Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

E-pillerit aiheutti lukiolaiselle sydänpysähdyksen ja melkein kuoleman

Vierailija
20.05.2021 |

Varsinkin nuorille näitä tuputetaan riskejä vähätellen.
Itsekin tunnen kaksi keuhkoveritulpan n. 20-vuotiaana saanutta.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella ikävää, kun tuollainen sattuu kohdalle. Onneksi on kuitenkin hyvin harvinaista saada hormoniehkäisystä johtuva veritulppa.

Yhdistelmäehkäisypillereitä ei määrätä, jos tiedossa on suvussa esiintyneitä veritulppia, naisella itsellä aiemmin ollut veritulppa, tai nainen sairastaa migreeniä.

Kaikkia tulppariskejä ei kuitenkaan voida ennakoida.

Tavallinen migreeni ei kaiketi ole este, aurallinen on.

Mulla on aurallinen migreeni ja söin yasmine pillereitä neljä vuotta.

Vierailija
42/45 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä kaikkea muuta ne aiheuttavat. Monissa pillereissä kohoaa masennusriski. E-pillereillä kohoaa 20%, minipillereillä 30%, hormonikierukkaa käyttävillä 40%. Tuoteselosteessa varoitetaan itsetuhoisuudesta ja käsketään vaihtamaan eri valmisteeseen. Kuinka sekaisin hormonit menevät, kun esimerkiksi kahdeksan kuukauden aikana kokeilee neljää eri hormonivalmistetta?

Moni myös turruttaa itsensä noilla pillereillä. Luulee että vuosia jatkunut haluttomuus tai mielialavaihtelut on osa itseä, eikä pillereiden haittavaikutus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua itsekkin huolettaa riskit mutta mun teinillä on niin kovat menkka kivut että oli pakko alottaa 13 vuotiiana e pillereitten käyttö.

Todettu endrometrioosi.

Kivut siis sitä luokkaa että makaa sängyssä itkemässä kipuja ja oksentelee melkein koko viikon.

Ja siis sossut käski alottaa ne koska on liikaa poissaoloja koulussa että niiden piti puuttua.

Miksi tällä on alapeukkuja?

Vierailija
44/45 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua itsekkin huolettaa riskit mutta mun teinillä on niin kovat menkka kivut että oli pakko alottaa 13 vuotiiana e pillereitten käyttö.

Todettu endrometrioosi.

Kivut siis sitä luokkaa että makaa sängyssä itkemässä kipuja ja oksentelee melkein koko viikon.

Ja siis sossut käski alottaa ne koska on liikaa poissaoloja koulussa että niiden piti puuttua.

Miksi tällä on alapeukkuja?

Ehkä ihmiset ovat niin tyhmiä, etteivät tiedä että e-pillereillä voi lopettaa menkat?

Vierailija
45/45 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän senkin joku rokotevastainen kohta käännä rokotteesta aiheutuneeksi, vaikka ei olisikaan rokotettu