Henk.kohtainen palkanlisä, mitä pitää tehdä jotta saisi?
Kommentit (7)
Onko normaalin työpaikan merkki että palkankorotuspyyntöä pitää pohjustaa lähtöuhkailuilla?
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalin työpaikan merkki että palkankorotuspyyntöä pitää pohjustaa lähtöuhkailuilla?
Toki
Ihmettelin aikoinaan töissä oman pomoni esimiehelle, että miten ihmeessä nämä henkilökohtaiset menevät kun korotukset eivät koskaan osu kohdalleni. Hän hoiti asian päivässä oman pomoni ohi. Että sellaista, suuressa pörssiyhtiössä.
Emme tiedä kun emme tiedä mitä teet, missä olet töissä jne.
Minä saan sitä osaamisesta, mitä on enemmän kuin tehtävä edellyttäisi ja teen sen vuoksi vaativampia tehtäviä, mitä työsopimuksessa alunperin sovittiin. Myös siitä, että asennan ohjelmani itse ja osaan tietotekniikassa tehdä muutkin asiat, mihin edeltäjäni on tarvinnut tukea. Eli olen oma it-tukeni. (Olen melkein 60-vuotias, ihan sivukommenttina, edeltäjäni oli paljon nuorempi). Tästä syystä saan parempaa palkkaa kuin se, jonka tilalle tulin.
Esimerkiksi uuden työntekijän perehdyttämisestä / työhön kouluttamisesta voi saada palkanlisää.
Osaaminen, tuloksenteko ja hyvät verkostot ovat mainioita perusteita lisätä palkkaa.
Kysy töissä mistä se tulee TEILLÄ