Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti - löystyikö emättimesi synnytyksessä?

Vierailija
20.05.2021 |

Haluan kuulla teidän synnyttäneiden oman kokemuksen, koetko että emättimesi muuttui synnytyksen myötä? Onko ollut jotain siihen liittyviä vaivoja? Entä vaikutusta seksiin? Montako lasta olet synnyttänyt ja missä iässä? Miten synnytys sujui, repesitkö pahasti? T. Jännityksellä odotan esikoisen synnytystä...

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta. Mistä minä sen tietäisin, en ole mitään mittauksia tehnyt. Massiiviset repeämät.

Vierailija
2/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisikiloisen lapsen ponnistin ulos, mutta en osaa sanoa mitä muutoksia tapahtui. Mitään arpikudosta tms ei jäänyt, että sen puoleen palauduin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lapsi, 5 tikkiä. Synnytys sujui hyvin ilman ongelmia ja en ole huomannut merkittävää löysyyttä. Ainut probleema on kun emättimen aukko jäi hieman repaleiseksi niin vessa käynnin jälkeen pissaa menee ja valuu näiden "poimujen" väliin ja valuu siitä alkkareihin. Ei siis ole pidätysongelmaa eikä laskeumia vaan ainoastaan tuo.

Vierailija
4/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta ensimmäisestä alatiesynnytyksestä muuttui tietysti vähön mutta oli ihan hyvä, kolmas iso vauva väärässä asennossa, isot repemät, etu- ja takaseinän laskeumat ja auenneet tikit. Jäi vaurioita ja olen aiempaa tuplasti löysempi.

Vierailija
5/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pientä tyttöä olen synnyttänyt, ilman mitään ongelmia. Ei löystynyt, jumppasin ahkerasti läntionpohjaa ja pysyin muutenkin hyvässä kunnossa raskauksien ajan.

Gynekologikin ihasteli jälkitarkastuksessa miten hyvät lantiopohjan lihakset on. :)

Vierailija
6/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v

Ei repeämiä synnytyksessä

Kohdunlaskeuma löytyy, aloitin vissiin liian aikaseen lenkkeilyt synnytyksen jälkeen ja ihan omaa hölmöyttä koska "kiellettiin" ja varoteltiin

Vierailija
7/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia emättimen suu oli niin tiukka, että se hankautui kipeäksi yhdynnässä, nyt ns. käyttäjäystävällisempi myös miehelle. Sisäosissa en ole havainnut muutosta muuten kuin siten, että kudos joustaa enemmän.

Toisen synnytyksen jälkeen emättimen orgasmiherkkyys parani (en ollut ennen saanut orgasmia pelkällä yhdynnällä).

Parempi siis on kuin ennen lapsia.

Vierailija
8/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt 5 isoa vauvaa ja pimppini on vain kiristynyt entisestään!

Vierailija
9/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli pahat repeämät ekassa synnytyksessä.

Toisessa myös muttei tikattu. Pystyin pissaamaan vain katetroituna kun kirveli vesikin niin että.ihan kun joku olisi polttanut.

On korjattu laskeumat.

Koen ettei ole enää entisensä.

Jos tyttäreni haluaa lapsia joskus niin suosittelen sektiota hänelle. Meidän suvussa heikko kudostyyppi. Olisi itsekin pitänyt synnyttää sektiolla. Harmittaa ettei äiti kertonut kokemuksistaan.

Vierailija
10/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löystyny, mut häpyhuulet roikkuu nykyään noin 6-8cm alempana, semmosel läpsyttimet nykyään.

Vierailija
11/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään vaivoja mutta ensimmäisen synnytyksen jälkeen "seksituntuma" parani ja yhdyntäorgasmeista tuli mahdollisia. Ei repeämiä, ekassa synnytyksessä pari nirhaumaa imukupista, toisessa ei sitten tullut edes niitä. Ekan aikoihin olin vähän alle 25v ja tokassa vähän yli.

Vierailija
12/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vaikutusta värkkiin, kiitos hätäsektion. Sen sijaan ikuinen arpijomotus ja -kutina sektioarvessa.

Vierailija
13/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä iso varustus, ja yhdyntä sattui aina. Synnytyksen jälkeen ei enää sattunut, joten kaipa se hieman löystyi.

Vierailija
14/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole löysempi käsittääkseni. Mutta kuten sanoi jo joku, niin mitään mittauksia en ole tehnyt. Tuntuma samanlainen. Oli se ihan synnytyksen jälkeen väljempi kyllä, mutta palautui. 

Kolme n. nelikiloista lasta minulla. Ekassa synnytyksessä pieni repeämä, joka parani samantien. Toisissa ei. 

Nämä jotkut jutut vaikuttavat vela-porukan jutuilta. Ei siinä yleensä mitään ihmeempiä tapahdu. Uskomattoman sopeutuvaa kudosta. 

Vierailija
15/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä alapeukuttaa ihan tosiasioita?

Vierailija
16/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löystyi kyllä. Kaksi synnytystä, toinen niistä sektio. Nuorempana löysyys haittasi, mutta ei näin nelikymppisenä enää ollenkaan jaksa miettiä moista asiaa.

Vierailija
17/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löystyin. Itse asiassa koin synnytyksen jälkeen ensimmäisen kivuttoman yhdyntäni tämän löystymisen ansiosta.

Vierailija
18/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, vaikka onkin aikaa jo yli 20 vuotta.

Vierailija
19/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä synnytysten jälkeen paikat ovat olleet entistä kireämmässä kunnossa. :)

Vierailija
20/68 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löystynyt ainakaan niin että sitä itse huomaisi.

Ei vaikutusta seksielämään.

Ei vaivoja. Jumpata sai kyllä synnytyksen jälkeen lantionpohjaa, n vuoden kuluttua lihastuntuma alkoi olla samalla tasolla kuin ennen raskautta.

Yksi lapsi alle 30-vuotiaana.

Ei isoja repeämiä, muutama pinnallinen tikki.