Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa taas vaikeaa saada lapsi pois koulusta (kiusaaminen)

Vierailija
20.05.2021 |

En nyt viitsi tarkemmin avata, mutta tilanne se, että poikaa kiusataan pahasti koulussa. Asiaa on selvitetty ihan poliisien kanssa. Mistään pienestä jutusta ei enää siis valitettavasti ole kyse.

Poika soitti heti aamulla itkuisella äänellä et on ihan kauheen paska olo. Sanoin että lähtee kotiin. Kertoo vain opelle että ope tietää. Kohta laittaa viestin että ei päästänyt koska ei oo kipee. Ei ole eka kerta kun näin käy, niin soitin opelle. Ei vastannut kesken tunnin. Soitin sit rehtorille ja kerroin että lapsi soitti itkuisena äsken että on hirveä olo ja pelottaa olla koulussa. Rehtori sanoi että lapsi kotiin.

Ihmetyttää kovasti että miten vaikeaksi kotiin lähteminenkin on tehty. Ymmärrän että ihan ketä tahansa ei nyt tietenkään voi päästä kotiin kun ei vaan kiinnosta, mutta kaikki pojan opettajat tietää mitä on taustalla. Silloin kun mun lapsi menee tuohon olotilaan niin ei voi jäädä kouluun. Ei opi mitään kun ajatus menee vain hengittämiseen ja rauhoittumiseen. Jotkut opettajat on sanoneet että koulussa on niin paljon lintsausongelmaa että on tehty tämä päätös että vain sairaana voi ope päästää kotiin. En syytä ketään mutta ihmettelen vain päätöstä. Ymmärrän toki miksi näin toimitaan, mutta siitäkin huolimatta että lapsi on pahoinpidelty koulussa ja kaikki on siitä tietoisia, lapsi ei saa lähteä olon huonontuessa kotiin.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kuitenkin pääsi kotiin. Onko kauankin jatkunut tuo tilanne? Oliko oma ope vai sijainen? Sijainenhan ei aina näitä tilanteita huomaa...

Kovasti voimia teille!

Vierailija
2/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotikoulu vaihtoehto? Tuolla menolla lapsesta tulee masentunut ja työkyvytön kun koulu on pelkkää eloonjäämistaistelua. En jättäisi omaa lastani enää päiväksikään tuollaiseen paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla pienet murheet 😂

Jos tuo on pieni murhe niin murheita ei ole olemassa ylipäätään.

Lapsi on elämässä nro. 1

Vierailija
4/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei ole vankila, kyllä huoltaja on se joka päättää tällaiset asiat. Lapsesi on terapian tarpeessa, hän on traumatisoitunut.

Vierailija
5/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista vaihtaa luokkaa tai koko koulua? Tai kiusaajat voisivat vaihtaa.

Vierailija
6/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kotikouluun. Perseestähän se on, että kiusattu lähtee ja kiusaajat jää, mutta onko lapsen mielenterveyden arvoista pitää koulussa, jos siellä on niin iot ongelmat ja lapsella paha olla?

Oma lapsi oli samanlaisessa tilanteessa ja siirsin lapsen kotikouluun, koska mielenterveys tulee ennen koulussa käyntiä. Käy enää tekemässä vain kokeet koululla ja muuten opiskelee kotona. Päivisin saa opiskella itsenäisesti ja illalla töiden jälkeen tehdä yhdessä vielä hommia ja pidän pistokokeita ja kuulustelee sanallisesti, että pysytään kartalla mitä lapsi osaa ja mitä pitää vielä ennen koetta opetella lisää. Aivan win win tilanne. Lapsi on paljon onnellisempi ja sen seurauksena jaksaa tehdä kotona hommia, numerot nousi ja pärjää paljon paremmin kuin ollessaan koulussa kiusaajan rääkättävänä.

Vierailija
7/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siis koulusta voi lähteä muka pois? Sanoo opettajalle, että voin huonosti ja lähden nyt. Soita äidille.

Eihän se koulu mikään vankila ole kuitenkaan.

Vierailija
8/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi. Kirjoitin tuolle kotikoulua ehdottaneelle pitkän vastauksen mutta sensuuri iski. Lyhykäisyydessään. Lapsi on ysillä ja parin viikon päästä loppuu koulu. Tämä tilanne alkoi yllättäen noin kuukausi sitten. Ensimmäisen tilanteen jälkeen rauhoittui kun otin heti poliisit mukaan selvittämään asiaa (pahoinpitelyä). Lapsi ei mulle ole edes kaikkea kertonut. Itkien viimein myönsi että tuo pahoinpitely ei ollut eka vaan hänet on pakotettu olemaan hiljaa. Peloteltu muun muassa pikkusiskon hakkaamisella ym muuta sairasta.

Mutta muakin sattuu joka kerta nähdä jos lapsi tulee itkien kotiin tai jos soittaa koulusta ettei voi olla siellä. Mun sydän on tämän kevään aikana mennyt niin rikki. Hetken näyttää hyvältä ja sitten taas.. En todellakaan ole sinne kouluun pakoittanut, on itse halunnut mennä. Ei kuulema halua näyttää että sattuu.. 💔 ap

Vierailija
9/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan koulua just ton takia! Opettajat ja monet muutkin kuvittelee että koulussa oleminen ja opiskelu on tärkeintä elämässä. Tärkeämpää kuin ihmiset itse. Eiköhän se koulu ole kuitenkin lapsia varten, eikä lapset koulua varten...

Vierailija
10/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitsi. Kirjoitin tuolle kotikoulua ehdottaneelle pitkän vastauksen mutta sensuuri iski. Lyhykäisyydessään. Lapsi on ysillä ja parin viikon päästä loppuu koulu. Tämä tilanne alkoi yllättäen noin kuukausi sitten. Ensimmäisen tilanteen jälkeen rauhoittui kun otin heti poliisit mukaan selvittämään asiaa (pahoinpitelyä). Lapsi ei mulle ole edes kaikkea kertonut. Itkien viimein myönsi että tuo pahoinpitely ei ollut eka vaan hänet on pakotettu olemaan hiljaa. Peloteltu muun muassa pikkusiskon hakkaamisella ym muuta sairasta.

Mutta muakin sattuu joka kerta nähdä jos lapsi tulee itkien kotiin tai jos soittaa koulusta ettei voi olla siellä. Mun sydän on tämän kevään aikana mennyt niin rikki. Hetken näyttää hyvältä ja sitten taas.. En todellakaan ole sinne kouluun pakoittanut, on itse halunnut mennä. Ei kuulema halua näyttää että sattuu.. 💔 ap

Huh kovasti voimia. Sairas lapsi joka tuolla tavalla kiristää. Toivottavasti saa apua...

Vierailija
11/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä teit siitä vaikeaa. Lapsi olisi voinut vain poistua ja tilanteen selvittää myöhemmin.

Vierailija
12/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy rehtorilta, että onko numerot jo annettu. Yseillehän ne yleensä annetaan jo melko aikaisessa vaiheessa. Yleensä pari viikkoa ennen koulun päätöstä. Jos numerot on annettu, niin sitten anot rehtorilta viimeiset viikot lomaa.

Vierailija
13/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy rehtorilta, että onko numerot jo annettu. Yseillehän ne yleensä annetaan jo melko aikaisessa vaiheessa. Yleensä pari viikkoa ennen koulun päätöstä. Jos numerot on annettu, niin sitten anot rehtorilta viimeiset viikot lomaa.

Mäkin tekisin näin!

Vierailija
14/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli samanlaisessa tilanteessa ja karkasi välillä kesken päivän kotiin kiusaamisen ja siitä johtuvan pahan olon takia. Ilmoitin vaan opelle, että kotiin on tullut. Ei jäänyt lupia kyselemään. Pahoinpitely koulussa ja siitä johtuva poliisitutkinta oli meillläkin takana. Mutta ei kiusaaminen hetkessä loppunut. Jos koulu ei ole turvallinen olla, sieltä on oikeus poistua, sanokoon kuka mitä hyvänsä. Tälläinen ei ole pieni murhe vaan vaikuttaa pitkälle lapsen tulevaisuuteen. Aktivoituu nämä kiusaamiskokemukset vielä pitkän ajan päästä ja siihenkin apua tarvitaan. Näin kävi meidän lapsen kohdalla ja käy nyt kerran viikossa juttelemassa vuosien takaisista kiusaamisista, koska se vaikuttaa nykyhetkeen.

Vierailija
15/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas.

Vierailija
16/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kasvanut perheessä jossa ollaan kiusattu ja ollaan laitettu aina kiusaaminen leikinlaskun piikkiin tai ollaan puolusteltu kiusaamista sillä, että sinusta ei tule liian tosikkoa jos otat vähän niin kuin kaiken jopa  ilkeydenkin huumorilla. Hyvä idea "kodin sisäiseksi keinoksi" mutta ei välttämättä toimi ihan joka paikassa.

Vierailija
17/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain mennä pienempään luokkaan ja olla luokassa välitunneilla. Keskustele rehtorin kanssa mahdollisuuksista.

Vierailija
18/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kiusataan, voi ei :((

Vierailija
19/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet sairas.

Näin. Oman lapsen paha olo on suurin murheista!

Vierailija
20/33 |
20.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mamalla menny hermo ku sensuuri iskeny 😂😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän