Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin lapsi saa nimekseen Taisto, kuulostaa hölmöltä pienellä vauvalla

Vierailija
21.05.2021 |

En vaan osaa kuvitella pienelle vauvalle. Pehmeät nimet sopivat paremmin, esim. Eeli, Veeti, Leo, Onni.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun enoni on Taisto. Meidän suku on kyllä oikeistolaista

Vierailija
22/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uljas on kyllä komea nimi. Taistokin periaatteessa olisi, mutta liikaa tulee romanit mieleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi nimi se Taisto on kuin nykyiset nikot ja jeret.

Huhuu, 90-luku meni jo. Kumpikaan nimi ei ole suosittu nykyään.

Vierailija
24/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun enoni on Taisto. Meidän suku on kyllä oikeistolaista

Täysiä kommareita se sinun sukusi on täynnä.

Vierailija
25/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ongelmalliselta että joku antaisi nimen sen perusteella että se sopii hyvin "pienelle vauvalle". Miltähän se mahtaa kuulostaa sitten aikuisena.

Vierailija
26/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en taas osaa kuvitella aikuista miestä jonka nimi on joku Veeti... Sopii joo lapselle mutta kyllä se ihminen on suurimman osan elämästään aikuinen ja vanhemmilla on vastuu siitä, että lapsen nimi on myös aikuiselle sopiva.

Vierailija
27/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisto-nimestä tulee mieleen, että siihen liittyy joku tarina. Ettei ole ehkä ollut ihan helpoin alku sillä pienellä. Vähän niinkuin muistakin merkitys nimistä esim. Onni, Toivo, Ilo jne.

Vierailija
28/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mä en taas osaa kuvitella aikuista miestä jonka nimi on joku Veeti... Sopii joo lapselle mutta kyllä se ihminen on suurimman osan elämästään aikuinen ja vanhemmilla on vastuu siitä, että lapsen nimi on myös aikuiselle sopiva.

https://img.ilcdn.fi/_5y3riDLpY0fry6TE4pW8grW4N4=/full-fit-in/612x0/img…

Tuossa on aikuinen mies nimeltä Veeti.

Vierailija
29/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Varma hyvä nimi? 

Joskus sisällissodan jälkeen hävinnyt osapuoli nimesi lapsiaan jopa Varma Kosto-nimisiksi. Kaikenlaista. Mutta Varma nimenä ilman tuota Kostoa on mielestäni ihan jees nimi.

Vierailija
30/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nää vanhat suomalaiset nimet ovat kauniita, ja ihana että tulevat taas muotiin. Kannustan kaikkia tutkimaan omia sukukirjojaan kun nimeä mietitään :)

Tuo on aivan totta, mutta Taisto on kyllä nimenä siinä rajoilla kannattaako antaa vai ei. Et ilmeisesti ole elänyt 70-luvulla etkä tiedä että tuolla nimellä on selkeä poliittinen sanoma. Tietysti jos suvussa on ollut Taistoja voi harkita vaikkapa esivanhempia eikä kommunismia kunnioittaakseen. Minä en antaisi.

Vierailija
31/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisto oli aikaisemmin suosittu nimi kommariperheissä ja kai se taas jossain vaiheessa tulee uudelleen muotiin.

On se vieläkin, siis jossain määrin suosittu kommariperheissä.

Ainoat tuntemani Taisto ja Voitto - nimiset lapset ovat SKP-aktiivijäsenten perheessä.

Vierailija
32/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nimi muuten, mutta haittaa työnhaussa kun assosioituu niin vahvasti romaneihin.

Vierailija
33/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://img.ilcdn.fi/_5y3riDLpY0fry6TE4pW8grW4N4=/full-fit-in/612x0/img…

Tuossa on aikuinen mies nimeltä Veeti.

Tuo aikuinen mies oli itse asiassa vaikuttamassa Veeti-buumiin, nimestä tuli suosittu samaan aikaan kun Veeti Kallion suosio oli huipussaan.

Vierailija
34/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisto oli aikaisemmin suosittu nimi kommariperheissä ja kai se taas jossain vaiheessa tulee uudelleen muotiin.

Ainoat tuntemani Taisto ja Voitto - nimiset lapset ovat SKP-aktiivijäsenten perheessä.

Mä tiedän kaksi Taisto- nimistä lasta ja eivät taatusti liity noihin aatteisiin. Se että sä tiedät Taisto tai Voitto nimisten yhteydestä SKP:n kertoo vaan sen, että olet aika vanha.

Nuoret vanhemmat, jotka nyt nimeävät Taistoja ja Vappuja eivät yhdistä niitä mitenkään kommunisteihin. Ja hyvä niin, mun mielestä Taisto, Voitto ja Vappu on hienoja suomalaisia nimiä.

Vierailija
35/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on nolompaa jos lapsen nimeksi tulee joku Nuunu. Ihmiset kun tuppaa olemaan elämästään vauvoja vain sen vuoden verran. Loppuajan Nuunu menee kouluun ja välttelee koulukiusaajia, Nuunu käy armeijan ja kasaa rynnäkkökiväärin, Nuunu menee työhaastatteluun, Nuunu yrittää löytää tinderistä naisen joka ei kuivu kiinni kun kuulee tyypin nimen, Nuunu ehkä siittää lapsen jonka nimeksi tulee jotain ihan muuta kuin tommoinen lällöällötys.

Tää oli hyvä  :D

Vierailija
36/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi nimi se Taisto on kuin nykyiset nikot ja jeret.

Huhuu, 90-luku meni jo. Kumpikaan nimi ei ole suosittu nykyään.

Mutta valtavasti on Nikoja ja Jerejä siis, nimihän pysyy yleensä koko elämän, ei vaihdeta muodin mukaan 10 vuoden välein.

Vierailija
37/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä nää vanhat suomalaiset nimet ovat kauniita, ja ihana että tulevat taas muotiin. Kannustan kaikkia tutkimaan omia sukukirjojaan kun nimeä mietitään :)

Tuo on aivan totta, mutta Taisto on kyllä nimenä siinä rajoilla kannattaako antaa vai ei. Et ilmeisesti ole elänyt 70-luvulla etkä tiedä että tuolla nimellä on selkeä poliittinen sanoma. Tietysti jos suvussa on ollut Taistoja voi harkita vaikkapa esivanhempia eikä kommunismia kunnioittaakseen. Minä en antaisi.

ymmärrätkö että nuoremmat ei yhdistä noita nimiä mihinkään ja onneksi eivät. Eikä tarvitse, itse asiassa aika naiivia ajattelua, että joku nimi liittyisi johonkin aatteeseen ja sen takia sitä ei voi käyttää.

Vierailija
38/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän kaksi Taisto- nimistä lasta ja eivät taatusti liity noihin aatteisiin. Se että sä tiedät Taisto tai Voitto nimisten yhteydestä SKP:n kertoo vaan sen, että olet aika vanha.

Nuoret vanhemmat, jotka nyt nimeävät Taistoja ja Vappuja eivät yhdistä niitä mitenkään kommunisteihin. Ja hyvä niin, mun mielestä Taisto, Voitto ja Vappu on hienoja suomalaisia nimiä.

On me minustakin hienoja nimiä, vaikka en kommunisti olekaan.

PS, tuntemani Taisto ja Voitto ovat naapuriperheen poikien nimet, alle 10 vuotiaita, mainitsinkin aiemmin, että lapsia ovat. Ja vanhemmat tosiaan aktiivisia politiikassa, muuten en heidän vakaumustaan varmaan tietäisikään.

Itse olen tosiaan vanha, mutta nuo pojat eivät.

Vierailija
39/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja nimiä tässä ketjussa monta: Taisto, Voitto, Uljas. Ja tuo Varma oli mulle ihan uusi ja aivan mahtaa nimi! Antaisin sen jollei mun lapset olisi jo aikuisia!

Vierailija
40/81 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen poika on Urho ja hyvin sopi nimi vauvana ja nyt koululaisena. Sukunimen kanssa Urho on tällä lapsella taatusti mieleenjäävä, vain eduksi työnhaussa ja muutenkin.

Taisto on samoin hyvä nimi. Veljen pojasta ei sentään tullut Taisto-Urho, koska ovat enempi pasifismiin taipvaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi