Kaverin lapsi saa nimekseen Taisto, kuulostaa hölmöltä pienellä vauvalla
En vaan osaa kuvitella pienelle vauvalle. Pehmeät nimet sopivat paremmin, esim. Eeli, Veeti, Leo, Onni.
Kommentit (81)
Ruma ja vanhanaikainen nimi. Tuollaisista helposti kiusataan koulussa.
Ihan hyvä nimi on Taisto, Veikko. ilmari. Matti.Tauno.Olavi.jne. Ei nimi miestä pahenna!
Kaikkeen tottuu. Minua enemmän itseäni häiritsee juuri pehmeät muotinimit. Kaikkialla on Eeliksiä, Onneja, Eetuja, Aadoja, Kaapoja, Elmoja ja Helmejä.
Makuasioita.
Pitääkö olla nico, luca vai jack...
Jos minulla olisi kolme poikaa, niiden nimet olisivat Taisto, Voitto ja Vilho.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun innoittamana mä laittaisin Taisto, Voitto ja Urho.
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei Jyrki, Alexander ja Petteri.
Mä en ymmärrä näitä ihmisiä, jotka sanoo, että joku nimi ei sovi vauvalle. Ihminen on vauva hieman yli vuoden elämästään ja aikuinen keskimäärin 70 vuotta. Ihan se ja sama sopiiko nimi vauvalle. Nuuti, Kuutti ja Eeli sopii vauvalle, mutta voitko kuvitella esimerkiksi sotilasvoimien aiktoriteettia uhkuvana komentajana Nuuti tai Veeti Korhosen?
Nelisenkymmentä vuotta sitten eräs naureskeli Teemu nimeä. Että miltä se kuulostaisi esimerkiksi presidentin nimenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ei Jyrki, Alexander ja Petteri.
No minä kun olen enemmän tuonne vasemmalle kallellaan niin ajattelin ottaa niitä isänpuolen suvun punaisia nimiä, ja jättää sen äidinpuolen oikeistonimet vähän vähemmälle. Siltä puolelta olisi tullut kyllä tyttären nimi Ruth Etta Abigail, enemmän uskonnollisia kun ovat.
Taisto ei ole vauva kovinkaan kauan. Suurimman osan elinajastaan hän on mies, oikea Taisto taistojen tiellä.
Miten pihalla pitää aikuisen olla jos alkaa nimen perusteella lasta määrittelemään?
Taisto on vauva vain pienen hetken.
Naurattaa kun jotkut nimeää lapsensa joksikin Veetiliini-Bambiina-Lilleriina-Muppeliksi :D Onpa tosi uskottava nimi aikuisella. :D
Ehdotas kaverille, että antaa nyt ensin jonkin vauvalle sopivan nimen ja sitten vaihtaa sitä vaikka viiden vuoden välein. Näin lapsella on näppärästi aina ikään sopiva nimi!
Taisto on hieno nimi jaonneksi erilainen, kuin nämä tämän ajan "muotinimet".
Kyllä kun tälläisiä aloituksia lukee, niin ei voi kuin ihmetellä ihmisten idiotismia.
Eikös Veitolan lapsen nimi ole Taisto?
On tylsää, kun vauvoille annetaan aina samanlaisia muotinimiä. Missä ovat poikain nimet Pertti, Risto, Jouko, Sakari, Pentti, Uolevi, Jaakko - onhan noita vastaavia vaikka kuinka paljon! Nyt on vain Oliverit, Veetit, Eemit, Leot jne. Mielikuvituksetonta.