiset ovat koulutettuina omansa saaneet jo ilmaisen opiskelun myötä ja yrittäjät yritystukina, koulutettuna työväkenä, vakaana toimintaympäristönä, infrana jnejne. Ja myös hyvätuloinen saa apua sitä tarvitessaan.

Todellinen veroprosenttisi on jotain 50%, osan verostasi maksaa työnantaja ennen kuin se näkyy tilinauhassasi. Onhan siinä vielä 50% varaa kiristää.

Unohditte tuotteiden ja palveluiden hinnoissa olevat verot. 

Eikä siinä kaikki. Lisäksi on esim. kuntien piiloverotus, joka tapahtuu esim. ylikorkeiden vesimaksujen, vuokrien yms. avulla. Eikä näilläkään saada palveluita ilmaiseksi, vaan osa palveluita on yhä maksullisia. 

Vierailija
46/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllähän vaikka kolmen kardashian kloonin perseenketkutus näillä lyriikoilla oli niin miljoona kertaa voimaannuttavampaa ja  IHQUMPAA!!

Don’t be angry, gather courage

A girl like me doesn’t ask for promises

You don’t take your eyes off of me

I got into your veins so easilyI see it in your smile,

You want me, don’t you lie.

I’m sweet as choco moco

Come on, be loco

Ram ba-ba-bam

And I am cute and nice

And you’re alone, alone, alone

And I know, I know, I know

It will be wild, wild, wild

So, Come on, be loco loco

Baby, baby, baby, what’s the fuss?

A girl like me doesn’t ask for promises

Baby, baby, baby, I dance alone

Not being with me is your flaw

I see it in your smile,

You want me, don’t you lie.

I’m sweet as choco moco

Come on, be loco

1,2… Girls, Come on!

Loco loco

Loco loco

Loco loco

You don’t take your eyes off of me

I got into your veins so easily

Come on, be loco loco

And I am cute and nice

And I am cute and nice

Suomennettuna kuulosti tosin juuri niin nololta kuin voi olla.

Vierailija
47/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli asiansa hyvin hoitaneet maksavat taas kaiken"

Tarkoitat siis niitä, jotka osaavat kieroilla hyviin valtion ja kuntien virkoihin ja niitä, jotka osaavat parhaiten hyväksikäyttää muita.

Sen verran tarkennusta, että valtion ja kuntien virkamiehet eivät todellakaan "maksa kaikkea", päinvastoin.  Kärjistäen julkisen sektorin työntekijät eivät maksa veroja, koska heidän palkkansa veroineen ja työnantajan sivukuluineen maksaa yksityinen sektori veroina. Voi ajatella että julkisen sektorin työntekijöiden verot kiertävät - osin - kehää.

Vierailija
48/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

M53 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli asiansa hyvin hoitaneet maksavat taas kaiken"

Tarkoitat siis niitä, jotka osaavat kieroilla hyviin valtion ja kuntien virkoihin ja niitä, jotka osaavat parhaiten hyväksikäyttää muita.

Sen verran tarkennusta, että valtion ja kuntien virkamiehet eivät todellakaan "maksa kaikkea", päinvastoin.  Kärjistäen julkisen sektorin työntekijät eivät maksa veroja, koska heidän palkkansa veroineen ja työnantajan sivukuluineen maksaa yksityinen sektori veroina. Voi ajatella että julkisen sektorin työntekijöiden verot kiertävät - osin - kehää.

Tämä on tosiasia jonka jotkut meinaavat unohtaa. Muutenhan kaikki kannattaisi palkata valtiolle töihin.

Vierailija
49/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerro ihmeessä kuinka

Vierailija
50/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne sekaisin olevat mt-ongelmaiset laitetaan taas takaisin suljettuihin laitoksiin, niin sitten voin maksaa hiukan lisää. Muuten en. Se on vaarallista kaikille kun ne saavat juoksennella vapaasti avohoidossa.

Vierailija
51/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerro ihmeessä kuinka

https://fi.wikipedia.org/wiki/Verokiila

Vierailija
52/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan sitten kaikki köyhiä, sopii mulle kirjoitti:

Kuulun tulojeni puolesta ylimpään kymmenykseen. Minun olisi mahdollista tehdä ylitöitä, mutta koska ylimääräisestä työstä menisi suoraan veroon noin 50% ja työnantajamaksut päälle (yht n. 70%), pidän sitä niin epäreiluna että mieluummin otan vapaa-aikaa. Työni maksaisi jenkki, joten ylimääräinen työ olisi vieläpä vaihtotaseelle erittäin positiivista.

Eli nostakaa vaan niitä veroja, hyvä siitä tulee.

oletko koskaan laskenut monenko työvuoden jälkeen olet maksanut takaisin yhteiskunnalta saamasi hyödyn?

Jos minä olen maksanut 15 vuoden työurani aikana n 150'000 euroa kunnallis -ja valtionveroa niin olenko maksanut koulut, opiskelut, hammaslääkärit, murtumien hoidot, rokotukset, lapsilisät, opintotuet, ym suorat itseeni kohdistuvat sijoitukset takaisin? Tuskin. Välillistä veroista lasken kustantavani ehkä juuri ja juuri käyttämäni kadut, kansallispuistot, leikkikentät, urheiluhallit, edulliset datayhteydet..the list goes on and on..

Ja sitten kun tulee 30v työelämää täyteen ja pääsen nettomaksajaksi niin pitääkö heti alkaa itkemään veroista? Ehkäpä silloin on naista tuntemaan vuorostaan jonkunlaista solidaarisuutta ja kiitollisuutta jos olen siihen saakka saanut olla onnekas ja terve.

Vierailija
53/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorisossa on niin paljon autettavaa eikä tällä hetkellä ole muuta kuin koulukodit ja laitokset joissa pahoinvointi kasvaa.

Yhden nuoren laitossäilöntä maksaa 100kte/vuosi.

Sillä saisi paljon ennalta ehkäisevää apua perheisiin, mutta rahavirta menee yksityisten ylläpitämiin laitoksiin joita rinnastetaan vankiloihin, jopa pahemmat oltavat.

Vierailija
54/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kerro ihmeessä kuinka

https://fi.wikipedia.org/wiki/Verokiila

aaa, puhuit siis eläkemaksuista ja sairausvakuutusmaksusta. Sorry hämäsi kun esitit verotuksen nappaavan 50% työnantajan minusta maksamasta palkkakustannuksesta.

Mulla on hieman vaikeuksia nähdä eläke veroluontoisena maksuna, jos siis eläkejärjestelmä toteutuu myös omalla kohdallani kuten luvattu.

Vierailija
55/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalta kuin vappusatanen.

Saadaan taas ääniä hyvän asian puolesta ja kun vaalit ovat ohi, verotus laitetaan täytäntöön, mutta mitään rahaa ei mt-puolelle tule.

Vierailija
56/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän teet töitä ja yrität, sitä enemmän maksat niiden elämää, jotka ei edes halua tehdä mitään. On tämä hieno maa

Vierailija
57/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ollaan sitten kaikki köyhiä, sopii mulle kirjoitti:

Kuulun tulojeni puolesta ylimpään kymmenykseen. Minun olisi mahdollista tehdä ylitöitä, mutta koska ylimääräisestä työstä menisi suoraan veroon noin 50% ja työnantajamaksut päälle (yht n. 70%), pidän sitä niin epäreiluna että mieluummin otan vapaa-aikaa. Työni maksaisi jenkki, joten ylimääräinen työ olisi vieläpä vaihtotaseelle erittäin positiivista.

Eli nostakaa vaan niitä veroja, hyvä siitä tulee.

oletko koskaan laskenut monenko työvuoden jälkeen olet maksanut takaisin yhteiskunnalta saamasi hyödyn?

Jos minä olen maksanut 15 vuoden työurani aikana n 150'000 euroa kunnallis -ja valtionveroa niin olenko maksanut koulut, opiskelut, hammaslääkärit, murtumien hoidot, rokotukset, lapsilisät, opintotuet, ym suorat itseeni kohdistuvat sijoitukset takaisin? Tuskin. Välillistä veroista lasken kustantavani ehkä juuri ja juuri käyttämäni kadut, kansallispuistot, leikkikentät, urheiluhallit, edulliset datayhteydet..the list goes on and on..

Ja sitten kun tulee 30v työelämää täyteen ja pääsen nettomaksajaksi niin pitääkö heti alkaa itkemään veroista? Ehkäpä silloin on naista tuntemaan vuorostaan jonkunlaista solidaarisuutta ja kiitollisuutta jos olen siihen saakka saanut olla onnekas ja terve.

Olen toki käynyt ala-asteen ja yläasteen, mutta jo lukion kävin iltakouluna ja olin samaan aikaan töissä. Yliopistoaikoina olin myös jatkuvasti töissä. Ja yliopiston jälkeen olen ollut myös koko ajan töissä. Olen elämäni aikana käynyt kaksi kertaa lääkärissä joista toinen kerta yksityisellä. Luulisin että olen aika h*lvetin kirkkaasti nettomaksaja tässä yhteiskunnassa. Se ei minua tosin haittaa yhtään, joidenkin on oltava nettomaksajia ja se on ihan ok.

Mutta sinulta meni pointti kirkkaasti ohi, eli se että tietyn pisteen jälkeen veroja nostamalla verotulot pienenevät. Siinä ei auta yhtään vedota ilmaisiin koulutuksiin. Ketään ei kiinnosta lähteä työskentelemään valtiolle siksi että sai joskus käydä ala-asteen ilmaiseksi. Olen mieluummin köyhä ja otan aurinkoa takapihalla niinkuin muutkin köyhät.

Vierailija
58/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko yksikään työssäkäyvä espoolainen äänestämään tuota?

Vierailija
59/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläjät jätettiin täysin demarien ja Marinin visiosta pois.

Suomessa heitä on toista miljoonaa.

Vierailija
60/63 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan tykkää Marinista yhtään. Olen joskus vasemmistoa ja demareita äänestänyt mutta nämä nykyiset eivät oikeasti aja enää koko kansan etua.  Se olisi minusta tärkeää jatkuvan puoluepolitikoinnin sijaan.

Marin ajattelee vain omaa etuaan koko ajan. Se näkyy sen puheissa ja käytöksessä. Sillä ei ole mitään halua kohentaa muiden suomalaisten asemaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän