Olipa taas vaikeaa saada lapsi pois koulusta (kiusaaminen)
En nyt viitsi tarkemmin avata, mutta tilanne se, että poikaa kiusataan pahasti koulussa. Asiaa on selvitetty ihan poliisien kanssa. Mistään pienestä jutusta ei enää siis valitettavasti ole kyse.
Poika soitti heti aamulla itkuisella äänellä et on ihan kauheen paska olo. Sanoin että lähtee kotiin. Kertoo vain opelle että ope tietää. Kohta laittaa viestin että ei päästänyt koska ei oo kipee. Ei ole eka kerta kun näin käy, niin soitin opelle. Ei vastannut kesken tunnin. Soitin sit rehtorille ja kerroin että lapsi soitti itkuisena äsken että on hirveä olo ja pelottaa olla koulussa. Rehtori sanoi että lapsi kotiin.
Ihmetyttää kovasti että miten vaikeaksi kotiin lähteminenkin on tehty. Ymmärrän että ihan ketä tahansa ei nyt tietenkään voi päästä kotiin kun ei vaan kiinnosta, mutta kaikki pojan opettajat tietää mitä on taustalla. Silloin kun mun lapsi menee tuohon olotilaan niin ei voi jäädä kouluun. Ei opi mitään kun ajatus menee vain hengittämiseen ja rauhoittumiseen. Jotkut opettajat on sanoneet että koulussa on niin paljon lintsausongelmaa että on tehty tämä päätös että vain sairaana voi ope päästää kotiin. En syytä ketään mutta ihmettelen vain päätöstä. Ymmärrän toki miksi näin toimitaan, mutta siitäkin huolimatta että lapsi on pahoinpidelty koulussa ja kaikki on siitä tietoisia, lapsi ei saa lähteä olon huonontuessa kotiin.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Kysy rehtorilta, että onko numerot jo annettu. Yseillehän ne yleensä annetaan jo melko aikaisessa vaiheessa. Yleensä pari viikkoa ennen koulun päätöstä. Jos numerot on annettu, niin sitten anot rehtorilta viimeiset viikot lomaa.
Olin juuri aikeissa ehdottaa samaa. Kyllä se koulu on nyt tämän kevään osalta jo käyty.
Ano lomaa ja anna pojan olla kotona.
Voimia koko perheelle. Toivottavasti ensi syksy on parempi uudessa koulussa❤
Siis kiusattu ja hakattu jo aiemmin ja sä et oo huomannut mitään?? Oot ap SAIRAS
Vierailija kirjoitti:
Siis kiusattu ja hakattu jo aiemmin ja sä et oo huomannut mitään?? Oot ap SAIRAS
Tiesitkö että nuoret on tosi hyvä peittelemään omia tunteitaan ja suojelemaan vanhempiaan ja sisaruksiaan? Poika on voinut olla rikki ja itkenyt illalla omassa huoneessaan aamulla reippaasti lähtenyt kouluun...
Vierailija kirjoitti:
Voi hitsi. Kirjoitin tuolle kotikoulua ehdottaneelle pitkän vastauksen mutta sensuuri iski. Lyhykäisyydessään. Lapsi on ysillä ja parin viikon päästä loppuu koulu. Tämä tilanne alkoi yllättäen noin kuukausi sitten. Ensimmäisen tilanteen jälkeen rauhoittui kun otin heti poliisit mukaan selvittämään asiaa (pahoinpitelyä). Lapsi ei mulle ole edes kaikkea kertonut. Itkien viimein myönsi että tuo pahoinpitely ei ollut eka vaan hänet on pakotettu olemaan hiljaa. Peloteltu muun muassa pikkusiskon hakkaamisella ym muuta sairasta.
Mutta muakin sattuu joka kerta nähdä jos lapsi tulee itkien kotiin tai jos soittaa koulusta ettei voi olla siellä. Mun sydän on tämän kevään aikana mennyt niin rikki. Hetken näyttää hyvältä ja sitten taas.. En todellakaan ole sinne kouluun pakoittanut, on itse halunnut mennä. Ei kuulema halua näyttää että sattuu.. 💔 ap
Mua alkoi niin itkettää kun luin tämän, paljon voimia teille, rukoilen lapsesi puolesta ja koko teidän perheenne puolesta❤️, tuosta kirjoituksesta tunnen sun tuskan.. Tiedän mitä on, kun peloissaan menee kouluun, ja tuntee olevansa niiin yksin...
Muistan senkin erään kerran, kun istuin linja-autossa niin ahdistuneena, tuijotin ikkunasta ulos ja itkin äännettämästi, mielessäni rukoilin "Auta mua Jumala, mua pelottaa niin paljon.."
Ja ihme tapahtui, Jumala kuuli mua. Kun astuin linja-autosta ulos, siinä kävellessä kouluun kaikki pelko yhtäkkiä vain katosi, tuntui kun jokin olisi ymröinyt mut, ja uskon että Jumala lähetti enkelinsä suojelemaan ja koko päivänä ei kiusaajat sanoneet sanaakaan mulle, olin kuin ilmaa heille.
En ikinä unohda sitä päivää. Rukouksessa on voimaa, oon sen monesti saanut kokea tuonkin jälkeen.
Joka päivä rukoilen kaikkien kiusattujen puolesta, ja synnintuntoa kiusaajille.
Et haluu tarkemmin avata mut kerrot kuitenkin että hakattu koulussa 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hitsi. Kirjoitin tuolle kotikoulua ehdottaneelle pitkän vastauksen mutta sensuuri iski. Lyhykäisyydessään. Lapsi on ysillä ja parin viikon päästä loppuu koulu. Tämä tilanne alkoi yllättäen noin kuukausi sitten. Ensimmäisen tilanteen jälkeen rauhoittui kun otin heti poliisit mukaan selvittämään asiaa (pahoinpitelyä). Lapsi ei mulle ole edes kaikkea kertonut. Itkien viimein myönsi että tuo pahoinpitely ei ollut eka vaan hänet on pakotettu olemaan hiljaa. Peloteltu muun muassa pikkusiskon hakkaamisella ym muuta sairasta.
Mutta muakin sattuu joka kerta nähdä jos lapsi tulee itkien kotiin tai jos soittaa koulusta ettei voi olla siellä. Mun sydän on tämän kevään aikana mennyt niin rikki. Hetken näyttää hyvältä ja sitten taas.. En todellakaan ole sinne kouluun pakoittanut, on itse halunnut mennä. Ei kuulema halua näyttää että sattuu.. 💔 ap
Mamalla menny hermo ku sensuuri iskeny 😂😂😂
Saa mennäkin kun tästä aiheesta avautuu...
Sain lapsena jonkun kohtauksen yhtäkkiä kesken tunnin. Tuli tosi outo olo ja voimakas päänsärky ja aloin itkeä. Joo, laitettiin vaan makaamaan jonnekin sivuhuoneeseen. Mistäpä olisivat tienneet vaikka olisi ollut aivoverenvuoto.
Vierailija kirjoitti:
Et haluu tarkemmin avata mut kerrot kuitenkin että hakattu koulussa 😂😂
Ei minun mielestä ap kovin tarkasti kertonut esim tilanteen taustoja tai muuta.
Vierailija kirjoitti:
Siis apua kiristetty siskon hakkaamisella 😕 lapsi on varmasti halunnut suojella siskoa ja pitäny vaan suun kiinni vaikka on ollut paha olla ja pelottanut. Varmaan ajatellut ettei anna siskolle käydä mitään :/ hyi helv*tti kun kylmää sydäntä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis apua kiristetty siskon hakkaamisella 😕 lapsi on varmasti halunnut suojella siskoa ja pitäny vaan suun kiinni vaikka on ollut paha olla ja pelottanut. Varmaan ajatellut ettei anna siskolle käydä mitään :/ hyi helv*tti kun kylmää sydäntä...
Sama. Itku tuli ajatuksesta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa että kyllä mullekin tuli kun kuulin. Edelleen tulee kun miettii.. ap
Hitto mitä vaikeaa lähteä vaan vetämään. Ihmekään ku teitä kiusataan. Ootte liian kilttejä.
Voi kun olisi näin helppoa. Opelle pitää aina ilmoittaa koska lapsi koulun vastuulla.